کد خبر: 905840
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹
عضو شورای شهر اصفهان:
عضو شورای شهر اصفهان گفت: جدی نگرفتن مشکل آب اصفهان ضعف مسئولان است و چطور امکان دارد پس از سال ها خشکسالی و چالش کم آبی امسال مسئولان این معضل اصفهان را جدی بگیرند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حالی دعوت به عمل آمد که نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستار تعامل بیشتر بین دو پارلمان ملی و شورای شهر شدند و تعامل هر چه بیشتر این دو نهاد را در مسیر رفع مشکل مهم بسیار موثر خواندند.

هر چند از بین ۵ نماینده مجلس شورای اسلامی تنها دو نفر از آنها به نمایندگی از پنج نفر حضور داشتند اما این تعامل منجر به ارائه پیشنهاد تشکیل کارگروهی متشکل از دو پارلمان مردمی شد.

شهردار اصفهان و اعضای شورا نیز تقویت این روابط بین دو نهاد مردمی را یک الزام و ضرورت عنوان کردند.

در این جلسه بیشترین درخواست و مطالبات اعضای شورای شهر اصفهان از نمایندگان مجلس، پیگیری خشکی زاینده رود و رسیدگی به وضعیت معیشت کشاورزان و پس گرفتن حقابه آنها بوده است به طوری که فتح الله معین، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان بی توجهی در خصوص سرقت و برداشت آب در بالادست را یکی از عوامل اصلی در خشکی زاینده رود عنوان کرد.

همچنین شیرین طغیانی، یکی دیگر از اعضای شورای شهر، جدی گرفتن مشکل آب اصفهان از سه ماه پیش تاکنون توسط مسئولان کشور و شخص رئیس جمهور را ناشی از ضعف مسئولان و مدیران استان دانست و گفت: چطور امکان دارد پس از سال ها خشکسالی و چالش کم آبی امسال مسئولان این معضل اصفهان را جدی بگیرند.

وی بیان داشت: چرا موضوع آب که در سالیان گذشته کلید خورده و در سال گذشته هم می‌شد پیش بینی‌های خوبی را کرد اما اقدامات مناسبی انجام نشد به طوری که در پایتخت نیز وخامت اوضاع مورد توجه نبوده است.

عضو شورای شهر اصفهان ادامه داد: گاهی اوقات مصوبات خوبی تدوین می شود اما یا ۱۲۰ درصد اجرا می شود و یا کلا اجرا نمی‌شود به عنوان نمونه باید به وضعیت بیمه پروژه‌های عمرانی اشاره کرد که باید ۷ درصد را از حق بیمه پرداخت کنند اما در اصفهان عوارض پایه و بقیه موارد لازم را حساب کرده و می گویند انبوه ساز باید کل حق بیمه را در ۶ قسط پرداخت کند درحالی که در قانون آمده که افراد می تواند آن را در ۳۶ قسط بپردازند.

پورمحمد شریعتی نیا و همچنین فریده روشن از دیگر اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان خواستار رسیدگی هر چه زودتر به وضع معیشتی کشاورزان و باز پس گیری حقابه آنها شدند.

وی گفت: توصیه کشاورزان به صبوری برای آنها آب و نان نمی‌شود و باید ۲۱ نماینده اصفهان در مجلس باید تمامی تلاش خود را برای پرداخت بخشی از خسارت کشاورزان انجام دهند.

نفیسه روشن، دیگر عضو شورای شهر اصفهان نیز در این ارتباط گفت: انتظاراتی که برای تأمین حق زاینده رود باید برآورده می شده محقق نشده و بهتر است نمایندگان مجلس و شورای شهر در این خصوص یک صدا شویم هرچند در کوتاه مدت نمی توان مشکلات کشاورزان را رفع کرد.

وی ادامه داد: باید از امروز آینده نگری کرده و با حمایت از کشاورزان و ایجاد شغل برای آنها از آسیب های اجتماعی ناشی از بیکاری آنها جلوگیری کرد.

  

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار