کد خبر: 905946
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۹
حاشیه‌سازی یک ملی‌پوش، بی‌خیالی مسئولان
رقابت‌‌هاي انتخابي تيم‌هاي كشتي آزاد و فرنگي در حالي عصر ديروز به كار خود با معرفي قهرمانان دو رشته پايان داد كه حاشيه‌‌هاي زشت و غيراخلاقي به وجود آمده در جريان ديدار وزن 87 كيلوگرم كشتي فرنگي همه چيز را تحت تأثير خود قرار داده است.
فريدون حسن

روح پهلواني حاكم بر كشتي طي سال‌‌هاي اخير كمرنگ شده، آن هم از سوي برخي چهره‌ها كه ادعاي بزرگي و جهاني بودن هم دارند. البته اين اولين باري نيست كه چهره‌اي چون سعيد عبدولي اين‌چنين حاشيه‌سازي مي‌كند. ‌او كه هميشه از زمين و زمان طلبكار است و هيچ‌گاه به لحاظ منش و اخلاق در قد و قواره‌‌هاي يك پهلوان بزرگ نبوده، اين‌بار هم حاشيه‌ساز شده است. او وقتي ديد كه نمي‌تواند از پس حريف جوان‌ترش يعني ايمان انصاري بربيايد كار را به زد و خورد و حاشيه كشاند. البته اين درگيري‌ها تنها مختص به كشتي سعيد عبدولي نبود و سامان عبدولي هم حركت برادرش را تكرار كرد، اما اين يكي شانس آورد و خيلي سريع از سوي حاضران كنار تشك راهي رختكن شد تا مثل برادرش ديسكاليفه نشود. با اين حال به نظر مي‌رسد فدراسيون كشتي بايد اقدامي فراتر از صدور بيانيه و تذكرهاي شفاهي در اين خصوص انجام دهد، چراكه تكرار اين حركات حالا تبديل به عادتي زشت در كشتي شده كه بايد جلوي آن گرفته شود.

هيجان تماشاگران باعث حاشيه‌ها شد!

در حالي كه بسياري از كارشناسان و پيشكسوتان كشتي اين حاشيه‌ها و حركت‌‌هاي غيراخلاقي را محكوم مي‌كنند، اما دبير فدراسيون كشتي حساسيت بالاي مسابقات و هيجان بيش از حد تماشاگران حاضر در سالن هفتم تير را يكي از علل به وجود آمدن اين حواشي عنوان مي‌كند. رضا لايق مي‌گويد: «البته اين قبيل اتفاقات به هيچ عنوان در شأن و جايگاه كشتي نيست و اميدواريم ديگر شاهد چنين حوادث تلخي در ميادين كشتي نباشيم. كميته انضباطي فدراسيون كشتي در اولين فرصت پس از پايان مسابقات براي رسيدگي به اين اتفاقات تشكيل جلسه خواهد داد و به شدت با اين بي‌خلاقي‌ها برخورد خواهد كرد.»

برخي اخلاق را باختند

بهرام مشتاقي، عضو شوراي فني كشتي فرنگي نيز در اين خصوص مي‌گويد: «برخي اخلاق را باختند. ما شاهد درگيري‌هايي بوديم كه در شأن كشتي نبود. مدال و قهرمان خيلي زود عمرش به پايان مي‌رسد، اما اين اخلاق و جوانمردي است كه باقي مي‌ماند.»‌
حرف‌‌‌هاي بهرام مشتاقي در حالي بيان مي‌شود كه شايد توجه بيش از حد او و شوراي فني كشتي فرنگي به برخي ملي‌پوشان قديمي از جمله سعيد عبدولي بي‌تأثير در بروز اين اتفاقات نيست. عبدولي در حالي اين رفتار زشت را از خود به نمايش گذاشت كه با مجوز همين شوراي فني راهي رقابت‌ها شد. اينكه بهرام مشتاقي به عنوان يكي از اعضاي شوراي فني بارها عنوان كند كه موجوديت كشتي فرنگي همين نفرات هستند و با عدم اعتماد به سرمربي تيم ملي و جوانگرايي باعث طلبكار شدن بيشتر امثالي چون عبدولي شوند، اينگونه اظهارنظرها قطعاً تأثيري غيرقابل انكار در بروز چنين حوادثي دارد.
امثال عبدولي بر اين باورند كه با هر حركت و هر نوع برخورد و بي‌اخلاقي جايگاه ثابتي در تيم ملي خواهند داشت و اين نشئت گرفته از همين رفتارهاي شوراي فني است. حرف‌‌هاي حق به جانب عبدولي بعد از حركات زشتي كه روي تشك و بيرون از آن به راه انداخت و در نهايت منجر به دخالت نيروهاي پليس شد، مؤيد اين مسئله است.

با هر تصميم داور پرخاش مي‌كنم

عبدولي مي‌گويد: «طي ساليان گذشته بسياري از داوري‌ها به ضرر من بوده و ذهنيت بدي نسبت به قضاوت‌ها پيدا كرده‌ام و با هر اشتباهي اين‌چنين عصباني مي‌شوم و اين حركات را انجام مي‌دهم. مي‌دانم كه باعث خراب شدن جو خوب سالن شدم و بابت حركاتي كه انجام دادم از مردم، مربيان، كادر فني، مسئولان فدراسيون، انصاري و فلاح عذرخواهي مي‌كنم.» اينكه كشتي‌گير ملي‌پوش و صاحب مدالي چون عبدولي آنگونه كه خود مي‌گويد به خود اجازه مي‌دهد كه بابت هر سوت داور، هرچند اشتباه اينگونه همه چيز را به هم بريزد، نشان از خود بزرگ‌بيني و اعتماد بي‌جاي اين كشتي‌گير از حضور در تركيب نهايي تيم ملي و عدم برخورد جدي با تخلفات گذشته دارد كه به نظر مي‌رسد براي رفع آن بايد اقدامي جدي انجام داد. بي‌ترديد كشتي ايران بزرگ‌تر از آن است كه محتاج يك كشتي‌گير باشد و شوراي فني، مسئولان فدراسيون و كادر فني تيم ملي نيز بايد به جاي پافشاري روي نام‌ها به فكر جايگزين كردن جواناني باشند كه بتوانند براي ايران افتخارآفريني كنند، چراكه بايد به اين باور برسيم كه عمر قهرماني امثال سعيد عبدولي بي‌اخلاق به پايان رسيده و با نبود او هيچ اتفاقي براي كشتي ايران نمي‌افتد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار