کد خبر: 905200
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۰
شورای شهر تصویب کرد؛
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری اصفهان با بیان اینکه درآمد حاصل از وجه دریافتی توسط رانندگان از مسافر به جیب رانندگان سرازیر می‌شود، گفت: برای مقابله با این مشکل با ایجاد زیرساخت‌های لازم، اخذ بلیت تک سفره از مسافران تا پایان سال۹۷ حذف می‌شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، قدرت افتخاری که به منظور بررسی لایحه افزایش میانگین ۱۵ درصد نرخ بلیت اتوبوس در سی ‌و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان حضور یافت با بیان اینکه هزینه بلیت‌های تک سفره در آمار جابه‌جایی مسافر قید نمی‌شود، اظهار کرد: پول دریافتی از مسافر جزو درآمد شرکت اتوبوس‌رانی محسوب نمی‌شود و راننده این هزینه را برای خودش بر می‌دارد.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد زیرساخت‌های لازم برای دریافت وجه به صورت مناسب از مسافر باید در دستور کار قرار گیرد، افزود: باید تا پایان سال جاری دریافت وجه از مسافر توسط رانندگان و استفاده از بلیت‌های تک سفره حذف شود.

  مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر زیرساخت‌های لازم برای حذف کامل بلیت تک سفره وجود ندارد، ادامه داد: باجه‌های فروش کارت و شارژ کارت هنوز در برخی از خطوط فراهم نشده است و باید این زیرساخت‌ها فراهم شود تا بتوانیم تا پایان سال ۹۷پرداخت نقدی مسافر به عنوان هزینه سفر داخلی به راننده را به صفر برسانیم.       

وی همچنین به خارج شدن ۵۰ اتوبوس فرسوده از سیستم حمل و نقل عمومی شهرداری اصفهان اشاره کرد و گفت: در مقابل ۷۰ دستگاه اتوبوس واحد درسال جاری وارد چرخه حمل و نقل عمومی اصفهان شده است.

فتح الله معین، رییس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این زمینه اخذ وجه نقد از مسافر توسط راننده را باز شدن یک تخلف بزرگ عنوان کرد و گفت: اخذ وجه نقد توسط راننده از مسافر با عنوان جریمه ارائه ندادن اصفهان کارت باب یک تخلف بزرگ را باز می کند.

وی با بیان اینکه باید برای حذف پرداخت نقدی هزینه بلیت اصفهان کارت به ارایه شود و گفت: به جای دریافت وجه نقد و مبادله پول بین مسافر و راننده که این درآمد کسب شده در آمار دریافتی شرکت اتوبوس رانی قید نمی شود می توان تعدادی اصفهان کارت در اختیار رانندگان قرار داده شود تا به مسافران ارائه دهد.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به صحبت‌های مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مبنی بر افزایش تعداد مسافران درون شهری ادامه داد: تعداد مسافران در سفرهای داخل شهری افرایش یافته است و این افزایش نیازمند تزریق اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی شهرداری اصفهان است.

شایان ذکر است لایحه پیشنهادی افزایش میانگین ۱۵ درصدی نرخ بلیت اتوبوس با ۸ رای موافق مصوب شد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار