کد خبر: 905417
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴
مسوول انجمن موسیقی سمنان گفت: نهمین جشنواره موسیقی این استان اواخر مرداد برگزار می‌شود.

رامین صبری در نشست مسوولان انجمن‌های فرهنگی هنری با محمدرضا سوقندی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان افزود: این جشنواره اواخر مرداد و اوایل شهریور به صورت شهرستانی و استانی برگزار می‌شود.

وی سمنان را دارای نیروهای مستعد و حرفه ای در هنر موسیقی دانست و گفت: شهر سمنان در عرصه موسقی شرایط بسیار خوبی دارد و این انجمن در تلاش است تا موسیقی مسیر علمی و آکادمی خود را حفظ نموده و در آن اصالت‌ها رعایت شود.

صبری با تاکید بر اینکه باید شرایط عرضه فعالیت های موسیقی در سمنان فراهم شود اظهار داشت: باید با پرهیز از یک سری موازی کاری‌ها زمینه را برای ارائه آثار و تولیدات موسیقی فراهم کرد.

مسوول انجمن موسیقی سمنان با بیان اینکه برخی از افرادی که در بخش موسیقی در سمنان به رده های حرفه ای رسیده اند به دلیل مشکلات مجبور به کوچ به تهران عرضه تولیدات خود در تهران شده اند ابراز امیدواری کرد: با رفع مشکلات، زمینه برای فعالیت گسترده تر و بهتر این هنرمندان در سمنان فراهم شود.

همچنین شمس الضحی دوست محمدیان مسوول چاپ و نشر و کتاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از حضور ٩ ناشر این استان در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خبر داد و گفت: این ناشران شامل دو ناشر کتاب کودک و نوجوان، سه ناشر دانشگاهی ، سه ناشر عمومی و یک ناشر حقوقی است که تولیدات خود در عرصه فرهنگ مکتوب را در این نمایشگاه عرضه کرده اند .

وی افزود: در این نمایشگاه نشر آشنایی، سمنگان، حبله رود، دانشگاه سمنان و خلاق از شهرستان سمنان، نشر قانون و قلم و دانشگاه صنعتی از شاهرود، دانشگاه ایوان کی و نشر تحول از دامغان غرفه های خود را برپا و صدها عنوان کتاب و تالیفات این استان را در معرض دید قرار داده اند .

سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در فضایی به مساحت ١٣٠ هزار متر مربع در مصلی تهران فعال شده است و در آن دو هزار و ٥٠ ناشر داخلی و ١٣٢ ناشر خارجی کتاب های خود را عرضه کرده اند .

در این نمایشگاه که تا بیست و دوم اردیبهشت ادامه دارد، ناشران آموزشی با ١٥ هزار و ٦٣٣ عنوان کتاب و ناشران دانشگاهی با ٦٤ هزار و ٤٤٤ عنوان کتاب حضور دارند

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار