کد خبر: 906206
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰
استاندار آذربایجان‌شرقی:
استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: هنر کاریکاتور بهترین وسیله برایی نقد صاحبان قدرت و ثروت است.

"مجید خدابخش" در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره بین‌المللی کاریکاتور رسانه‌های دیجیتال  اظهار داشت: هنر کانونی است سازنده که یکی از مهمترین اهداف آن معماری ساختمان فکری و روحی انسان است و بی شک از اساسی ترین و موثرترین ابزاری است که در تدوام، گسترش و بقاء فرهنگ یک جامعه نقش دارد و در طول تاریخ پیامهایی که با ابزار هنر بیان شده‌اند ماندگارتر بوده‌‌اند.

وی افزود: هنرمندان انسان هایی تاثیرگذارند که با تاثیرگذاری بر عواطف و احساسات انسانها روح و ذهن افراد و جامعه را هدایت می‌کنند.

استاندار آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: در دنیای کنونی که فضای مجازی غالب است باید از ظرفیت تمام رشته‌های هنری و بالاخص هنرهایی که امکان برقراری ارتباط بیشتری با مخاطب را دارند بهره بگیریم و هنر کاریکاتور با توجه به ظرایف و ظرفیت‌های خود می تواند در این راستا موفق باشد.

وی تصریح کرد: هنر کاریکاتور جایگاهی حائز اهمیت و خطیر دارد، چرا که پیامی که یک اثر کاریکاتور می‌تواند با یک تصویر انتقال دهد شاید با دهها صفحه مطلب و قلم فرسایی نتوان انتقال داد.

خدابخش افزود:  بهره‌برداری تام و تمام از ابزار هنر و علی الخصوص هنر کاریکاتور، در راستای تربیت و تعالی رفتارهای انسانی وظیفه‌ای است که بر دوش اهالی این هنر  گذاشته شده است.

وی تاکید کرد:‌به عبارتی می توان گفت هنر کاریکاتور بهترین وسیله برایی نقد صاحبان قدرت و ثروت است.

استاندار آذربایجان‌شرقی در پایان خاطرنشان کرد: شهر تبریز در عرصه‌های مختلف علی‌الخصوص در عرصه‌ی فرهنگ و هنر شهر اولین‌هاست و امیدواریم در حوزه‌ی رسانه های دیجیتال نیز میزبان خوبی باشد.

گفتنی است چهارمین جشنواره بین المللی کاریکاتور رسانه های دیجیتال با حضور حسینی معاون حقوقی، امور مجلس و استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌خدابخش استاندار آذربایجان‌شرقی، سعیدی نماینده مردم تبریز،‌اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولین استانی و اهالی فرهنگ و هنر ضمن معرفی نفرات برتر  به کار خود پایان داد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر