کد خبر: 905331
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۵
از سوی موسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی
هدایت‌الله بهبودی نویسنده کتاب الف تا لام خمینی گفت: کتاب زندگی و زمانه امام خمینی تا پیروزی انقلاب اسلامی، پس از چهار سال تلاش با استناد به مدارک و مستندات معتبر فراهم آورده شده است.

کتاب «الف لام خمینی»، زندگی‌نامه امام روح الله موسوی خمینی، بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران، به وسیله موسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی منتشر شد.

این کتاب که در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه می‌شود، زندگی و زمانه امام خمینی را تا پیروزی انقلاب اسلامی با نگاه و نگارشی دیگر بررسی کرده است.

هدایت‌الله بهبودی در یادداشت خود یادآور شده که پس از چهار سال تلاش همواره، با استناد به مدارک و مستندات معتبر آن را فراهم آورده است.

کتاب الف لام خمینی با معرفی خاندان امام خمینی آغاز می‌شود و سیر زندگی روح الله را از تولد، نشو و نما، تحصیل در زادگاه، ادامه درس آموزی در اراک و مهاجرت به حوزه علمیه قم پی می‌گیرد. می‌توان این زندگی‌نامه را به دو بخش کلی تقسیم کرد.

اول، زندگی علمی حاج آقا روح الله خمینی در قم، که بیش از چهل سال از عمر او را در بر گرفت. او در این چهار دهه درس گرفت، درس داد، نوشت و ماترک چشمگیری از منشورات و شاگردان به جا گذاشت. دوم، زندگی سیاسی آیت الله است که از اواسط سال 1341 شمسی آغاز می‌گردد و با فراز و نشیب‌های فراوان شانزده سال بعد، به پیروزی نهضت اسلامی در سال 1357 می‌رسد.

چاپ اول الف لام خمینی، با 1157 صفحه در یک جلد شامل یادداشت ناشر، یادداشت نویسنده، هیجده فصل، فهرست اعلام و بهای شصت هزار تومان منتشر شده و در اختیار علاقه‌مندان است.

 

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار