کد خبر: 906155
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۸
مأموريت تيم شهرزاد مظفر با موفقيت به پايان رسيد
بانوان فوتسال ايران با نتيجه 5 بر 2 ژاپن را شكست دادند و براي دومين بار متوالي قهرمان جام آسيا شدند.
شيوا نوروزي

مسابقات جام ملت‌هاي فوتسال بانوان آسيا به ميزباني تايلند برگزار شد و تيم ملي فوتسال بانوان کشورمان ضمن دفاع از عنوان قهرماني دوره گذشته خود بر بام قاره کهن ايستاد. شاگردان شهرزاد مظفر با غلبه بر ژاپن در ديدار فينال يک‌بار ديگر شايستگي‌هاي خود را به نمايش گذاشتند. در ديدار رده‌بندي نيز تيم ملي تايلند 3 بر 2 از سد ويتنام گذشت و مقام سومي را از آن خود کرد. قضاوت اين ديدار بر عهده داوران بين‌المللي ايران بود.
بانوان فوتساليست براي رسيدن به ديدار پاياني پنج تيم ديگر آسيا را از پيش‌رو برداشتند؛ فوتساليست‌هاي قهرمان ايران، ازبکستان و ترکمنستان دو همگروه خود در گروه چهارم را در مجموع با 23 گل شکست دادند. چيني‌ها در يک‌چهارم نهايي چاره‌اي جز قبول شکست برابر شاگردان مظفر نداشتند و پس از آنها نيز ويتنام با دريافت پنج گل ديگر قرباني قدرت‌نمايي بانوان فوتساليست کشورمان بود. ژاپن ديگر فيناليست بازي‌ها نيز همچون دوره گذشته آخرين قرباني قدرت اول آسيا لقب گرفت. پيش از اين، ژاپن در رقابت‌هاي سال 2015 نيز در فينال مقابل تيم قدرتمند کشورمان تن به شکست داده بود.

حمله به جام

ملي‌پوشان کشورمان به‌رغم اينکه از بي‌توجهي‌ها و تبعيض‌هاي زيادي رنج مي‌برند، اما براي فتح قاره کهن متحد و يکدل بودند تا جايي که تمام بازيکنان براي تصاحب دومين جام متوالي هم‌قسم شده بودند. شهرزاد مظفر پيش از شروع فينال نکات سرنوشت‌ساز را به شاگردانش گوشزد کرد و از آنها خواست با کمترين اشتباه مزد زحماتشان را بگيرند. سيوهاي بي‌نقص فرزانه توسلي، دفاع منسجم، استفاده از موقعيت‌ها و تغذيه گلزنان تيم ايران را در رسيدن به هدف ياري کرد. تساوي دو تيم در نيمه اول حاکي از عزم ايران و ژاپن براي کسب عنوان قهرماني بود، اما شروع توفاني نيمه دوم با پنج گل سارا شيربيگي، فرشته کريمي و فهميه زارعي همراه بود و ژاپني‌ها تنها توانستند دو گل خورده را جبران كنند. البته رويارويي با ژاپن براي همه تيم‌هاي آسيايي سخت است، اما دختران ايران‌زمين با تکيه بر استعدادهاي خود و پياده کردن برنامه‌هاي کادر فني 40 دقيقه طلايي را پشت سر گذاشتند و در نهايت پرچم کشورمان را در محل برگزاري رقابت‌ها به اهتزاز درآوردند. بانوان فوتساليست يک‌بار ديگر مأموريت خود را با موفقيت به سرانجام رساندند و حالا منتظرند تا مسئولان وزارت ورزش و فدراسيون فوتبال نيز به وظيفه خود در قبال ورزش بانوان و به ويژه فوتسال بانوان عمل کنند.

خانم گل ايراني

موتور گلزني فوتساليست‌هاي ملي‌پوش ايراني در اين دوره از رقابت‌ها خيلي زود روشن شد تا جايي که تيم ملي کشورمان در مرحله گروهي 23 بار دروازه حريفانش را باز کرد. از طرفي حضور پررنگ بازيکنان ايران در جدول گلزنان کاملاً محسوس بود؛ سارا شيربيگي با به ثمر رساندن 9 گل عنوان خانم گلي اين مسابقات را از آن خود کرد. خانم گل آسيا پس از کسب اين عنوان گفت: «اين بازي مانند فينال قبل مقابل ژاپن بود. مي‌دانستيم بازي سختي خواهيم داشت. خدا را شکر مي‌کنم اين‌بار هم پيروز شديم. ما لحظه به لحظه اين بازي را پيش‌بيني مي‌کرديم.»
سايت AFC تا قبل از ديدار فينال لقب «ماشين گلزني» را با 9 گل‌زده به فاطمه اعتدادي داده بود، در حالي که فرشته کريمي با هت‌تريک در بازي نهايي براي دومين دوره متوالي جايزه باارزش‌ترين بازيکن (MVP) را از آن خود کرد. همچنين جايزه بازي جوانمردانه فوتسال بانوان آسيا نيز به تيم ايران رسيد و نسيمه غلامي به عنوان كاپيتان تيم ملي كشورمان اين جايزه را دريافت كرد.

بازتاب آسيايي

درخشش دوباره بانوان فوتسال کشورمان در سايت‌هاي آسيايي بازتاب گسترده‌اي داشت. کنفدراسيون فوتبال آسيا در صفحه اينستاگرام خود به اين موضوع پرداخت و از عملکرد تيم ملي فوتسال بانوان ايران تمجيد کرد: «ايران مدافع عنوان قهرماني با پيروزي مجدد مقابل ژاپن به سلطه خود در آسيا ادامه داد.»
پس از اين قهرماني وزير ورزش و جوانان، رئيس مجلس شوراي اسلامي و کارلوس کرش سرمربي تيم ملي فوتبال در پيام‌هايي جداگانه غرورآفريني بانوان فوتساليست کشورمان را تبريک گفتند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار