کد خبر: 906209
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹
رئیس سازمان جوانان هلال احمر در تبریز مطرح کرد
رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر بر رفع آسیب‌های اجتماعی با کمک جوانان تاکید کرد.

مسعود حبیبی اظهار داشت: بیش از 150 سال پیش "هانری دونان" در چنین روزهایی صلیب سرخ جهانی را پایه‌گذاری و تاسیس کرد، جمعیت هلال احمر و صلیب سرخ بزرگ‌ترین جمعیت بشردوست در دنیا بوده و در این مدت همواره انسان‌ها و افراد زیادی به این مجموعه پیوسته و ارائه خدمت کرده‌اند و هنوز هم یکی از پرطرفدارترین نهادهای بشردوست در سطح دنیاست.

وی، به علل گرایش مردم دنیا به هلال احمر و صلیب سرخ اشاره کرد و افزود: یکی از علل گرایش مردم به هلال احمر و صلیب سرخ اهداف و اصول والای حاکم بر این جمعیت است.

رئیس سازمان جوانان هلال احمر گفت: مهم‌ترین اصل در هلال احمر انسانیت است، انسانی که خلیفه‌الله است، اصل بی‌طرفی و بی‌غرضی باعث شده که ما در خدمت همه مردم باشیم، کمک به تسکین آلام بشری و تکریم انسان‌ها همچنین حفظ جان انسان‌ها و گسترش صلح و دوستی از اهداف والای جمعیت هلال احمر است.

وی اظهار داشت: جوانان در نشر و گسترش فرهنگ صلح و دوستی پیشگام بوده‌اند و باید فرهنگ تکریم مقام شامخ استاد و معلم در بین جوانان نهادینه شود، اگر ما براساس فرمایش حضرت علی (ع) «مَن عَلّمنی حَرفاً، فقد صَیَّرنی عبداً». به اساتید و دانشمندان رجوع کنیم، بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی برطرف خواهد شد.

حبیبی، سپس به تشریح دغدغه‌های مقام معظم رهبری در حوزه آسیب‌های اجتماعی پرداخت و ابراز داشت: جمعیت هلال احمر چندین سال است براساس فرمایشات مقام معظم رهبری در بحث کاهش آسیب‌های اجتماعی ورود پیدا کرده و با نگاهی متفاوت و با ابداع شیوه‌های جدید با کمک اساتید دانشگاه علوم‌پزشکی برنامه‌ها، کارگاه‌ها و دوره‌های متعددی را با شرکت خیل عظیم جوانان آغاز کرده است.

رئیس سازمان جوانان هلال احمر خاطرنشان کرد: سازمان جوانان جمعیت هلال احمر به واسطه داشتن کانون‌های متعدد با جوانان در ارتباط است و در این خصوص 12 هزار کانون جوانان، یک‌هزار و 200 کانون دانشجویی، 800کانون جوانان آزاد، 200کانون طلاب ، 9 هزار و 600 کانون در دبیرستان‌ها در سطح کشور فعال است.

وی اضافه کرد: قریب به 2 هزار نفر مربی با کمک ستاد مبارزه با موادمخدر برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نیز در سراسر کشور آموزش داده شده است.

حبیبی با آرزوی رفع معضل اعتیاد در سایه آگاهی‌بخشی به جوانان گفت: باید فرصت‌های لازم برای نیروهای جوان در کشور فراهم شود تا با کمک این قشر عظیم، معضلات اجتماعی رفع شود و ما در جمعیت هلال احمر هم در همین راستا در طرح ملی  "پیمان"، بعد از آموزش یک‌هزار نفر مربی توانستیم 52 هزار نفر از اعضای جوانان را در سراسر کشور با آسیب اجتماعی موادمخدر و اعتیاد آشنا کنیم و آموزش‌های لازم را ارائه دهیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر