کد خبر: 904715
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۱
طرح جمع‌آوري معتادان متجاهر در يكي، دو سال گذشته به كرات اجرايي شده است و به گفته فرماندار تهران جمع‌آوري 4 هزار معتاد متجاهر نيز از امروز آغاز مي‌شود.
بیژن سورانی

طرح جمع‌آوري معتادان متجاهر در يكي، دو سال گذشته به كرات اجرايي شده است و به گفته فرماندار تهران جمع‌آوري 4 هزار معتاد متجاهر نيز از امروز آغاز مي‌شود. به گفته اين مسئول تاكنون 8 هزار نفر از اين افراد جمع‌آوري شده‌اند، ولي شهر هنوز از معتادان پاكسازي نشده است. گويا اجراي نمايشي، ناقص و ابتر ماندن ساماندهي اين افراد توسط دستگاه‌هاي متولي شهري سبب شده است تا معتادان در انظار عمومي ديده شوند و اقدامات انجام شده را زير‌سؤال ببرند.
براساس رصد خبر در رسانه‌ها تاكنون پليس در سال‌هاي گذشته در چندين نوبت پي‌درپي اقدام به جمع‌آوري و دستگيري معتادان متجاهر و فروشندگان اين حوزه كرده است. در اين زمينه پيشتر سرهنگ محمد بخشنده، رئيس پليس مبارزه با مواد‌مخدر تهران بزرگ از جمع‌آوري بيش از هزار و 600 معتاد متجاهر در طول اجراي طرح نوروزي خبر داد. بعد از آن هم سردار حسين رحيمي، رئيس پليس پايتخت از جمع‌آوري بيش از 3 هزار تن از معتادان متجاهر و خرده‌فروشان مواد‌مخدر در چهار عمليات پليسي اطلاع‌رساني كرد. ديگر اينكه سرهنگ مراد مرادي، معاون اجتماعي پليس پايتخت از اجراي عمليات ضربتي پليس مبارزه با مواد‌مخدر براي جمع‌آوري معتادان متجاهر از حاشيه بزرگراه‌ها وعده داد و در آخرين خبر از اين دست فرماندار تهران از جمع‌آوري حدود 4 هزار معتاد متجاهر باقيمانده در سطح شهر تهران از امروز خبر داد!
عيسي فرهادي با تأكيد بر اينكه هنوز شهر تهران از حيث وجود معتادان متجاهر به صورت كامل پاكسازي نشده است، افزود: در حال حاضر 8 هزار معتاد متجاهر در كمپ‌ها نگهداري مي‌شوند و تصور مي‌كنم حدود 4‌هزار نفر ديگر وجود داشته باشند كه بايد از سطح شهر تهران جمع‌آوري شوند. وي افزود: در حوزه تأمين ظرفيت براي نگهداري اين افراد با مشكلاتي مواجه هستيم. در حال حاضر به مرور و به صورت روزانه تعدادي از اين افراد در شهر تهران جمع‌آوري مي‌شوند، اما در حال ايجاد ظرفيت‌هاي جديدي هستيم كه ان‌شاءالله سطح شهر تهران را به كلي پاك‌سازي كنيم. وي افزود: قرارگاه آسيب‌هاي اجتماعي نيز فعاليت خود را آغاز كرده كه با شيب ملايمي برخورد با متكديان و حتي جمع‌آوري معتادان متجاهر را در دستور كار دارد و معتادان و كارتن‌خواب‌ها را به سمت كمپ‌ها هدايت خواهد كرد.
در اين خصوص رحيمي، رئيس پليس تهران هم در پاسخ به سؤالي درباره بازگشت معتادان به سطح جامعه اظهار كرد: ما از جمع‌آوري معتادان خسته نمي‌شويم و طبق وظايفي كه قانون برعهده ما گذاشته اقدام به دستگيري معتادان متجاهر كرده‌ايم. در ميان افراد و معتادان دستگير شده كساني هستند كه بيش از 7، 8، 10 و حتي 20 بار هم جمع‌آوري شده‌اند، اما ما باز هم اقدام به جمع‌آوري آنان خواهيم كرد و هم اميدواريم ديگر دستگاه‌هاي مسئول نيز به كمك پليس بیایند و به وظايف خود عمل كنند. وي تأكيد كرد: امروز اگر پليس نسبت به جمع‌آوري معتادان متجاهر اقدام نكند، آنها ديگر افراد را نيز به اين ورطه كشانده و تعدادشان بيشتر مي‌شود؛ ضمن اينكه برخورد با اين افراد به‌عنوان يك دغدغه از سوي شهروندان محسوب مي‌شود. وي گفت: آمار دقيق را بايد از مسئولان ستاد مبارزه با موادمخدر جويا شد، اما آنچه مي‌توانم بگويم آن است كه بالغ بر 10 هزار نفر معتاد متجاهر در تهران داريم كه ما بخش زيادي از آنها را جمع‌آوري كرده‌ايم كه لازم است به كمپ‌ها و مراكز بازپروري بروند. اينكه پليس مصصمم به جمع‌آوري اين افراد از سطح معابر و انظار عمومي است، كاري پسنديده و بجايي است، اما لازم است تا فرمانداري تهران و مجموعه دست‌اندركاران كه اين همه روي جمع‌آوري معتادان متجاهر فضا‌سازي رسانه‌اي مي‌كنند در يك اقدام هدفمند به ساماندهي اين افراد پس از جمع‌آوري نيز همت گمارند و با فراهم كردن امكانات و برنامه دقيق فعاليت‌ها را در اين حوزه ابتر رها نكنند.
نبود نظارت كافي و همچنين رفتارهاي سليقه‌اي در جمع‌آوري معتادان تاكنون سبب شده است تا فقط بعضاً شاهد جمع‌آوري معتادان باشيم؛ اينكه پس از جمع‌آوري چه بر سر اين افراد مي‌آيد، الله اعلم !

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار