کد خبر: 906084
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
بخش كوچكي از اقدامات جهادگران سپاه در ارديبهشت ماه
اقدامات نيروهای سپاه و بسيج در راستاي محروميت‌زدايي در سيستان و بلوچستان ادامه دارد و به‌رغم اينكه به تازگي نيز بيش از 100 طرح محروميت‌زدايي با اعتبار يك ميليارد و 406 ميليون تومان در استان به بهره‌برداري رسيده است...
ميترا شهبازی

باز هم در راستاي افزايش سطح خدمات درماني، بيمارستان صحرايي مولوي شهيد جنگي زهي با حمايت‌هاي سپاه طي 4 روز در شهرستان چابهار برپا شد و به بيش از 15 هزار نفر خدمات رايگان ارائه داد. در اين خصوص جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با تأكيد بر اينكه نيروهاي بسيجي در ميدان حضور دارند، از تلاش شبانه‌روزي در راستاي حل تمام مشكلات سيستان و بلوچستان خبر مي‌دهد.

روستاهاي استان پهناور سيستان و بلوچستان كه اغلب جزو مناطق محروم كشور شناخته مي‌شوند، سال‌هاست به محلي براي خدمات‌رساني نيروهاي بسيجي تبديل شده‌اند. آنها با تلاش روز افزون و ارائه خدمات درماني تا تأمين زيرساخت‌ها و غيره سعي در رفع محروميت‌ها و مشكلات مردم اين مناطق دارند. به‌رغم اينكه همين 17 ارديبهشت ماه و به مناسب هفته بسيج بيش از 100 طرح محروميت‌زدايي به بهره‌برداري رسيد و هنوز زمان زيادي از آن نگذشته است، نيروهاي سپاه پاسداران در شهرستان چابهار بيمارستان صحرايي برپا كردند. اين اقدام كه طي 4 روز طول كشيد منجر به ارائه خدمات درماني رايگان به بيش از 15 هزار شد. در اين رابطه معاون بهداري سپاه شهرستان چابهار مي‌گويد: «استقبال مردم روستاها به قدري چشم‌گير بود كه طي روز سوم از پرپايي آن توانستيم با ويزيت رايگان 15 هزار و 654 بيمار و عمل 131 نفر خدمات درماني مناسبي ارائه دهيم.»

محمود اردوني با اشاره به اينكه مردم از خدمات ارائه شده رضايت كامل داشتند و اين نشان‌دهنده برنامه‌ريزي خوب و كامل براي خدمات‌رساني است، مي‌افزايد: «اين اقدامات با همكاري سپاه و توسط پزشكان مستقر در بيمارستان صحرايي در روستاي عوركي شهرستان چابهار انجام شده است.» وي با اشاره به حضور كادر مجرب درماني ادامه مي‌دهد: « 56 پزشك متخصص و عمومي و 137 نفر كادر بهداشتي و درماني و نيروهاي پشتيباني وظيفه ارائه خدمات به مردم محروم روستاي عوركي در بخش دشتياري شهرستان چابهار را بر عهده داشتند.» لازم به ذكر است كه فعاليت‌هاي اين بيمارستان صحرايي در بخش‌هاي اتاق عمل، بستري، آزمايشگاه، داروخانه، بيهوشي، راديولوژي، ارتوپدي، دندانپزشكي، جراحي عمومي، چشم، سونوگرافي، اورژانس اطفال و داخلي، كلينيك‌هاي تخصصي و عمومي و غيره به طور رايگان انجام گرفته است. گفته مي‌شود بيمارستان صحرايي شهيد مولوي جنگي‌زهي، نوعي تأسيسات پزشكي كوچك و قابل جابه‌جايي است كه موقتاً براي رسيدگي به مجروحان در محل حادثه و بيماران به ارائه خدمات مي‌پردازند.

سپاه تا محروميت‌زدايي كامل در كنار مردم

بيمارستان صحرايي شهيد مولوي جنگي‌زهي كه با همكاري سپاه پاسداران، سپاه سلمان، قرارگاه قدس، نيروي زميني سپاه، دانشگاه‌هاي علوم پزشكي به مدت 4 روز به مردم سيستان و بلوچستان به صورت رايگان خدمات ارائه داده است و اولين اقدام نيروهاي سپاه در راستاي محروميت‌زدايي در سيستان و بلوچستان نيست و آخرين هم نخواهد بود. گواه اين موضوع هم همين بس است كه در همين 17 ارديبهشت ماه 114 طرح محروميت‌زدايي در سيستان و بلوچستان با اعتبار يك ميليارد و 406 ميليون تومان به بهره‌برداري رسيد. طرح‌هايي كه به گفته فرمانده سپاه سلمان استان سيستان و بلوچستان شامل 51 طرح محروميت‌زدايي با اعتبار 728 ميليون تومان، 50 طرح اشتغالزايي با اعتبار 537 ميليون تومان و 13 طرح جهادي با اعتبار 141 ميليون تومان مي‌شود. سردار معروفي در اين باره بيان مي‌كند: «با اجراي اين پروژه‌ها براي 280 نفر به طور مستقيم اشتغال‌زايي شده است.»

علاوه بر اين اواخر سال گذشته نيز قرارگاه قدس جنوب شرق نيروي زميني سپاه نيز براي كم كردن مشكلات معيشتي مردم و روستاييان اقدام به ساخت ۲ هزار و۳۰۰ واحد مسكوني در جنوب شرق كشور كرد. تصميم نيروهاي بسيجي براي ساخت اين واحدها نيز به اين دليل بود كه يكي از مشكلات اساسي خانواده‌هاي محروم در اين استان كه مانع از پيشرفت روند زندگي آنها مي‌شود، نداشتن سرپناه مناسب بود. از اين رو آنها اغلب در كپر‌ها يا زاغه‌ها زندگي مي‌كردند و شرايط اوليه بهداشتي را نداشتند. بنابر اين نيروهاي بسيجي با احداث اين واحدها توانستند گام بزرگي در راستاي محروميت‌زايي بردارند. در اين‌باره سردار ماراني فرمانده قرارگاه قدس نيروي زميني جنوب شرق مي‌گويد: «يكي از مكمل‌هاي اصلي در ايجاد هر امنيتي، رفع محروميت از مناطق محروم است. قطعاً با رفع محروميت از چهره چنين مناطقي، امنيت هم تا حد بسيار بالايي افزايش مي‌يابد. از اين رو، محروميت‌زدايي با ايجاد امنيت، رابطه مستقيم دارد. برهمين اساس، سپاه پاسداران با محوريت نيروي زميني و قرارگاه منطقه‌اي قدس، رفع محروميت از چهره استان را از همان ابتدا در دستور كار قرار داده است.»

اين اقدامات نيز در حوزه‌هاي مختلفي از جمله جاده‌سازي و راه‌سازي، خانه‌سازي و اهداي رايگان خانه به محرومين، مرمت جاده‌ها و مساجد، ساخت مساجد جديد، مرمت رايگان خانه‌هاي محرومان، احداث مزارع پرورش شترمرغ و بلدرچين و واگذاري آنها به مردم، بازسازي مدارس و ساخت مدارس جديد و... انجام شده است. در ادامه سردار حسين سلامي، جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با بيان اينكه براي نجات سيستان بايد قرارگاه بزنيم و ساختار مديريت شبانه‌روزي ايجاد كنيم، مي‌گويد: «در ميدان حضور داريم و به‌اندازه بضاعتمان هر چه بتوانيم براي حل مشكلات سيستان كار مي‌كنيم.» اقداماتي كه بوي خوش محروميت‌زدايي، اشتغالزايي و پويايي اقتصاد و تأمين امنيت را در استان پهناور سيستان و بلوچستان مي‌دهد.

 

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار