کد خبر: 905334
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۰
انتقاد رضا بهرامی نسبت به اقدام داوران جشن بازیگر:
رضا بهرامی می‌گوید با اینکه عضو خانه تئاتر است و درخواست بررسی نمایشش را داشته است؛ اما داوران جشن بازیگر اثر او را ندیده‌اند. او معتقد است حذف بخش جوان این جایزه به کمرنگ‌شدن امیدها منجر شده است.

با آنکه برندگان جشن بازیگر تئاتر مشخص شده است حواشی این جایزه کماکان پابرجاست. برخی از هنرمندان از شیوه داوری و انتخاب آثار گلایه‌مندند.

رضا بهرامی کارگردان و بازیگر تئاتر که چندی پیش نمایش 20متری جوادیه را در تماشاخانه باران روی صحنه برده بود از شاکیان این جایزه است. وی مدعی است هیچ کدام از داوران نهایی نمایش او را ندیدند در حالی که او و گروهش از اعضای خانه تئاتر هستند.

بهرامی گفت: «به خانه تئاتر مراجعه کردم و به آقای فراهانی گفتم تا نمایش را ببینند و او گفت "این آیا همان نمایشی است که «کهبد تاراج» در محراب اجرا کرده است؟"، و من گفتم "این اجرای من است" و از او خواستم تا کار را ببیند».

وی می‌افزاید: «برخی از اعضای خانه تئاتر کار را دیده‌اند و حتی آن را نقد کرده‌اند ولی چرا نباید داوران جشن بازیگر کار را ببینند. کسی پاسخ نداده است که آیا سالن باران جزء اولویت‌ها بوده یا نه و اصلاً درجه‌بندی سالن‌ها اعلام نشده است. اگر کسی مرا نمی‌شناسد ضعف من نیست و این ضعف خانه تئاتر است. قرار نیست من سروصدا کنم که در 15 کشور دنیا کار کرده‌ایم. برخی گفته‌اند که سیاست سوی پیشکسوتان بوده است؛ ولی اسامی چیزی دیگری را نشان می‌دهند».

رضا بهرامی با اشاره به جایزه بخش جوان گفت: «بخش جوان را سال‌های پیش راه‌اندازی کردم و امسال آن را برداشته‌ام. من به‌عنوان بازرس گروه کودک سراغ خانه نمی‌روم چون از مسئولیت خود شانه خالی می‌کنم و در مورد فعالیتش نتوانسته موفق باشد. این خانه صنف نیست نتوانسته مانند خانه سینما کاری کند که هنرمند از سلفش بهره برد. اگر انجمنی مانند نمایش‌نویسان اثری چاپ کرده است می‌‌بینیم آن اثر متعلق به برخی رفقاست».

وی با اشاره به اینکه بهزاد فراهانی گفته است "برای داوری پولی نداریم" اظهار داشت: «مگر ما به‌دنبال پولیم؟ لوحی که اهداء می‌شود به بازیگر جوان اشتیاق می‌دهد. با این رویه امید را کمرنگ می‌کند».

این بازیگر تئاتر با انتقاد از سروش طاهری به‌عنوان مسئول جشن اذعان داشت در زمان تجویدی همه چیز درست انجام می‌شد. وی با اشاره به یکی از نمایش‌های کهبد تاراج در گذشته گفت: «یکی از بازیگران ما کاندیدا شده بود و به ما گفتند "چون نمایش شما مشمول زمان شده است باید دوباره فیلم کار را ببینیم و لحظات را یادآوری کنیم"، اما حتی از من نخواستند فیلم کارم را ارائه دهم».

وی تصریح کرد بابت این اتفاق به هیئت مدیره خانه تئاتر شکایت خواهد کرد.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار