کد خبر: 905199
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۸
استاندار اصفهان:
استاندار اصفهان گفت: کمیت و کیفیت برنامه‌های توسعه فرهنگ ایثار و شهادت به‌گونه‌ای باشد که همه جوانان با دیدگاه‌های مختلف جذب شوند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری اصفهان، محسن مهرعلیزاده در شورای استانی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌ها برای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت باید به‌گونه‌ای باشد که محتوا، کمیت، تنوع و کیفیت مطلوب داشته باشد.

وی افزود: آنچه به‌عنوان سند افتخار مردم، خانواده شهدا و ایثارگران و مدافعان انقلاب اسلامی در ۴۰ سال گذشته بوده و هست، مسئله فرهنگ ایثار و شهادت است و اگر ما به‌عنوان مدیران، این فرهنگ را در جامعه حفظ، جاری و ساری کنیم، در همه زمینه‌های رشد و توسعه کشور و نظام جمهوری اسلامی موفق خواهیم بود.

استاندار اصفهان افزود: بسیاری از مشکلاتی که امروز در جامعه وجود دارد، به این دلیل است که نتوانسته‌ایم آن‌چنان‌که بایدوشاید پیام شهدا و ایثارگران را که در جبهه‌های حق علیه باطل حضور داشتند، به نحو مطلوب جاری کنیم.

محسن مهرعلیزاده بابیان این‌که در سال‌های گذشته، صداوسیما و سازمان‌ها و نهادهای مرتبط در این خصوص اقدامات زیادی انجام دادند، تصریح کرد: کسانی که در این زمینه‌ها فعالیت می‌کنند، باید به ابزار و کمیت کار تجهیز و مسلح شوند و برنامه‌ریزی‌ها برای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت به‌گونه‌ای باشد که محتوا هم کمیت و تنوع داشته باشد و کیفیت مطلوب در موضوعات مطرح‌شده دیده شود تا بتواند همه جوانان با دیدگاه‌های مختلف را جذب کند.

استاندار اصفهان با تأکید بر این‌که باید در کارگروه‌های مربوطه هم بر روی عنوان کانال‌ها در فضای مجازی و هم کمیت و کیفیت محتوای کانال‌ها کار شود، افزود: زبان ایثار و شهادت باید به زبان جوانان امروز تبدیل شود و باید با سعه‌صدر و نگاه باز، جوانان را نسبت به کشور، دین، قرآن و اعتقادات و افتخار به ۸ سال دفاع مقدس جذب کرد.

مهرعلیزاده با اشاره به آیین‌نامه پیشنهادی چگونگی نصب تصاویر شهدا و تندیس‌ها در سطح شهرها افزود: طراحی تصاویر شهدا در سطح شهرها باید به‌گونه‌ای باشد که بتواند تمامی اقشار جامعه را جذب کند و مفهوم و ارزش‌های هنری امروز جامعه در آن باشد. در این راستا باید از مشاوران متخصص تبلیغاتی و برندسازی کمک بگیریم تا فعالیت‌ها، فاخر، ارزشمند و متناسب با سلیقه جوان امروز باشد.

استاندار اصفهان با اشاره به دستورالعمل اختصاص ۲۰ درصد اعتبارات فرهنگی دستگاه‌ها به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اظهار کرد: سیاست‌های مصوب از سوی شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت به دستگاه‌ها ابلاغ خواهد شد که بر اساس آن، در اجرای بند چ ماده ۸۶ قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه، دستگاه‌ها مکلف خواهند بود بیست درصد از اعتبارات فرهنگی خود را در چهارچوب سیاست‌های مصوب ابلاغی شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، صرف این امور کنند.

شایان ذکر است در این جلسه با ارائه راهکارهای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین کودکان و نوجوانان، توسعه خدمات تفریحی، فرهنگی و ورزشی به ایثارگران و خانواده‌های شهدا و اختصاص ۱۹ هزار واحد مسکونی به ایثارگران، تصمیمات لازم اتخاذ و موارد به تصویب رسید.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر