کد خبر: 905198
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۱
رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان :
رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان گفت: با اعزام حدود 30 هزار نفر در قالب 400 گروه جهادی به سراسر کشور اقدامات قابل توجهی در زمینه محرومیت زدایی توسط بسیج سازندگی اصفهان انجام شد که برآورد تلاش این نیروها، اجرای پروژه های کوچک به میزان سه میلیارد تومان بود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان در جمع اصحاب رسانه که به مناسبت سالروز تشکیل بسیج سازندگی برگزار شده بود اظهار داشت : در سال 1379 با تدبیر و دستور مقام معظم رهبری و در پی انحلال جهاد سازندگی، سازمان بسیج سازندگی تشکیل شد.

احسان اله رضاپوربیان نمود : همان گونه رهبری می فرمایند، بسیج سازندگی خودش یک شعبه عظیم است و ما در زمینه های مختلف محرومیت زدایی، خدمت رسانی و اقتصاد مقاومتی وارد کار می شویم.

وی افزود: سال 1386 بنا بر مصوبه مجلس شورای اسلامی، بسیج سازندگی به طور رسمی به عنوان یک دستگاه اجرایی شناخته شد و در قانون این سازمان هم آمده است که در پروژه های عام المنفعه و غیر انتفاعی ورود پیدا کند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان با اشاره به اینکه بسیج در پروژه ها به دنبال سود نیست، خاطر نشان کرد: پروژه هایی را انجام می دهیم که محرومیت از نقطه ای برطرف شود و جایی ورود پیدا می کنیم که از توان بخش خصوصی خارج باشد.

وی اذعان داشت : سال گذشته با اعزام حدود 30 هزار نفر در قالب 400 گروه جهادی به سراسر کشور اقدامات قابل توجهی در زمینه محرومیت زدایی توسط بسیج سازندگی اصفهان انجام شد که برآورد تلاش این نیروها، اجرای پروژه های کوچک به میزان سه میلیارد تومان بود.

رضاپورابراز کرد : بسیج سازندگی در 19 عرصه اعم از پرورش شترمرغ، ماکیان، بوقلمون، پرورش بلدرچین، پرورش ماهی، تولید کود ورمی کمپوست، پرورش زنبور عسل، ایجاد گلخانه، کشت علوفه هیدروپونیک، دام سنگین، دام سبک، صنایع تبدیلی و صنایع دستی وارد می شود و در این زمینه ها در سال گذشته هفت میلیارد و 200 میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت کرده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب الزمان(عج) خبر از اشتغال یک هزار و 100 نفر داد و تصریح کرد: سال 96 توانستیم 128 پروژه محرومیت زدایی از محل اعتبارات قرارگاه خاتم الانبیا(س) در سراسر استان اجرا کنیم و همچنین تفاهم نامه هایی با دستگاه های مختلف به منظور اجرای پروژه منعقد کردیم و در چهار سال اخیر نزدیک به 12 میلیارد تومان پروژه اجرا شده است.

وی ابراز کرد: تمامی پروژه های عمرانی با کیفیت بسیار مطلوب برگزار می شود و این موضوع به تایید تمامی دستگاه ها رسیده است.

این مقام مسئول بیان کرد: بیابان زدایی یکی دیگر از موضوعاتی که بسیج سازندگی در آن ورود پیدا کرده که برای مثال 10 هزار هکتار از اراضی در شرق اصفهان با کاشت دو میلیون اصله نهال بیایان زدایی شد و استان اصفهان در زمینه بیایان زدایی رتبه اول کشوری را کسب کرد.

رضاپور ادامه داد: پروژه ای به نام انتقال پساب تصفیه خانه شمال اصفهان به منطقه سجزی داشتیم که این کار با احداث 15 کیلومتر کانال خاکی انجام و از استفاده این پساب برای کشت گیاهان جلوگیری شد.

وی گفت: آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان یکی دیگر از مواردی بود که بسیج با پنج هزار و 685 نفر روز در 11 نقطه آلوده با جدیت وارد عمل شد و این افراد آموزش لازم در این زمینه را هم کسب کردند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان در تشریح اقدامات این سازمان در زلزله کرمانشاه خاطر نشان کرد: سه روستا با 400 خانوار و یک هزار و 500 نفر جمعیت به این استان واگذار شد و به سرعت اسکان اضطراری و سپس اسکان موقت در دستور کار قرار گرفت و کانکس ها به این مردم تحویل داده شد.

رضا پور افزود: همچنین پیشنهاد ساخت 120 واحد مسکونی مددجویان بهزیستی را دادیم که متاسفانه هنوز در بروکراسی اداری شهر سر پل ذهاب مانده ایم؛ به همین خاطر به عنوان استان معین ورود پیدا کردیم و با پرداخت مبالغی از کمک های مردمی کار را به سپاه کرمانشاه واگذار کردیم.

وی خاطر نشان کرد: گروه های جهادی هم دارای سطح بندی هستند که سطوح آن به ویژه، فعال و عادی تقسیم می شود.

وی در پایان گفت: به دنبال آن هستیم فروشگاه های دولتی و انقلابی را مجاب کنیم که از محصولات داخلی و تولیدات اقتصاد مقاومتی برای عرضه کالاهای خود استفاده کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار