کد خبر: 906057
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵
زیبای کاخ سفید
گویا برخی فقط سازشان به ناسازگاری و مخالفت کوک شده است؛ هرچه باشد و هر اتفاقی رخ دهد دوست دارند مخالفت کنند یا سخنی نامربوط بزنند...
جوان آنلاین: گویا برخی فقط سازشان به ناسازگاری و مخالفت کوک شده است؛ هرچه باشد و هر اتفاقی رخ دهد دوست دارند مخالفت کنند یا سخنی نامربوط بزنند، در همه‌جای دنیا چنین افرادی به وفور پیدا می‌شوند و در ایران هم کم نیست، برخی از سر اینکه خودی نشان دهند و شاید برخی هم برای اینکه وفاداری و علاقه‌شان را به آن مخالف نشان دهند چنین راهی را انتخاب می‌کنند. موضوع هم فرقی نمی‌کند، ملی باشد، سیاسی باشد یا...

آقای صادق زیباکلام یکی از این چهره‌هاست. او عضو هیأت علمی دانشگاه تهران و مدرس دانشگاه آزاد است، به چندین شکل ممکن از سیستم جمهوری اسلامی ارتزاق می‌کند، مدت‌هاست که چند شغله است، وقتی چندشغله هم مد نبود.
او خود را چهره‌ای دانشگاهی و آکادمیک معرفی می‌کند اما به کرات اظهارات او پر از گاف و اشتباهات متنوع است، طوری که اگر او را صدای غالب اساتید علوم سیاسی در فضای عمومی ایران فرض کنیم باید به تصمیم‌گیرندگان حق داد که به کار و نظریات دانشگاهیان بی‌اعتماد باشند.
یکی از اظهارات شاذ آقای زیباکلام در روز گذشته در اینستاگرام او منتشر شد؛ درخواست مجوز برای مخالفین شعار مرگ بر آمریکا! او تلویحاً در نامه خود به وزیر کشور درخواست کرده است مجوز راهپیمایی دوستداران اسرائیل را نیز صادر کند.
شاید زیباکلام نیز مستعد حضور در تورهای فرهنگی و آشنایی به اصول اساسی و بدیع جمهوری اسلامی باشد تا یاد بگیرد که اسرائیل نه تنها دوست ایران نبوده بلکه دوست جهان اسلام هم نیست و چطور باید باور کرد که این سخن از زبان فردی مطرح شده که روزانه به کلاس‌های درس می‌رود و علم سیاست به دانشجویان انتقال می‌دهد. شاید در خود اسرائیل هم نتوان کسی را پیدا کرد که بیاید از وزارت کشور ایران درخواست مجوز راهپیمایی برای حمایت از رژیمی بکند که سال‌ها مسلمانان فلسطینی را آواره و سرزمین‌هایشان را اشغال کرده است.
اگر زیباکلام و زیباکلام‌ها به‌دنبال عیارسنجی هستند به آرشیو صداوسیما و مشاهده تصاویر 22‌بهمن رجوع کنند تا بشنوند و ببینند طنین مرگ بر آمریکا را! یا تا 22‌بهمن امسال منتظر باشند که آن‌وقت هم نیاز به مجوز نیست و در خیابان‌ها می‌توانند نظرسنجی درست خود را انجام دهند.
البته این تنها اظهار نظر زیباکلام نبوده و پیش‌بینی می‌شود که نباشد. او همچنین در توییت خود گفته است: «اگرخدای ناکرده جنگی میان ما و اسرائیل اتفاق بیفتد، به نسل‌های فردا می‌خواهیم بگوییم که با کشوری که ۲۰۰۰کیلومتر با خاک ما فاصله داشت و نه هرگز تهدیدی علیه ما کرده بود یا دعوای دیگری علیه‌مان داشت، جنگ‌مان با آن بر سر چه بود؟ آن همه تلفات انسانی و میلیاردها دلار هزینه نظامی برای چه بود؟»
خیلی‌ها در منشن‌هایی که به توییت وی کرده‌اند پاسخ او را داده‌اند، پاسخ‌هایی که خود نشان‌دهنده این است که اکثریت ملت ایران نظری متفاوت‌تر از نظر او دارند.
 اگر زیباکلام به نسل فردا پاسخی ندارد، به او پیشنهاد می‌دهیم اگر فردا کسی از او چنین سوالی پرسید نترسد و پاسخ بدهد که آن‌ها سرزمین‌های مسلمانان را اشغال کرده‌اند و سال‌هاست به مناسبت‌های گوناگون بدترین جنایت‌ها را در حق برادران فلسطینی ما انجام می‌دهند! زیباکلام نترسد و پاسخ بدهد که آن‌ها قاتل فرزندانمان یعنی احمدی‌روشن‌ها و رضایی‌نژادها بودند. نترسد و پاسخ دهد که بیشترین لابی برای سنگین‌ترین تحریم‌ها را علیه ملت‌مان به‌کار گرفتند.
زیباکلام به نسل فردا پاسخ دهد که اسرائیل با تمام جان از تروریست‌ها و مجاهدین خلق برای ترور عزیزان‌مان حمایت کرد، نترسد و پاسخ دهد اسرائیل بزرگ‌ترین تهدید علیه بشریت و استقلال کشورهاست وهزارویک پاسخ دیگر که فقط اندکی نیاز به فکر کردن دارد!
شاید هم آقای زیباکلام بهتر باشد به‌جای آنکه به نسل فردا پاسخ دهد به همین نسل امروز، به نسل دهه60 پاسخ دهد که دوستانشان آن‌ها را مایه دردسر می‌دانند، به همین نسل امروز پاسخ دهند که در چهار سال پیش چه اقداماتی برای رفع بیکاری انجام دادند! چه اقدامی برای اقتصاد مقاومتی انجام دادند؟
این پاسخ‌ها کار سختی نیست ! البته موقعی سخت و نگران‌کننده می‌شود که رگ اسرائیل‌پرستی بالا بزند و آن وقت است که نمی‌توان کاری کرد!
این نظرها قبلاً هم خودی نشان داده بود، جایی که پس از تصمیم پر سر و صدای رییس‌جمهوری آمریکا درباره به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به‌عنوان پایتخت رژیم اسرائیل، زیباکلام این‌بار در گافی قابل توجه درباره موضوع مناقشه اعراب و اسرائیل و موضوع فلسطین که از قضا این موضوعات را در دانشگاه نیز تدریس می‌کند، نوشته: «در جنگ ۱۹۶۷ که اعراب متحمل بزرگ‌ترین شکست تاریخی‌شان از اسرائیل شدند و تمامی فلسطین را از دست دادند. جمال عبدالناصر، رهبر انقلابی جهان عرب، روی تانک‌های مصری نوشته بود یهودی‌ها را به دریا خواهیم ریخت. در ۷۰‌سالی که اسرائیل به‌وجود آمده بیشترین لطف را اتفاقاً کسانی به آن کرده‌اند که خواهان نابودی‌اش شدند.» زیباکلام در حالی چنین ادعای عجیبی را درباره جمال عبدالناصر مطرح کرده است که اولاً خود رسانه‌های اسرائیلی اذعان دارند هیچ مدرکی وجود ندارد که عبدالناصر چنین سخنی بر زبان آورده باشد و ثانیاً سرعت عمل اسرائیلی‌ها در جنگ 6روزه سال‌1967 چنان سرسام‌آور بود که کشورهای عربی، فرصت دفاع از خود را پیدا نکردند، چه رسد به این‌که بر تانک‌هایشان شعار بنویسند.
نظر جمهوری اسلامی در همه سال‌های گذشته این بوده که روند سازش با اسرائیل هیچ فایده‌ای برای فلسطینی‌ها نخواهد داشت. بیست و چند سال پس از پیمان اسلو، اکنون کمتر کسی در میان فلسطینی‌ها دیگر مفید بودن گفت‌وگوهای سازش با اسرائیل را باور دارد اما ظاهرا زیبا‌کلام به آن هنوز هم اعتقاد دارد.

 

منبع: صبح نو

غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
هادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
0
1
برای نظام آموزش عالی کشور و اقعا متاسفیم که اجازه میدهند چنین افراد معلوم الحالی برای دانشجویان تدریس کنند و جوانان دانشجو را از مسیر انقلاب منحرف کنند . این بدبخت هیچ علمی درباره علوم سیاسی ندارد که اگر داشت این حرکات وگفتار سخیف از او سر نمیزد . خواهان برخورد ...و اخراج وی از دانشگاهها هستیم...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
0
1
البته اگه ژن آدم خوب باشه از این حرفها زیاد میزنه
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
0
0
بار الهی یا به راه راست هدایتش کن ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
0
0
چون فقط نظرات مخالف را انتشار می دهید، روحیه دموکراتیک ندارید پس ...
مدیر پایگاه سلام علیکم. اینطور نیست. اگر به مطالب دیگر سر بزنید متوجه می‌شوید که مطالب بسیاری که مطالب سایت را نقد کرده‌اند منتشر شده است.
متاسفانه یا خوشبختانه این مطلب نظر موافقی نداشته که بخواهیم تایید یا رد کنیم!
عبدالعلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
0
1
این زیبا کلام که نسل فردای دیروز است چرا نمی پرسد آمریکا که بیش از 200000 کیلومتر فاصله دارد چرا هواپیمای مسافربری ما را در خلیج فارس سرنگون کرد و حدود 300 نفر را کشت .
البته ایشان اعتقاد دارد دشمنی آمریکا با ایران توهخم است . !!!1
عباس ستاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
0
0
سلام.صرف راه رفتن .نفس کشیدن.شاغل بودن.اظهارنظرکردن های شاذو.........خود قوی ترین محکم ترین دلیل بر حقانیت ومظلومیت نظام جمهوری اسلامی است.اورا با نورمن فینکل اشتاین استاد دانشگاه آمریکایی مقایسه کنید که بخاطر اظهار نظر درباره هولوکاست ازکار وهستی ساقط شده است. آنهم درکشوری که خود رامهد آزادی و داعیه دار دموکراسی دنیا می داند.متشکرم
هادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
0
0
مجوزی هم برای نقد زیبا کلام صادر شود نظر ایشان چه میتواند باشد غیر دموکراتیک!!!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار