کد خبر: 905800
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۶
دو روز پس از جنایت عربستان در صنعا که منجر به کشته شدن دهها نفر شد، منابع خبری از شنیده شدن صدای انفجاری مهیب در ریاض خبر دادند و انصارالله نیز اعلام کرد ...

دو روز پس از جنایت عربستان در صنعا که منجر به کشته شدن دهها نفر شد، منابع خبری از شنیده شدن صدای انفجاری مهیب در ریاض خبر دادند و انصارالله نیز اعلام کرد با موشک بالستیک پایتخت عربستان سعودی را هدف قرار داده است، هرچند ریاض همانند گذشته مدعی شد موشک شلیک شده را در هوا رهگیری و منهدم کرده است.
یگان موشکی انصارالله یمن روز چهارشنبه اعلام کرد، با موشک‌های بالستیک از نوع برکان H2 بندر الجاف و اهداف اقتصادی دیگر در ریاض را هدف گرفته است. این حمله موشکی انصارالله دو روز پس از آن صورت می‌گیرد که جنگنده‌های سعودی کاخ ریاست جمهوری یمن را در صنعا هدف قرار دادند که به دلیل قرار گرفتن در یک منطقه پرازدحام عده‌ای از جمله چند کودک جان خود را از دست دادند. کمیته بین‌المللی صلیب سرخ نسبت به دور جدید حملات به محله‌های پرجمعیت صنعا، پایتخت یمن ابراز تأسف شدید کرد. یمنی‌ها بلافاصله تهدید کرده بودند که جواب این حملات کور را خواهند داد و روز گذشته مراکزی را در پایتخت عربستان هدف قرار دادند. ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف سعودی مدعی شد نیروی هوایی عربستان دو موشک بالستیک را که از خاک یمن شلیک شده بودند، رهگیری کرد. سعودی‌‌‌‌‌ها همواره مدعی شده‌اند موشک‌های شلیک شده را رهیگیری و منهدم می‌کنند اما گزارش‌‌‌‌‌ها و اسناد منتشر شده نشان می‌دهد که پدافند ضدهوایی سنگین و پیشرفته ساخت امریکا از انهدام موشک‌های یمنی‌‌‌‌‌ها ناتوان است. در گزارش مفصلی که نیویورک‌تایمز چند ماه پیش منتشر کرد نشان داد می‌شود که موشک‌های یمن به اهداف اصابت کرده است. در این گزارش آمده است: «اگرچه منابع رسمی عربستان از ساقط شدن موشک بالستیک نیروهای انصارالله یمن شلیک شده به سوی فرودگاه ریاض توسط سیستم دفاع موشکی پاتریوت امریکایی خبر می‌دهند، اما تجزیه و تحلیل عکس‌‌‌‌ها و فیلم‌های به دست آمده از آن حادثه نشان می‌دهد که پاتریوت امریکایی در مأموریت خود در عربستان موفق نبوده است.» گزارش‌‌‌‌ها و اخباری که روز گذشته از ریاض منتشر‌‌‌‌ ‌شد، حاکی از آن است که موشک‌‌‌‌‌ها به زمین اصابت کرده‌اند. رویترز از شنیده شدن چهار صدای مهیب در ریاض خبر داد. صالح الحناکی، فعال سعودی در صفحه توئیتر خود نوشت که صدای شنیده شده همانند‌« اصابت بمب بر زمین بود‌». همچنین یک مقام نظامی به المسیره گفت: یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی پادگان سامانه‌های دفاع هوایی عربستان را در جازان با موشک بالستیک هدف گرفت که این موشک با دقت به هدف اصابت کرد. شلیک موشک‌های ارتش یمن در پاسخ به حملات هوایی و زمینی عربستان سعودی، از ابتدای سال جاری میلادی (2018) افزایش چشمگیری داشته است. عربستان با حمایت امریکا از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۱
0
0
آفرین بر مقاومت یمن
استمرار این امر لازن است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۷
0
0
به داد یمن برسید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۷
0
0
به داد یمن برسید
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار