کد خبر: 905024
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵
آخرین ال کلاسیکوی فصل. آخرین ال کلاسیکوی اینیستا. بازی جذابیتی به لحاظ جدولی تشریفاتی است اما ال کلاسیکو تحت هر شرایطی ال کلاسیکو است و برد و باخت در آن معنی دارد.

 

۲۷۱ دیدار ال کلاسیکو در حالی امشب ساعت ۲۳:۱۵ به وقت تهران در ورزشگاه نیوکمپ برگزار می شود که بارسا در چهار هفته مانده به پایان لیگ قهرمانی اش در لالیگا قطعی شده است آن هم بدون باخت ، البته این به این معنا نیست که که دیدار بارسلونا و رئال مادرید تماشایی نباشد چرا که همواره دیدار این دو تیم جدالی پرتنش و پرحاشیه بوده است.در حال حاضر بارسا ۳۷ امتیازی است و رئال با ۲۷ امتیاز البته با تفاضل گل کمتر در رده چهارم قرار گرفته است.

در این بازی هر دو تیم انگیزه‌هایی برای شکست رقیب دیرینه دارند و در این بین بحث عدم تونل زدن رئال مادرید تنور بازی را داغ‌تر کرده است. بارسا در چند ال کلاسیکوی خانگی اخیر نتایج جالبی نگرفته و از آن سو زیدان در نیوکمپ فوق العاده کار کرده است.

امشب تقابل ۲۷۱‌ بارسا و رئال خواهد بود که البته ۳۴ مصاف دو تیم در دیدارهای دوستانه بوده است.در ۲۷۰ دیدار گذشته بارسلونا صاحب ۱۱۲ پیروزی شده است و در آن سو مادریدی ها نیز ۹۹ بار موفق به شکست آبی‌اناری‌ها شده‌اند.آمار دیدارهای رسمی کهکشانی‌ها بهتراز بارسایی ها است و در مجموع ۲۳۶ دوئل این دو تیم آن‌ها صاحب ۹۵ پیروزی شده‌اند که نسبت به ۹۲ برد بارسلونا برتری دارند.

در تمام بازی‌های ال کلاسیکو ۷۸۶ گل به ثمر رسیده است که سهم مادرید ۳۹۹ و بارسلونا ۳۸۷ گل است. دیدار امشب برای بارسلونا از یک جهت اهمیت دارد. این تیم می‌تواند به رکورد خیره کننده‌اش در شکست ناپذیری ادامه‌ دهد. آبی اناری ها تنها نباید در چهار بازی باقی مانده مغلوب شوند تا سومین قهرمان بدون شکست لالیگا باشند. پیش از این اتلتیک بیلبائو این رکورد را ثبت برسانند.

زین الدین زیدان، سرمربی رئال مادرید درباره بازی امشب می گوید:برای ال کلاسیکو آماده ایم. اگرچه نتیجه، تغییری در جدول ایجاد نمی‌کند. برای پیروزی باید بازی خوبی انجام دهیم. قهرمان شدن بارسا تغییری در هدف ما برای این بازی ایجاد نمی‌کند. نهایت تلاشمان را برای پیروزی به کار بگیریم. تنها کاری که من باید انجام بدهم این است که روی بازیکنانی که 100 درصد آماده نیستند، ریسک نکنم.

باید شرایط را در نظر بگیرید. در بازی رفت ما به عنوان قهرمان جام باشگاه‌های جهان وارد زمین شدیم و خبری از تونل نبود. برای بارسا قهرمانی ما اهمیتی نداشت. آنها گفتند چون در جام باشگاه‌های جهان حضور نداشتیم، تونل نمی‌زنیم اما این حرف درستی نیست چون لازمه حضور در این تورنمنت، قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپاست - که بارسا هم در آن شرکت کرد - ما تونل نمی‌زنیم چون آنها نزدند. نهایت احترام را برای قهرمانی آنها قائلم. اگر بارسا تونل زده بود، به هیچ عنوان مایل به شکستن سنت‌ها نبودم.ما فصل خوبی نداشتیم. به خصوص در ابتدای آن. اما هر چه به پایانش نزدیک شدیم، بهتر کار کردیم. برچسب ناکامی را نمی‌توان به فصل ما زد. چهار بازی دیگر داریم تا در بهترین حالت فصل را تمام کنیم. برای رسیدن به اوج آمادگی در فینال کیف باید در بازی‌های باقی مانده از لیگ بهترین عملکرد را داشته باشید. 

وئیز سوارز هم درباره امشب می گوید: ال کلاسیکو بازی خاصی است، خوش شانس بودم که ال کلاسیکوهای زیادی را تماشا کردم و البته فرصت بازی در این مسابقه را هم پیدا کردم. بازی فوق العاده ای است، با وجود حساسیت ها، تنش ها و اضطراب موجود یک مسابقه تماشایی برای همه است. مهمترین مسئله هم این است که نمایش خوبی داشته باشید چرا که همه در دنیای در حال تماشای تان هستند. مشخصاً برای من چیزی که بیش از همه به یاد دارم، اولین گلم در ال کلاسیکو بود که در فصل ۲۰۱۴-۲۰۱۵ رقم خورد. به جز این که اولین گلم در ال کلاسیکو بود، بلکه آن گل تقریباً موجب شد قهرمانی مان در لیگ مسجل شود.در این فصل تنها تیمی هستیم که در لالیگا شکست نخورده ایم، چند مساوی داشتیم ولی هنوز شکست نخوردیم. این نتیجه تلاش بازیکنان و سختکوشی مربی تیم است. البته که به خاطر لیگ قهرمانان ناراحت هستیم ولی این مسئله گذشته و اکنون تمرکز ما روی زمان حال است. بازی سختی در ال کلاسیکو داریم، چرا که رقیب تیم سرسختی است، رئال مادرید به جز کیفیت بازیکنانش، بازیکنانی در ترکیب دارد که تجربه زیادی در ال کلاسیکو دارند.

 

وحید صابری

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار