کد خبر: 904867
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۳
گزارش اکران و فروش فیلم‌ها در هفته‌ای که گذشت
دوران نوروزی‌ها به جز یکی دو فیلم پرفروش آن، از 12 اردیبهشت‌ماه با اکران 6 فیلم جدید رو به پایان است. در هفته گذشته هم کمدی «تگزاس» جای «لاتاری» را گرفت و به عنوان فیلم پرفروش روزهای گذشته صدرنشین جدول شد.

دوران نوروزی‌ها به جز یکی دو فیلم پرفروش آن، از 12 اردیبهشت‌ماه با اکران 6 فیلم جدید رو به پایان است. در هفته گذشته هم کمدی «تگزاس» جای «لاتاری» را گرفت و به عنوان فیلم پرفروش روزهای گذشته صدرنشین جدول شد.

علاوه بر این دو فیلم، انیمیشن سینمایی «فیلشاه» هم در این روزها مورد استقبال بیشتری قرار گرفت و صعود قابل توجهی داشت. اتفاقی که با توجه به جای خالی همیشگی انیمیشن‌های قابل پرداخت در بین فیلم‌های در حال اکران، نشان می‌دهد که اگر به صورت تخصصی به این حوزه پرداخته شود، مخاطبان هم به آن جذب شده و کم‌کم سینمای انیمیشن که در خواب فرورفته است تکانی به خود می‌دهد.  به طور کلی اکران این سری از فیلم‌ها به واسطه میزان فروش و استقبال از آنها موارد گوناگونی را یادآوری کرد. یکی از آنها علاوه بر بحث توجه به انیمیشن، امکان فروش بالا در سینما بدون تولید کارهای گیشه‌ای و بی‌محتوا بود. اتفاقی که با وجود چند کمدی در حال اکران توسط فیلم‌هایی چون «به وقت شام» و «لاتاری» رخ داد و نشان داد که می‌شود در کنار کمدی‌های عامه‌پسند هم رقابتی تنگاتنگ را ایجاد کرد.  در ادامه مروری به آمار و ارقام فروش فیلم‌ها در روزهای گذشته داریم:

«تگزاس»
فیلم آقای مسعود اطیابی که در آن بازیگرانی چون خانم‌ها و آقایان حمید فرخ نژاد، سام درخشانی، پژمان جمشیدی، گابریلا پتری، توگان تی شی را، حضور دارند، در هفته گذشته همانطور که پیش‌بینی می‌شد، حدود 1میلیارد و 500 میلیون تومان فروش داشت و در صدر جدول قرار گرفت.
این فیلم در حال حاضر 119 سالن را در اختیار دارد و در دو هفته  فروش کلی نزدیک به 3میلیارد و 300 میلیون تومان داشت.

«لاتاری»
«لاتاری» به کارگردانی آقای محمدحسین مهدویان هم در این هفته حدود 1میلیارد و 230 میلیون تومان فروش داشت. این فیلم با با زی خانم‌ها و آقایان ساعد سهیلی، زیبا کرمعلی، هادی حجازی فر، جواد عزتی و حمیدفرخ نژاد، با گذشت هفت هفته از اکرانش حدود 12 میلیارد و نیم فروخت و بعد از مصادره در جدول کل، در جایگاه دوم قرار گرفت.

«فیلشاه»
و اما انیمیشن سینمایی «فیلشاه» به کارگردانی آقای هادی محمدیان هم با فروش بیش از یک میلیارد در جایگاه سوم جدول قرار گرفت. آقایان و خانم‌ها سعید شیخ‌زاده، بهرام زند، زهره شکوفنده، ناصر طهماسب، میرطاهر مظلومی، شوکت حجت، حامد عزیزی، ژرژ پطروسی، شایان شامبیاتی، بهمن هاشمی، اکبر منانی و... برخی از چهره‌هایی‌اند که با صدایشان به این کار جان داده‌اند.
«فیلشاه» هم در هفت هفته بیش از پنج میلیارد تومان فروش داشت و این روزها اکران آن در 169 سالن ادامه دارد.

«به وقت شام»
 «به وقت شام» با بازی خانم‌ها و آقایان بابک حمیدیان، هادی حجازی‌فر، پیر داغر و... با افت محسوسی که داشت، حدود 885 میلیون تومان فروخت و در جایگاه چهارم جدول این هفته قرار گرفت.  این فیلم به کارگردانی آقای ابراهیم حاتمی‌کیا با فروش کل 11 میلیارد و 600 میلیون تومان در هفت هفته، این روزها در 194 سالن اکران می‌شود.

«مصادره»
«مصادره» به کارگردانی آقای مهران احمدی اخیراً حدود 880 میلیون تومان فروش داشت. این فیلم با بازی خانم‌ها و آقایان رضا عطاران، هومن سیدی، بابک حمیدیان، هادی کاظمی و... نزدیک به 14 میلیارد تومان در هفت هفته فروخته است و در جدول کل فروش فیلم‌ها در جایگاه اول قرار دارد.  این کمدی که تنها برای مدتی توانست صدر نشین باشد، در حال حاضر در 132 سالن نمایش داده می‌شود.

«لونه زنبور»
کمدی آقای برزو نیک نژاد هم با فروش حدود 700 میلیون ششم شد. این فیلم با بازی بازیگرانی چون محسن کیایی، پژمان جمشیدی، بهاره کیان افشار و رعنا آزادی تاکنون نزدیک به هشت میلیارد تومان فروش داشته و نمایش آن در 122 سالن ادامه دارد.

«خرگیوش»
یکی دیگر از کمدی‌های نوروزی که فروش آن هم گویای استقبال نه چندان جالب توجه مردم از فیلم‌های این ژانر در این دوره از اکران است، فیلم «خرگیوش» به کارگردانی آقای‌مانی باغبانی است که 120 میلیون تومان فروش داشت. این فیلم با بازی خانم‌ها و آقایان جواد عزتی، بابک حمیدیان، سیامک انصاری، همایون ارشادی، ملیکا شریفی نیا، مینا ساداتی و ...، که در 38 سالن همچنان در حال اکران است، حدود دو میلیارد تومان در هفت هفته فروخته است.

«بدون تاریخ، بدون امضا»
35 میلیون تومان حدود فروش فیلم آقای وحید جلیلوند با بازی خانم‌ها و آقایان امیر آقایی، هدیه‌تهرانی، سعید داخ، علیرضااستادی، و نوید محمدزاده است. این فیلم که روزهای پایانی اکران را طی می‌کند در 11 هفته نزدیک به پنج میلیارد تومان فروخته است.

9 و 10
«فراری» به کارگردانی آقای علیرضا داوودنژاد و تهیه‌کنندگی آقای جهانگیر کوثری، با بازی خانم‌ها و آقایان محسن تنابنده، ترلان پروانه، سحر دولتشاهی، سیامک صفری، رضا داودنژاد، رضا کیانیان و سیما تیرانداز در این هفته حدود 34 میلیون تومان فروش داشت و نهم شد. در ادامه هم فیلم «اسرافیل» با فروش حدود پنج میلیون تومان قرار دارد.

آماری از تازه نفس‌ها
در ادامه فیلم‌های«عصبانی نیستم»، «چهارراه استانبول»، «خجالت نکش»، «خوک»، «آن سوی ابرها» و «جشن دلتنگی» از زمان اکرانشان در چهارشنبه، 12 اردیبهشت‌ماه، به ترتیب فروشی حدود 274، 175، 95، 22، 14 و 9 میلیون تومان داشتند. در ادامه فروش این سری از فیلم‌های تازه اکران شده باعث می‌شود تا در این هفته شاهد کم‌تر شدن سالن‌های اختصاص یافته به برخی از اکران‌های سری اول نوروز و حتی حذف تعدادی از آنها که به کف فروش رسیده‌اند، باشیم. از همین رو به طور قطع جدول فروش در هفته آتی به بهانه رقابت بین این سری از فیلم‌ها با تغییرات محسوسی مواجه خواهد شد.

منبع: روزنامه صبح نو

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار