کد خبر: 904687
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۹
رئال، ليورپول، مارسي و اتلتيکومادريد فيناليست‌هاي اروپا
رئال‌مادريد، ليورپول، اتلتيکومادريد و مارسي در حالي فيناليست‌هاي اين دوره ليگ قهرمانان و ليگ اروپا لقب گرفته‌اند که هر يک براي تصاحب اين جام‌هاي ارزشمند انگيزه‌هاي زيادي دارند.
شيوا نوروزي

رئال‌مادريد، ليورپول، اتلتيکومادريد و مارسي در حالي فيناليست‌هاي اين دوره ليگ قهرمانان و ليگ اروپا لقب گرفته‌اند که هر يک براي تصاحب اين جام‌هاي ارزشمند انگيزه‌هاي زيادي دارند. کهکشاني‌ها موفق شدند بايرن‌مونيخ پرمدعا را از پيش‌رو بردارند و ليورپول نيز به لطف برتري ديدار رفت صعودي تاريخي به فينال ليگ قهرمانان را تجربه کرد. در دو ديدار برگشت نيمه‌نهايي ليگ اروپا نيز مارسي و اتلتيکو به ترتيب سالزبورگ و آرسنال را مغلوب کردند و از حالا به فينال خردادماه مي‌انديشند.

قهرماني در DNA رئال

بعد از پي‌اس‌جي و يوونتوس، آتش رئالي‌ها، بايرن‌مونيخ را نيز سوزاند تا حکم فيناليست شدن قوهاي سفيد براي سومين سال پياپي امضا شود. اشتباه مهلک دروازه‌بان بايرن همه جوره به نفع تيم زيدان تمام شد و هت‌تريک مادريدي‌ها براي فيناليست شدن به حقيقت پيوست. بازي در فينال کيف رؤيايي بود که قوهاي سفيد آن را به واقعيت تبديل کردند و حالا زيدان به غير از ال‌کلاسيکوي فردا شب، فينال ليگ قهرمانان را نيز پيش‌رو دارد. کهکشاني‌ها که قهرماني لاليگا را از دست داده‌اند بي‌صبرانه منتظر پنجم خرداد و ديدار فينال در شهر کيف هستند تا بلکه با فتح قاره سبز حسرت قهرماني در ليگ اسپانيا را فراموش کنند. مصاف با ليورپول باانگيزه و مهار محمد صلاح، بهترين مهاجم اين روزهاي اروپا از جمله دغدغه‌هاي اصلي سفيدپوشان است، دغدغه‌اي که از نظر کاپيتان راموس نگران‌کننده نيست: «اين فصل ديديم که صلاح قادر به انجام چه کارهايي است، اما وقتي با ليورپول بازي کنيم براي ما، او يکي از 11 بازيکن آنهاست. در طول دوران حرفه‌اي‌ام، با بهترين مهاجمان جهان که برخي از آنها بهترين مهاجمان تاريخ فوتبال نيز بوده‌اند روبه‌رو شده‌ام. ترس هرگز در من جايي نداشته است. نبايد مغرور شويم، اما مي‌توانيم اعتماد به نفس داشته باشيم. مي‌دانيم که قهرماني در ليگ قهرمانان در DNA رئال‌مادريد است. شايد برخي در شروع فصل فکر نمي‌کردند ليورپول به ديدار فينال برسد، اما آنها با شايستگي تمام به اين مرحله رسيدند. به هر حال مي‌دانيم که چطور به صورت تيمي در فينال بازي کنيم و براي اين کار آماده‌ هستيم.»

آرزوي قهرماني

ديگر فيناليست ليگ قهرمانان موفقيتش را مديون محمد صلاحي است که به هيچ توپي نه نمي‌گويد و در دو جدال رفت و برگشت با رمي‌ها دو گل به ثمر رسانده است. البته همه بازيکنان يورگن کلوپ شايستگي‌هايشان را ثابت کرده‌اند و صعود به ديدار نهايي مهر تأييدي بر اين موضوع است. سرمربي قرمزپوشان از اينکه شاگردانش آماده بازي در فينال هستند، ابراز رضايت مي‌كند: «رسيدن به فينال اتفاق خيلي خوبي است، ولي بردن جام بهتر است. آماده خواهيم بود. هيچ تيمي نمي‌تواند بيش از رئال‌مادريد در اين رقابت‌ها تجربه داشته باشد. فکر مي‌کنم 80 درصد بازيکنان اين تيم براي چهارمين بار فينال را تجربه مي‌کنند. با اين حال ما واقعاً آماده‌ايم و مي‌توانيد اين را تصور کنيد. ما منتظر اين بازي هستيم.»
مهاجم اول بندرنشينان با 43 گل زده در اين فصل بي‌صبرانه منتظر فينال خردادماه است. محمد صلاح مصري از رويارويي با رونالدوي پرتغالي هيچ نگراني‌اي ندارد: «هر بازيکني رؤياي قهرماني در ليگ قهرمانان اروپا را در سر دارد. همه بازيکنان ليورپول بي‌صبرانه در انتظار ديدار پاياني هستند. اين تيم است که به پيروزي مي‌رسد و نبايد موفقيت يک تيم را به حساب يک بازيکن گذاشت. طبيعتاً دوست دارم که بر رونالدو در ديدار فينال پيروز شوم.»

حسرت ونگر، شادي سيمئونه

برد يک بر صفر اتلتيکومادريد در متروپوليتانو مقابل توپچي‌ها جواز حضور در فينال ليگ اروپا را به راه‌راه‌پوشان اسپانيا داد. حالا اين تيم آنتونيو سيمئونه است که فينال 26 ارديبهشت را تجربه مي‌کند. سرمربي اتلتيکو با اينکه محروم بود، اما از روي سکوها خوشحالي زايد‌الوصفي را به نمايش گذاشت: «جو ورزشگاه را به خوبي حس کردم. هواداران در هر گام از اين راه همراه ما بودند. هواداران مي‌دانند که تيم به آنها نياز دارد و اين يکي از اولين برگ‌هايي از تاريخ ورزشگاه متروپوليتانو است که نوشتيم. » حذف از گردونه ليگ اروپا آب سردي بر پيکر آرسن ونگري بود که آخرين روزهايش را در آرسنال سپري مي‌کند: «خيلي ناراحتم که آرسنال را با حذف از ليگ اروپا ترک مي‌کنم. براي فراموش کردن چنين شکستي به کمي زمان نياز دارم. بعد از آن بايد ببينم درباره آينده‌ام چه تصميمي خواهم گرفت. در حال حاضر برنامه‌اي براي آينده‌ ندارم. من هم مانند تيم خيلي ناراحت و مأيوس هستم. وقتي در مجموع 180 دقيقه عملکردي خوب ارائه مي‌کنيد، قبول چنين شکستي و اينگونه حذف شدن از رقابت‌ها سخت مي‌شود.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار