کد خبر: 905014
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰
تیم ملی بسکتبال ایران

فدراسیون بسکتبال، دعوت از یک تیم اروپایی به ایران برای دیدار با تیم ملی پیش از حضور در بازی‎های آسیایی را از برنامه‎های آما‎ده سازی این تیم خارج کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، بازی های آسیایی و برگزاری دیدارهای پنجره سوم رقابت های انتخابی جام جهانی، رویدادهای مهمی هستند که برای حضور موفق تیم ملی بسکتبال در آنها برنامه ریزی گسترده ای انجام شده است. 

میزبانی از یکی از تیم های اروپایی و برگزاری یک یا دو دیدار با آن در تهران، یکی از برنامه های پیش بینی شده برای ملی پوشان بسکتبال بود. قرار بود این برنامه پس از بازگشت تیم ملی بسکتبال از تورنمنت اطلس اسپورت چین و پیش از اعزام بازیکنان به محل برگزاری بازی های آسیایی در اندونزی انجام شود. 

حتی در این راستا با کشورهایی از اروپا مذاکره شده بود. صربستان و لیتوانی از جمله گزینه هایی بودند که مذاکرات فدراسیون با آنها جدی تر پیگیری می شد اما در نهایت انجام چنین دیدارهایی در تهران و در کل به میزبانی ایران منتفی شد.

رامین طباطبایی، رئیس فدراسیون بسکتبال در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اعلام این خبر گفت: اکثر تیم های اروپایی و از جمله همین دو تیم صربستان و لیتوانی، برنامه های آماده سازی خود برای سال جاری میلادی را از ابتدای سال نهایی کرده بودند. اینکه در چنین برنامه ای، سفر به ایران و برگزاری دیدار در تهران گنجانده شود، راحت نبود.

وی تاکید کرد: از طرفی اگر هم یکی از این کشورها پاسخ مثبت به فدراسیون می داد، نهایتا دو دیدار در تهران برگزار می کرد. به همین دلیل و با در نظر گرفتن مجموع این شرایط تصمیم بر این شد تا میزبانی از تیم های اروپایی به طور کل منتفی شود. 

به گفته رئیس فدراسیون بسکتبال و در صورت فراهم بودن شرایط، حضور در یک تورنمنت جایگزین این میزبانی خواهد شد. 

به گزارش خبرنگار مهر، بازی های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی از ۲۸ مردادماه آغاز شده و تا ۱۱ شهریورماه ادامه خواهد داشت. تیم ملی بسکتبال که در دوره پیشین این بازی ها نایب قهرمان شد، از شرکت کنندگان در بازی ها خواهد بود. این تیم پیش از این بازی ها هم  باید در قالب پنجره سوم رقابت های انتخابی جام جهانی ۲۰۱۹ چین با قطر (۸ تیرماه- دوحه) و قزاقستان (۱۱ تیرماه - تهران) دیدار داشته باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار