کد خبر: 905994
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۱
مشكل ما با صادق زيباكلام ديگر از چارچوب اختلاف عقيده يا احتمال اشتباه تحليلي گذشته و به مفاهيمي همچون انسانيت و شرافت رسيده است.

مشكل ما با صادق زيباكلام ديگر از چارچوب اختلاف عقيده يا احتمال اشتباه تحليلي گذشته و به مفاهيمي همچون انسانيت و شرافت رسيده است. امور زيادي است كه در چارچوب تحليل سياسي نمي‌گنجد و نمي‌شود گفت بر سر آنها با هم اختلاف تحليلي داريم بلكه اختلاف بر سر آنها نشان مي‌دهد سر مباني مهم‌تري اختلاف نظر داريم. صادق زيباكلام روز پنج‌شنبه در توئيتي عجيب نوشت: «اگرخداي ناكرده جنگي ميان ما و اسرائيل اتفاق بيفتد، به نسل‌هاي فردا مي‌خواهيم بگوييم كه با كشوري كه 2هزاركيلومتر با خاك ما فاصله داشت و نه هرگز تهديدي عليه ما كرده بود يا دعواي ديگري عليه‌مان داشت، جنگ‌مان با آن بر سر چه بود؟ آن همه تلفات انساني و ميلياردها دلار هزينه نظامي براي چه بود؟»
اين توئيت نشان مي‌دهد استاد علوم سياسي دانشگاه‌هاي رسمي جمهوري اسلامي اطلاعي از تهديدهاي مكرر رژيم صهيونيستي عليه ايران ندارد و حتي اخبار را هم دنبال نكرده تا خبر شهادت ايراني‌ها توسط رژيم اشغالگر قدس را بداند. ايراني‌هايي كه با درخواست رسمي دولت سوريه در اين كشور حضور دارند و با حمله موشكي اسرائيل به شهادت رسيدند، از شهادت آنها هنوز 40 روز هم نمي‌گذرد. نكته مهم‌تر آن است كه گويا صادق زيباكلام تهديد را فقط وقتي مي‌داند كه سرباز متجاوز به پشت اتاق او رسيده باشد و توجه ندارد كه ممكن است كسي خارج از ايران به مواضع ايران حمله كند و اين تهديد عليه همه ايراني‌هاست. زيباكلام حتي خاطرش هم نيست كه دانشمندان هسته‌اي‌مان را اسرائيل ترور كرد. معصوم و پاك جلوه دادن يك رژيم جنايتكار چه سودي براي زيباكلام دارد و اداي روشنفكري تا اين حد براي زيباكلامي كه اهل شركت در راهپيمايي روز قدس هم هست، جز نمايش بلاهت و تناقض و تضاد دروني او چه خواهد بود؟! برخي مي‌گويند او پول مي‌گيرد تا از اسرائيل دفاع كند اما به نظر مي‌رسد او ساده لوحي رايگان پيشه كرده است!
توئيت زيباكلام شديداً هم مورد توجه اكانت «اسرائيل به فارسي» قرار گرفته و توئيت او را با جمله «با همه انتقادات برخي اوقات هم حرف درست مي‌زند» بازنشر كرده است.

تخريب ويلاي غيرمجاز وزير به دستور دادستاني

روز جمعه با حضور عوامل و حكم دادستاني، دهها ويلاي غيرقانوني در منطقه ساوجبلاغ مورد تخريب قرار گرفت كه برخي از آنها متعلق به مسئولان و از جمله يكي از وزراي دولت است. رجانيوز در كانال مجازي خود نوشته است كه قاضي اصغري معاون دادستان ساوجبلاغ در جريان اين تخريب‌ها گفته: در راستاي اعمال قانون حفظ كاربري اراضي و باغ‌ها و جلو‌گيري از ساخت و ساز غيرمجاز در اراضي خارج از محدوده قانوني، با حضور معاون محترم دادستان و يگان انتظامي شهرستان ساوجبلاغ و رئيس امور اراضي شهرستان و نمايندگان ادارات ذيربط از قبيل بنياد مسكن و شهرداري‌ها نسبت به تخريب بيش از 100مورد ويلا‌سازي غير مجاز و احيا و آزاد‌سازي اراضي كشاورزي اقدامات قانوني اعمال گرديد. او در همين زمينه ادامه داد كه دستگاه قضايي اعلام نمود كه در راستاي اجراي مقررات هيچ تبعيضي قائل نخواهيم شد و به فرمايش مقام معظم رهبري كه مسئولان باید از خود شروع بكنند در اين راستا تعدادي از مسئولان رتبه اول كشور كه جزو ويلاسازان غيرمجاز بوده‌اند نيز با حضور اهالي شهر فشند مورد اعمال قانون قرار گرفتند.
رجانيوز به نقل از رسانه‌هاي محلي گزارش داده كه تلاش استاندار البرز و فرماندار شهرستان ساوجبلاغ براي لغو دستور تخريب ويلاي اين وزير دولت نيز بي‌نتيجه ماند.

غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ترکمانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
0
2
آقای زیباکلام سرتان را همانند کبک در برف فرو کردی و یا خدای ناکرده عامل بیگانگان در این کشور مشغول فعالیت هستی ، شهادت دانشمندان هسته ای کشور بدست عوامل سرویسهای امنیتی اسرائیل را ندیدی و نشنیدی ، این اتفاقات مربوط به قرون گذشته نبوده بلکه در همین چند سال اخیر اتفاق افتاده . آیا 5 هزار اندیشمند عراقی که بدست جلادان خون آشام موساد و پنتاگون کشته شدند ، کشور عراق مشکل داشت . آقای زیباکلام ، که بر خلاف نام فامیلیت ، نه تنها زیبا سخنی نمیگوئی بلکه اینقدر سخیف خرف میزنی که بوی خیانت از سخنانت به مشام میرسد.
اما راجع به زمین خواری ، اگر نظام نتواند ریشه این مسائل ( فساد - زمین خواری - فاصله طبقاتی و ... ) را ریشه کن کند دیگر چه انتظاری برای دفاع از آرمانهای خویش میتوان داشت و دم از قدرت نرم و سخت نظام به میان آورد در حالیکه توان برخورد با عده ای مفسد در درون خویش را ندارد .
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
0
3
" صد رحمت به وطن فروشان زمان قاجار " که هیچ وقت علنی این ادعا را نداشتند " که برای انگلیس وطن فروشی می کنند " یا جزئ فراماسیون ها هستند " ...
هادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
0
2
ایشان اعجوبه ای نادر درسیاست ایران هستند که بر مدافعان ایرانی حمله و از مهاجمان به ایران دفاع میکنند.

تحصیل کرده انگلیس که نقش تخریبی انگلیس در ایران را منکر میشوند.

خلاصه به نحوی ایشان مایه شرمندگی ما ایرانیان هستند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار