کد خبر: 905272
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۷
گزارشي از پرفروش‌‌‌‌‌ترین‌های جبهه انقلاب در روزهای ابتدایی نمایشگاه کتاب
بسیاری از مخاطبان هر سال تا روزهای میانی برپايي نمایشگاه و اعلام کتاب‌های پرفروش در روزهای ابتدایی منتظر می‌مانند تا با توجه به کتاب‌هایی که بیشتر مورد استقبال قرار گرفته‌ است، سراغ تنظیم فهرست کتاب‌های موردنظر خود بروند.
کاغذی در دست دارد و مدام به آن نگاه می‌کند تا اسمی از خاطرش نرود. در هر ردیف جلوی بنر اسامی ناشران توقف می‌کند و چشمانش بنر را به دنبال ناشر مورد نظر بالا و پایین می‌کند. به غرفه که رسید از روی کاغذ نام کتاب‌ها را می‌خواند و متصدی به ترتیب کتاب‌ها را روی پیشخوان می‌گذاشت. اکثر افرادی که خود را به نمایشگاه کتاب می‌رسانند، پیش‌تر اسامی ناشران یا کتاب‌‌های مورد نظر خود را یادداشت کرده‌اند، هرچند در این میان بسیاری از کتاب‌ها در لحظه، نظر مخاطب را جلب کرده و آن را خریداری می‌کند. با این وجود کمتر کسی است که انرژی و حوصله گشتن در همه بخش‌های نمایشگاه کتاب و سر زدن به تک‌تک غرفه‌ها را داشته باشد. البته بسیاری از مخاطبان هم هر سال تا روزهای میانی نمایشگاه و اعلام کتاب‌های پرفروش در روزهای ابتدایی منتظر می‌مانند تا با توجه به کتاب‌هایی که بیشتر مورد استقبال قرار گرفته‌ است، سراغ تنظیم فهرست کتاب‌های موردنظر خود بروند. به همین بهانه روز گذشته به نمایشگاه کتاب رفتیم و از چند ناشر برجسته سراغ پرفروش‌ترین‌های‌شان را گرفتیم.

شهید کاظمی
انتشارات شهید کاظمی را می‌توان یکی از نشرهای حرفه‌ای در عرصه‌ ادبیات پایداری دانست که علاوه بر حضور فعال در نمایشگاه کتاب با آثار پرمخاطب خود، مخاطبان می‌توانند از پایگاه اینترنتی من‌وکتاب وابسته به این  انتشارات کتاب‌‌های مورد نیاز خود را با ۲۰ درصد تخفیف و ارسال رایگان دریافت کنند. انتشارات شهید کاظمی کتاب‌‌های «عقیق»، «از مشهد تا ژوهانسبورگ» و «از حاج ابراهیم تا خان‌طومان» خود را به عنوان پرفروش‌‌‌‌‌ترین آثار در روزهای ابتدایی نمایشگاه امسال معرفی کرد. «عقیق» اثری از نصرت‌الله محمودزاده است که پس از  سال‌ها توسط این انتشارات تجدید چاپ شده است. این کتاب زندگینامه داستانی سردار شهید حسین خرازی است که به گفته‌ نویسنده به بررسی ویژگی‌های این فرمانده شهید و اثرگذاری وی بر عملیات‌ها اشاره دارد. نقش فرماندهی او در عملیات والفجر 8 و مبارزه با گارد ریاست‌جمهوری صدام با گفته‌هایی که تاکنون در هیچ کتابی مطرح نشده‌‌ در اختیار مخاطب قرار گرفته‌‌‌ است. «از مشهد تا ژوهانسبورگ» عنوان کتابی به قلم حسین قرایی است با موضوع زندگی و زمانه شاعر حجت‌الاسلام سیدعبدالله حسینی که روانه بازار کتاب شده است. «از حاج ابراهیم تا خان‌طومان»‌ نیز حاوی خاطراتی خواندنی به صورت داستانی روایی از رشادت شهدای لشکر 25 کربلا در ارتفاعات حاج ابراهیم و مبارزه با ضدانقلاب و سپس شرکت در جنگ سوریه و دفاع از حرم اهل‌بیت‌(ع) است.

کتابستان معرفت
«کتابستان معرفت» که پیش از این کتاب‌‌های پر مخاطبی را در زمینه‌ ادبیات داستانی منتشر کرده بود، این‌ دوره از نمایشگاه کتاب وارد بازار ترجمه نیز شده است و به صورت تخصصی ادبیات مقاوت بوسنی را نیز مورد توجه قرار داده است. مدیر انتشارات کتابستان با اشاره به اینکه کتاب‌های «عشق در برابر عشق»، «خمپاره‌های فاسد» و «فصل فیروزه» جزو پرفروش‌‌‌‌ترین آثار این انتشارات محسوب می‌شود، ‌اظهار داشت که نویسندگان بوسنیایی نیز در روزهای آینده به ایران سفر خواهند کرد و در غرفه‌ کتابستان نیز حضور خواهند داشت. عشق در برابر عشق‌اثری از امید کوره‌چی، نویسنده‌ کتاب‌‌‌هایی نظیر «۷ جن و لوسیا» است که این‌بار زندگی امام حسن مجتبی(ع) را سوژه رمان خود قرار داده است. خمپاره‌های فاسد نیز اثری دیگر از داوود امیریان است که در ۱۵۰ صفحه‌ خاطراتی از رزمندگان استان همدان را  که درونمایه‌ای طنز دارند، روایت می‌کند. «فصل فیروزه» ‌نیز رمانی از محبوبه زارع است که در خلاصه‌ آن اینچنین آمده است: هیچ‌کس نمی‌داند اما این دو عاشق، کسی را جز یکدیگر نمی‌خواهند. حتی اگر پسر چیزی جز همان حجره فیروزه‌تراشی را نداشت، باز هم دختر ثروتمندترین تاجر نیشابور کسی جز او را انتخاب نمی‌کرد. این عشق عمیق و واقعی باطن جان هر دو دلداده زرتشتی را می‌سوزاند. یک روز صبح اما ورق برمی‌گردد. پسر به همه چیز پشت می‌کند و عهد می‌شکند. می‌گویند کسی از نیشابور رد شده و دل از او برده است. دختر تا از زبان خودش نشنود، باور نمی‌کند... .
 آرما
نشر آرما که یک ناشر شهرستانی نیز محسوب می‌شود در موضوعاتی پیشگام شده است که دیگر ناشران کمتر به آنها توجه دارند. گستره‌ مضامین آرما از ادبیات داستانی تا ترجمه و مباحث پژوهشی را دربر می‌گیرد. مسؤول غرفه‌ آرما درباره‌ پرفروش‌‌‌‌‌ترین کتاب‌های خود از «وریا»،‌ «تمدن رضوی» و «اصلاح نهضت عزاداری» نام برد. این کتاب‌ها همگی جزو تازه‌های آرما محسوب می‌شود. «وریا» به گفته‌ نویسنده‌ این کتاب داستان دختر نوجوانی است که دلش می‌خواهد متفاوت باشد، متفاوت ببیند، متفاوت زندگی کند و حتی متفاوت لبخند بزند اما این متفاوت بودن به آن راحتی که خیالش را می‌کرد نبوده و ماجراهای ریز و درشتی را برایش رقم می‌زند. «تمدن رضوی» اثری پژوهشی است که بر مکتب سیاسی امام رضا(ع) متمرکز است و نقدی جدی به نظریه خلافت و نگاهی متفاوت به تمدن مسلمانان در قرن‌های اولیه اسلامی دارد. کتاب «اصلاح نهضت عزاداری» جزو معدود کتاب‌هایی است که در زمان خودش پیرامون اصلاح عزاداری‌ها به نگارش درآمده است. هرچند نخستین‌بار جلال آل‌احمد این کتاب را ترجمه کرده بود اما چون این اثر اولین تجربه نگارشی او بود نقایص فراوانی داشت که این بار آرما پس از یک قرن تلاش کرده ترجمه‌ای فارسی و صحیح از آن ارائه کند.
 سوره‌مهر
سوره‌مهر را می‌توان یکی از پویاترین انتشارات کشور دانست که هرساله کتاب‌‌هایی با مضامین متفاوت را راهی بازار نشر می‌کند. کتاب «خاطرات سفیر» از جمله آثاری است که در ماه‌‌های گذشته توانسته است رکورد قابل توجهی را در فروش به ثبت برساند و در نمایشگاه امسال نیز این کتاب بار دیگر در صدر فروش سوره‌مهر قرار گرفته است. این کتاب خاطرات نیلوفر شادمهری از سفر تحصیلی به فرانسه است که مسائل و خاطرات جالب خود را به عنوان یک دانشجوی نخبه مسلمان در قالب داستانی برای مخاطب روایت کرده است. چالش‌‌‌هایی که یک زن مسلمان و معتقد در کشوری اروپایی با آن مواجه شده است، خود توانسته بسیاری از زن‌‌های جامعه ایرانی را پای خاطرات شادمهری بنشاند. رهبر انقلاب نیز خواندن این کتاب را برای  خانم‌ها توصیه کرده بودند. علاوه بر این «آب‌نبات هل‌دار» و «گریه‌‌های امپراطور» نیز از دیگر پرفروش‌‌های سوره‌مهر است. کتاب نخست داستانی طنز از زبان یک کودک بروجردی است که مهرداد صدقی آن را به نگارش درآورده و دومی نیز یکی از پنج‌گانه‌‌ فاضل نظری است. علاوه بر این «دختر شینا» و «وقتی مهتاب گم شد» نیز در ردیف‌‌های بعدی قرار دارند که پس از سال‌ها باز هم در رده پرفروش‌ها قرار گرفته‌‌‌اند.
 شهرستان ادب
شهرستان ادب امسال نیز آثار متعددی را برای نخستین‌بار در نمایشگاه کتاب به نمایش گذاشته است. با این وجود کماکان انتشارات شعر و ادب، در فروش «بی‌کتابی» موفقیت بسیاری به‌دست آورده است؛ اثری از محمدرضا شرفی‌خبوشان که توانست برنده‌ جایزه‌ جلال نیز شود. اما پس از آن جدیدترین اثر محمدمهدی سیار یعنی «یادآوری» او با طرحی متفاوت در نمایشگاه کتاب عرضه شده است که این کتاب نیز جزو پرفروش‌ترین‌‌های شهرستان ادب محسوب می‌شود. همچنین مجموعه شعر تازه ‌میلاد عرفان‌پور با عنوان «تماشایی» نیز از جمله کتاب‌‌های پرفروش این انتشارات در چند روز ابتدایی نمایشگاه امسال بود که مخاطبان به نسبت بقیه آثار اقبال بیشتری به آنها داشته‌اند.
 روایت فتح
انتشارات روایت فتح که بتازگی رویه‌ رو به رشدی را در پیش گرفته کتاب‌‌های خود را با مضمون ادبیات پایداری در قالب‌‌های گوناگون از جمله ادبیات داستانی به بازار نشر فرستاده است. روایت فتح در این مدت توانسته بود کتاب‌‌‌هایی را روانه بازار کند که در طراحی جلد خود قابل تحسین بودند و قدمی مهم در جذب مخاطب به ادبیات پایداری محسوب می‌شوند. این انتشارات که از مخاطبان خود با شاخه‌ گل سرخ پذیرایی می‌کرد و برای زوج‌های جوان و دانشجوها تخفیف ویژه‌ای تدارک دیده بود، پرفروش‌ترین آثار خود را اینچنین برشمرد: «قصه دلبری»، «اسم تو مصطفی» و «قرار بی‌قرار». هر 3 کتاب روایت‌‌‌هایی از همسران و خانواده‌‌های شهدای مدافع حرم هستند که این روزها قصه‌‌های زندگی‌شان برای مخاطبان بسیار خواندنی بوده است.

منبع: وطن امروز

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار