کد خبر: 904993
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴
 دیدار تیم‌های ملی فوتسال ایران و بلاروس

از دو سال پیش پای تیم های درجه دو فوتسال و روس زبان مثل بلاروس، قزاقستان و اوکراین به ایران باز شد اما آیا شخص خاصی پشت پرده هماهنگی بازی این تیم‌ها با تیم ملی فوتسال ایران قرار دارد؟

به گزارش ایسنا، فوتسال ایران با کسب مقام سومی جام جهانی و تبدیل شدن به قدرت بلامنازع آسیا به عنوان یکی از  تیم‌های مدعی در جهان شناخته‌ می‌شود اما بر خلاف سال‌های گذشته که با تیم‌های مطرحی همچون برزیل، اسپانیا و ایتالیا دیدار دوستانه برگزار می‌کرد، اخیرا مشتری پروپا قرص تیم‌های درجه دو و سه روس‌زبان شده است.

با نگاهی به دیدارهای دوستانه فوتسال ایران در رده‌های بزرگسال، امید و بانوان، تکرار نام چند تیم جلب توجه می‌کند. روسیه، اوکراین، بلاروس و قزاقستان تیم‌هایی هستند که با اقبال عجیبی از سوی فدراسیون فوتبال و کمیته فوتسال برای برگزاری دیدار دوستانه مواجه شده‌اند. همچنین بیشتر این بازی‌ها در ایران برگزار شده و علی‌رغم نداشتن منفعت فنی، هزینه سنگینی هم بر دوش فدراسیون گذاشته است. این‌ در حالی است که تمام این تیم‌ها (به جز روسیه) در رده‌بندی جهانی پایین‌تر از ایران هستند و براساس عرف ورزش بین‌الملل تیم ضعیف‌تر هزینه‌ای را برای انجام بازی با تیم‌های مطرح پرداخت می‌کند.

اما  موضوع زمانی جالب‌تر می‌شود که تمامی این بازی‌ها از  طریق یک شخص خاص هماهنگ می‌شود. شخصی که با عنوان "دکتر" از سوی مسئولان کمیته فوتسال خطاب می‌شود، به زبان روسی تسلط دارد و بالطبع تنها سراغ تیم‌هایی می‌رود که روس‌زبان هستند.

در چنین شرایطی وقتی ناظم‌ الشریعه (سرمربی تیم‌ ‌ملی) با عراقی‌ها برای انجام بازی دوستانه به توافق می‌رسد با مخالفت مسئولان کمیته فوتسال مواجه می‌شود  و دلیلش نیز پایین بودن سطح عراق عنوان می‌شود. این‌ در حالی است که عراق به تازگی تبدیل به یکی از  قدرت‌های فوتسال آسیا شده و در آخرین دوره جام‌ملت‌ها نیز برای تیم‌ ‌ملی ایران دردسر ایجاد کرد.

به نظر می‌رسد فدراسیون فوتبال در تیم‌ ‌ملی فوتسال نیز سیاست مشابه تیم‌ ‌ملی فوتبال را در پیش گرفته و به جای ورود مستقیم در هماهنگی دیدارهای دوستانه دست به دامن واسطه‌ها می‌شود. "بامداد میرزایی" که چنین نقشی را در تیم‌ ‌ملی فوتبال ایفا می‌کرد بعد از هجمه های مربوط به بازی با سیرالئون از سوی مهدی تاج برکنار شد اما "دکتر" فوتسالی‌ها بی سروصدا همچنان در حال برنامه‌ریزی دیدارهای تدارکاتی است و قرار است دو تیم بلاروس و اوکراین مهر سال جاری برای حضور در تورنمنت چهار جانبه به تبریز بیایند.

تمام دیدارهای تدارکاتی فوتسال ایران با چهار تیم خاص

تیم ملی فوتسال ایران:

ایران - روسیه؛ دو بازی در آذر ۱۳۹۵ - تهران

ایران - بلاروس؛ دو بازی در دی ۱۳۹۶- تهران

ایران - قزاقستان؛ تورنمنت چهار جانبه در آذر ۱۳۹۶- اصفهان

ایران - روسیه؛ تورنمنت چهارجانبه در آذر ۱۳۹۶- اصفهان

ایران - بلاروس؛ تورنمنت چهارجانبه در مهر ۱۳۹۷- تبریز

ایران - اوکراین؛ تورنمنت چهارجانبه در مهر ۱۳۹۷- تبریز

رده پایه:

تیم المپیک ایران – المپیک اوکراین؛ دو بازی در اسفند ۱۳۹۶- تهران

تیم امید ایران – امید روسیه؛ دو بازی در آذر ۱۳۹۵- تهران

تیم زیر ۲۰ سال ایران – امیدهای اوکراین؛ دو بازی در بهمن ۱۳۹۵ - تهران

تیم‌ ‌ملی فوتسال بانوان ایران:

ایران – اوکراین؛ دو بازی در فروردین ۱۳۹۷- تهران

ایران - روسیه؛ دو بازی در بهمن ۱۳۹۶- تهران

ایران - روسیه؛ تورنمنت چهارجانبه در اردیبهشت ۱۳۹۶- مسکو

ایران - روسیه؛ دو بازی در مهر ۱۳۹۵- تهران

انتهای پیام

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار