کد خبر: 904935
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۱

پس از نمايش مضحك نخست‌وزير صهيونيست‌ها مبني بر سرقت اسناد برنامه هسته‌‌اي- موشكي ايران در يك عمليات جاسوسي، ابتدا كانال آمدنيوز (گاف نيوز) و سپس اصلاح‌طلبان ساكن بي‌بي‌سي درصدد كشف رابطه علي- معلولي بين نمايش نتانياهو و گزارش 1396/10/21 روزنامه «جوان» برآمدند. حسين باستاني- ارشدترين اصلاح‌طلب ساكن بي‌بي‌سي- با ريسمان و آسمان كردن زمان گزارش «جوان» با زمان مدعايي نتانياهو در دسترسي ادعايي به اطلاعات مذكور، سعي كرد گزارش «جوان» را تعجب‌آور بداند و نتيجه گرفت كه هشدار روزنامه «جوان» هم مي‌تواند طبيعي باشد و هم تعجب‌برانگيز. در‌اين‌باره توضيحات ذيل لازم است:
1- اگر جنابان باستاني، بهنود و ديگران گزارش 1396/10/21 روزنامه «جوان» را خوانده باشند متوجه خواهند شد كه اين گزارش به استناد ادعاهاي دو روزنامه واشنگتن‌پست و نيويورك‌تايمز تهيه شده و هيچ منبع داخلي يا غيررسانه‌اي مورد استناد روزنامه «جوان» نبوده است.
2- آنچه حمايت گاف‌نيوز و لندن‌نشينان را مخفي نمي‌كند اينكه: آنچه نتانياهو اخيراً به عنوان خبر كشف اسناد سري و دست اول به رسانه كشاند و موجب تعجب و وجد ضد‌انقلابيون يا برخي شخصيت‌هاي غربي شد قبلاً در روزنامه‌هاي امريكايي واشنگتن‌پست و نيويورك‌تايمز نيز گفته و نوشته شده است. پس كجاي حرف نتانياهو سري و تازه بوده است كه برخي به دنبال راستي‌‌آزمايي آن با گزارش‌هاي رسانه‌هاي داخل كشور برآمده‌اند؟!
3- احتمالاً آنچه بي‌بي‌سي‌نشينان را نسبت به فهم همه جوانب مسئله كور كرده است، دو واژه «آماد» و «فخري‌زاده» در گزارش روزنامه «جوان» و سخنان نتانياهو باشد. حال آنكه در گزارش سال گذشته دو روزنامه امريكايي نام هر دو آمده است و نخست‌وزير صهيونيست‌ها صرفاً آنچه را چند ماه پيش در رسانه‌ها آمده است را عيناً تكرار و به عنوان مطلب جديد به حلق ضد انقلاب فرو كرد.
4- آنچه بي‌بي‌سي‌نشينان را به سمت «حماقت آگاهانه» كشاند عدم تحليل چرايي رونمايي مضحك نتانياهو در اين زمان است. همگان فهميدند كه او درصدد حجت‌آفريني و موجه‌سازي خروج امريكا از برجام است و اين علت آنقدر نخ‌نما بود كه واكنش اتحاديه اروپا باعث عصبانيت وزراي صهيونيست‌ شد؛ اما بي‌بي‌سي‌نشينان نخواستند اين بازي را در آن راستا تفسير كنند تا به اين بهانه حقد و كينه خود از نظام جمهوري اسلامي را به صورتي كه دوست دارند –نه طوري كه هست – بروز دهند.
5- در انتهاي گزارش 1396/10/21 روزنامه «جوان» به صراحت از دستگاه ديپلماسي كشور خواسته شده بود كه در قبال سناريوي واشنگتن‌پست و نيويورك‌تايمز شفاف‌سازي كنند، اما نه تنها اين اتفاق نيفتاد كه باعث شد نتانياهو اين مدعاي سوخته شده را به عنوان «حرف نو» و «اسناد جديد» به خورد برخي احمق‌هاي تابلودار بدهد.
6- آنچه در فراتحليل موضوع بايد فهم كرد اينكه: ‌اگر اسناد مدعايي نتانياهو درست است اكنون از چه چيزي نگران هستند؟ مگر نه اين است كه شما اسناد را كشف كرده و پروژه ايران مثلاً لو رفته است پس نگراني شما و خروج ترامپ براي چيست؟ شايد لازم باشد صهيونيست‌ها از اين زاويه نيز بازي و شوي خود را تحليل و بازبيني كنند و درك درستي از ضعف منطق خود در اين موضوع داشته باشند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار