کد خبر: 905013
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸
لوئیس سوارس

لوئیس سوارس در سی و نهمین دیدار جام جهانی دوره قبل خبرساز شد و کار عجیبی در زمین انجام داد.

به گزارش ایسنا، جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه ۳۹ روز دیگر آغاز می‌شود و ۳۲ تیم حاضر در این رقابت‌ها در هشت گروه چهار تیمی برابر هم به میدان می‌روند.

سایت فیفا تا آغاز برگزاری جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه اقدام به روز شمار این رقابت‌ها کرده و هر روز به مناسبت تعداد روزهای باقی‌مانده یک واقعه مربوط به جام جهانی را مورد بررسی قرار می‌دهد.

سی و نهمین دیدار جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل دیدار دو تیم ایتالیا و اروگوئه بود. جدال این دو تیم یکی از دیدارهای حساس و زیبای جام جهانی شد. مهم‌ترین صحنه آن دیدار گاز گرفتن کتف کیه‌لینی از سوی لوئیس سوارس بود که باعث شد او مدتی از تیم ملی کشورش محروم شود و ادامه جام جهانی را نیز از دست بدهد.

این اتفاق بازتاب زیادی داشت و به نوعی جام جهانی را تحت الشعاع قرار داد و بازی‌های کامپیوتری زیاد درباره این اتفاق ساخته شد.

چهار قهرمانی اول جام جهانی بین این دو تیم بزرگ تقسیم شده است. ایتالیا در سال‌های ۱۹۳۴ و ۱۹۳۸ و اروگوئه در سال‌های ۱۹۳۰ و ۱۹۵۰ به قهرمانی در جام جهانی رسیدند.

البته ایتالیا پس از این سال‌ها دو بار دیگر به قهرمانی در جام جهانی رسید تا این کشور با چهار قهرمانی در کنار آلمان و پس از برزیل در رده دوم پرافتخارترین تیم‌های تاریخ جام‌جهانی قرار گیرد.

اروگوئه ‌نیز پس از سال‌ها هنوز نتوانسته تعداد قهرمانی‌های خود را بیشتر کند و همان دو قهرمانی را در کارنامه خود دارد.

در این دوره ایتالیا در جام جهانی حاضر نیست و غایب بزرگ جام جهانی است و این در حالی است که اروگوئه با تیم‌های مصر، روسیه و عربستان هم‌گروه شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار