کد خبر: 905882
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹
سعید سعدی تهیه‌کننده سریال مناسبتی «بچه مهندس»:
« بچه مهندس» عنوان سریالی به کارگردانی علی غفاری است که قرار است در ماه مبارک رمضان امسال از شبکه پنج سیما پخش شود. علی غفاری کارش را با تلویزیون شروع کرده و در سینما آثاری چون «استرداد» و «ابوزینب» را ساخته ‌است. او حالا به سراغ قصه‌ای از زندگی آدم‌های دهه60 رفته است.

« بچه مهندس» عنوان سریالی به کارگردانی علی غفاری است که قرار است در ماه مبارک رمضان امسال از شبکه پنج سیما پخش شود. علی غفاری کارش را با تلویزیون شروع کرده و در سینما آثاری چون «استرداد» و «ابوزینب» را ساخته ‌است. او حالا به سراغ قصه‌ای از زندگی آدم‌های دهه60 رفته است. این سریال یک درام اجتماعی است که داستان زندگی پسری و کمی بعد از تولدش در نیمه‌دوم دهه۶۰ را تا به امروز نمایش می‌دهد. بخش‌های مهمی از این سریال در تهران، شهرک دفاع مقدس و بوستان ولایت تصویربرداری شده است و مراحل تدوینش به صورت همزمان با تصویربرداری در حال انجام است.

سعید سعدی تهیه‌کننده این سریال در خصوص پخش آن در ماه رمضان به «فرهیختگان» گفت: «کل این مجموعه تلویزیونی70 قسمت است. داستان این سریال بیشتر قالبی دراماتیک دارد و به قصه زندگی پسری به اسم جواد با بازی یونا تدین می‌پردازد که در کودکی از خانواده‌اش رها شده و در پرورشگاه بزرگ می‌شود. سعی شده تا در کنار شخصیت اصلی سریال به قصه چند کودک دیگر نیز پرداخته شود که روزهای غم و شادی زندگی خود را با هم سپری می‌کنند.»

سعدی ادامه داد: «در این سریال سه مرحله کودکی، نوجوانی و جوانی شخصیت اصلی به تصویر کشیده می‌شود و تاکنون نزدیک به 50 درصد کار ساخته شده است. فاز اول این سریال در روزهای ماه مبارک رمضان پخش می‌شود و بعد از این ایام هم، فاز بعدی آن پخش خواهد شد.»

وی به حضور عوامل حرفه‌ای این سریال چه در بازیگری و چه در نگارش و گروه کارگردانی اشاره کرد و اظهار داشت: «کار کردن با علی غفاری کارگردان فیلم که تجربه‌های مختلفی در حوزه سریال‌سازی تاریخی دارد، نقطه قوتی است و سعی کردیم تا برای باورپذیرتر شدن قصه، فضای بازسازی شده‌ای را در دکور و صحنه‌ها به وجود آوریم. در بحث نگارش این سریال هم سجاد ابوالحسنی سعی کرده تا متنی جذاب را در بستر تاریخ معاصر روایت کند که امیدواریم مورد توجه مردم قرار بگیرد.»

سعدی در پاسخ به این سوال که میزان استقبال مردم را به برنامه سازی‌های رسانه ملی در ایامی مثل ماه رمضان چطور می‌بینید، این‌طور بیان داشت: «مردم همیشه به برنامه‌سازی در تلویزیون توجه داشتند ولی باید بعضی وقت‌ها، تولید‌کنندگان و در آن سوی میز، مدیران رسانه ملی سعی کنند تا کمی به باور مخاطبان احترام بگذارند. بارها مشاهده شده که تیم تولید یک فیلم در تحقیق و پژوهش‌های اولیه وقت کمتری گذاشته‌اند و در توجیه آن می‌گویند بودجه مناسبی توسط سازمان اختصاص داده نمی‌شود.»

وی خاطرنشان کرد: «بدون شک اینکه سازمان صداوسیما بودجه کمی را به فیلمسازی اختصاص می‌دهد، باید پذیرفت. مدیران سازمان باید تصمیم‌گیری‌های بهتری در این خصوص کنند ولی این موضوع نباید دلیلی شود تا تولید‌کنندگان دچار سری‌دوزی شوند و وقت کمتری را در مرحله پیش تولید و تولید بگذرانند. مطمئنا احترام به انتخاب مردم در تماشای مجموعه‌های تولیدی و توجه به آثاری که به مثابه کاری شناسنامه هر کارگردان و تهیه‌کننده‌ای است، می‌تواند ما را از تولید کارهای بی‌کیفیت دور کند.»

تهیه کننده فیلم سینمایی «مغزهای کوچک زنگ زده» از برنامه‌ریزی‌های دقیقه نودی برای برنامه‌سازی در ایام مناسبتی ابراز گلایه کرد و گفت: «اینکه قرار است در ماه رمضان سال آینده، سریال داشته باشیم امری بدیهی است و باید سفارش کار را از همین الآن به سازندگان بدهیم، نه اینکه چند ماه مانده به آن مناسبت تازه یادمان بیفتد که چه کاری می‌خواهیم انجام دهیم.»

وی، شناخت سلیقه مردم و نیاز روز جامعه را در تولید فیلم وسریال تاثیر‌گذار خواند و عنوان کرد: «در دوره‌های گذشته نمونه‌های موفق بسیاری در تولید سریال داشتیم که مخاطبان با آنها همذات پنداری کردند. رمز موفقیت آنها در نوع قصه، تیپ‌نگاری و پرداخت سریال است که باعث شده یک سریالی را در جامعه موفق کند. اینکه یک فیلمی با پیش‌تولید قوی و حساب شده و بهره‌گیری از دغدغه‌های روز جامعه ساخته شود، مطمئنا از اقبال عمومی خوبی نیز برخوردار خواهد شد.»

سعدی در رابطه با سریال «بچه مهندس» و ارتباط آن با شب‌های ماه رمضان این‌طور بیان داشت: «اساس این سریال بر مضامین اخلاقی و دینی استوار است و پرداختن به قصه کودکان یتیم که در نوع خود یک موضوع اخلاق‌مدارانه در جامعه است، می‌تواند در شب‌های ماه رمضان که مخاطبان تلویزیون بیشتر هستند، هرچه بهتر کمک کند تا نسبت به مشکلات و دغدغه‌های این فرزندان آگاه شوند.»

گفتنی است؛ سجاد ابوالحسنی(نویسنده)، رضا شیخی(مدیر فیلمبرداری)، سعید نقدزاده(مدیر برنامه‌ریز)، حمید شهیری(طراح صحنه)، مژگان عیوضی (طراح لباس)، محسن بابایی(طراح چهره‌پردازی)، جواد سلیمانی(جانشین تولید)، محمد جواد سعدی(دستیار یک کارگردان)، جواد کاسه‌ساز(انتخاب بازیگران و سرپرست گروه کارگردانی)، مهدی بحری(مدیر تدارکات)، ناصر فخری وعلی غفاری(تدوین)، آیلار تقوی(منشی صحنه)، فرانه نصری(دستیار دوم کارگردان)، سارا رضایی(دستیار برنامه‌ریز)، امین مرادی(عکاس) و رضا تهرانی(مدیر صدابرداری) از عوامل این سریال هستند.

همچنین بهناز جعفری، ساناز سعیدی، هاله گرجی، نفیسه روشن، مریم خدارحمی، مهرناز بیات، سوگل طهماسبی، سلمان فرخنده، برزو ارجمند، حمید شریف‌زاده، فرخنده فرمانی‌زاده، سیاوش چراغی‌پور، عباس جمشیدی‌فر، فرزین محدث، شیدا یوسفی، افشین سنگ‌چاپ، افشین نخعی، بهاره رهنما و یونا تدین، آریا نرج‌آبادی و نیوشا علی‌پور(سه بازیگر خردسال) در این سریال ایفای نقش می‌کنند.

منبع: فرهيختگان

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار