کد خبر: 905009
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱
تکواندو - مهماندوست

سرمربی ایرانی تیم ملی تکواندو آذربایجان گفت: هیچ نقشی درحضور دختران ایران در تمرینات تیم ملی آذربایجان ندارم وتنها وظیفه خود که همان مربیگری است را انجام می دهم.

به گزارش خبرنگار مهر، مدتی قبل چند دختر تکواندوکار ایران بعد از شکست در رقابتهای انتخابی تیم ملی کشورمان و حذف از اردوی تیم ملی، با سفر به باکو در تمرینات تیم ملی این کشور شرکت کردند. همین موضوع باعث شد بازهم رضا مهماندوست سرمربی ایرانی این کشور به عنوان متهم اصلی مورد انتقاد قرار گرفت. 

مهماندوست در همین خصوص به خبرنگار مهر گفت: ورزش آذربایجان به دلیل کمبود نیروی انسانی، هرساله در همه رشته های ورزشی آگهی جذب ورزشکار می دهد و این مختص به تکواندو نیست. در والیبال، بسکتبال، ژیمناستیک، بوکس و کشتی از همه کشورها لژیونر جذب می کنند. در تکواندو قبل از حضور من این کار صورت گرفته و ۱۵ تکواندوکار از ترکیه، کوبا، روسیه و اکراین و ... مشغول تمرین بودند و یکی یکی آنها را جواب کردم. 

وی افزود: بعد از المپیک مسئولیت تیم دختران آذربایجان نیز به من سپرده شد و مسئولان فدراسیون به دلیل پیشرفت خوبی که در بخش مردان داشتیم، برای سال ۲۰۱۸ اطلاعیه جذب تکواندوکار را فقط در بخش دختران منتشر کردند. چرا که در این بخش تیمی وجود نداشت. ما دو تکواندوکار شاخص داشتیم، یکی روسی الاصل بود که در ریو برنز گرفت و دیگری هم «فریده عزیزوا» آذری بود که پس از دو پیروزی، پای سکوی المپیک حذف شد. 

 سرمربی تیم ملی تکواندو آذربایجان افزود: دختران ایرانی با مطالعه این اطلاعیه در سایت فدراسیون آذربایجان، ثبت نام کرده و با سفر به باکو در مسابقات انتخابی شرکت کردند. فقط هم ایرانی ها نبودند و از چند کشور دیگر هم دختران تکواندوکار حضور داشتند. بعد از مسابقات انتخابی من همه را جواب کرده و به ایران فرستادم. پس از آن تعدادی ازاین دختران که مدال طلا کسب کرده بودند درخواست کتبی برای تمرین و آزمایش مجدد دادند و فدراسیون تکواندو با این درخواست موافقت کرده و اکنون در اردوی تیم ملی مشغول تمرین هستند.

مهماندوست با بیان اینکه هیچ نقشی در سفر این تکواندوکار به باکو نداشته، اظهار داشت: نمی دانم چرا هر اتفاقی می افتد نام مهماندوست را می آورند. من سرمربی تیم ملی تکواندو آذربایجان هستم و تنها در حیطه وظایف خود عمل می کنم. همین چند تکواندوکار که در اردو باقی مانده اند را قرار است تست بگیرم و اگر، تاکید می کنم اگر به شرایط مورد نظر من رسیدند بمانند و به کار خود ادامه دهند. فدراسیون به آنها شش ماه فرصت داده تا خود به شرایط ایده ال برسانند. 

وی افزود:در ایران روی این موضوع حساسیت زیادی وجود دارد چرا که دید حرفه ای به ورزش ندارند، ورزش حرفه ای نوعی تجارت است. این قوانین کشور آذربایجان در بخش ورزش است، مانند خیلی از کشورهای دیگر، ورزشکار وقتی در کشور خود فرصت حضور در تیم ملی و رسیدن به موفقیت را پیدا نمی کنند در کشورهای دیگر با امکانات بیشتر شانس خود را امتحان می کند. در ایران هم یک بانوی اکراینی در دوومیدانی حضور دارد. 

سرمربی ایرانی تیم ملی آذربایجان در مورد شرایط این تیم در آستانه رقابتهای قهرمانی اروپا گفت: مشکل مالی فدراسیون تکواندو این کشور هنوز حل نشده و شرکتی که حقوق مربیان ورزشی را پرداخت می کرد، دیگر همکاری ندارد. منتظریم تا شرکت جدیدی مسئولیت این کار را قبول کند. در چنین شرایطی تمرینات خوبی را پشت سر نگذاشتیم و انتظار نداریم در مسابقات قهرمانی اروپا نتایج خوبی کسب کنیم. 

مهماندوست در پایان گفت: من به همراه اعضای تیم چندماه حقوق نگرفته و حتی جوایز قبلی را نیز دریافت نکردیم. مشکلات مالی باعث شد چهار تورنمنت قبلی را از دست بدهیم. تیم نوجوانان نیز از همین شرایط لطمه خورد که با یک طلا و یک نقره و یک سهمیه المپیک آرژانتین به کار خود پایان دادیم. امیدوارم شرایط درست شود. گروهی هستیم که دوستانه کار را ادامه می دهیم و اگر درست نشود باید تصمیم جدیدی اتخاذ کنیم. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار