کد خبر: 904613
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷
رقابت‌های انتخابی تیم ملی کشتی‌‌آزاد

شورای فنی تیم های ملی کشتی آزاد با توجه به نتایج و عملکرد مدعیان در دو مرحله رقابتهای انتخابی، تصمیمات اساسی را در آینده‌ای نزدیک خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، مرحله نهایی رقابتهای انتخابی تیم ملی کشتی آزاد در روزهای ۱۹ تا ۲۱ اردیبهشت ماه به میزبانی تهران برگزار می شود تا کادر فنی بتواند استخوان‌بندی اصلی تیم های ملی اعزامی به بازیهای آسیایی و رقابتهای جهانی را گزینش و انتخاب کنند.

البته به جز مرحله نهایی رقابتهای انتخابی و معرفی نفرات برتر، دست شورای فنی و کادر فنی تیم ملی برای اعزام برخی از گزینه های شایسته به تورنمنت های بین المللی و حتی برگزاری پیکارهای انتخابی درون اردویی هم باز است تا در نهایت بهترین و شایسته‌ترین نفرات راهی رویدادهای مهم پیش رو شوند.

فارغ از فرایند انتخابی و برگزاری چندین میدان داخلی و خارجی برای انتخاب ملی پوشان، شورای فنی کشتی آزاد با توجه به عملکرد مدعیان تیم ملی به این واقعیت رسید که بسیاری از مدعیان، با فقر فنی روبرو هستند و برخی آزادکاران باتجربه هم گرفتار بی‌انگیزگی شده اند. برخی از اعضای شورای فنی بر این باورند که کشتی آزاد نیازمند یک پوست اندازی و تغییر است و این موضوع میسر نخواهد شد به جز توجه و میدان دادن به جوانان باانگیزه.

مجید ترکان مدیر فنی تیم های ملی کشتی آزاد نیز در تایید نظر شورای فنی، معتقد است در برخی مقاطع، تیم ملی خواسته یا ناخواسته دچار تحول و پوست اندازی می شود و در واقع برخی نفرات قدیمی از دنیای قهرمانی کنار می‌روند و نفرات جوان و باانگیزه جایگزین آنها خواهند شد. وی با اظهار تاسف از وضعیت اوزان‌سبک در رقابتهای انتخابی معتقد است در اوزان سبک به خصوص وزن ۵۷ کیلوگرم با فقر فنی روبرو بودیم که این خلاء باید در اردوهای آماده سازی برطرف شود.

آنچه مسلم است شورای فنی همچنان با دغدغه فقر فنی و پوست اندازی در کشتی آزاد همراه است و در نظر دارد بعد از مرحله نهایی انتخابی تیم ملی، برنامه سرمایه‌گذاری روی برخی نفرات قدیمی و باسابقه را تغییر دهد. بدین ترتیب میدان برای جوانان باانگیزه باز خواهد شد تا بتوانند خودشان را به مدعیان قدیمی و باسابقه اثبات کرده و رقابتی سازنده را بین این دو نسل ایجاد کنند.

کد خبر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار