کد خبر: 906222
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۲
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:
معاون وزیر فرهنگ گفت: طیف موضوعی هفتمین دوره جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات زمینه ساز بروز و ظهور آثاری خواهد بود که می توانند غنای مضمونی گنجینه فیلم کوتاه کشور را سبب شود.

گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، محمد مهدی حیدریان پیامی برای افتتاحیه هفتمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان فرستاد که شامگاه شنبه در این مراسم قرائت شد.

در بخشی از پیام حیدریان طرح این موضوع که جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات، غنای مضمونی گنجینه فیلم کوتاه کشور را سبب می شود، آمده است: معنا و مصداق احسان و نیکوکاری را اگر فقط در جود و بخشش به همنوع بپنداریم وسعت و ژرفای این کلیدواژه را محدود و مقید ساخته ایم.

وی افزود: در قرآن مجید احسان دارای مصادیق متنوع و گسترده ای است که دستگیری از مستمندان و اعطای کمک های مالی فقط یکی از جنبه های این فضیلت ارزشمند اخلاقی است.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: در رنگین کمان اندیشه های قرآنی احسان در امیدواری به خدا پرهیزگاری، صبر در امور، دعوت به توحید، بخشش از خطای مردم، جهاد در راه خدا و تجلیاتی از این دست معنا و مصداق یافته است، بی جهت نیست که امیر مومنان قدر و قیمت آدمی را به اندازه احسان و خوبی های او می دانسته است.

حیدریان در ادامه این پیام آورده است: اهتمام جمعیت های نیکوکار و مروجان فرهنگ احسان در استان اصفهان به برگزاری جشنواره فیلم کوتاه حسنات، ضمن عطف توجه هنرمندان فیلمساز به آفرینش های خلاقه با موضوع احسان و نیکوکاری زمینه گسترش و اشاعه این فضیلت ارزشمند اخلاقی را نیز فراهم می کند، چه زندگی انسان ها تنها در سایه نیکی و نیکوکاری است که سلامت می یابد و انسان می تواند انسانیت خود را به نمایش گذارد و جلوه های الهی بودن را نشان دهد.

وی در ادامه افزوده است: خوشبختانه طیف و گستردگی موضوعی هفتمین دوره جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات که در فراخوان جشنواره بدان ها اشاره شده است زمینه ساز بروز و ظهور آثاری خواهد بود که می توانند غنای مضمونی گنجینه فیلم کوتاه کشور را سبب شوند و به این خاطر برای دست اندرکاران این اقدام مثبت فرهنگی موفقیت و بهروزی خواستارم و امیدوارم در دوره های آتی

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر