کد خبر: 904601
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷
خداداد  عزیزی

بازیکن سابق تیم ملی ایران در جام جهانی 98 از انتخاب کرانچار به عنوان سرمربی تیم ملی امید ابراز نارضایتی کرد.

به گزارش ایسنا، لیگ هفدهم برای سیاه‌جامگان پستی‌های زیادی داشت و این تیم چند هفته زودتر به لیگ آزادگان سقوط کرد و نتوانست برای سومین فصل پیاپی در لیگ برتر بماند. خداداد عزیزی که هفته‌های آخر نیز به جمع آن‌ها اضافه شد نتوانست از این سقوط جلوگیری کند و در نهایت با تیم شهرش باید فصل بعد را در لیگ آزادگان سپری کند.

این بازیکن سابق تیم ملی ایران در گفت‌وگو با ایسنا درباره وضعیت تیمش و همچنین سایر تیم‌های لیگ هفدهم صحبت هایی را انجام داد که در پایین شرح مصاحبه وی را می‌خوانید.

* سیاه جامگان در لیگ هفدهم چگونه ارزیابی کردید؟

لیگ امسال همانند سالهای قبل هیجان خاص خود را نداشت و پرسپولیس این هیجان را از لیگ ایران گرفت. سیاه جامگان نیز نمی‌گویم که در ابتدا بد بسته شد بلکه در جذب بازیکن افتضاح عمل کرد. به عنوان مثال چند بازیکن 18-19 ساله با تیم قرارداد بسته بودند که مبلغ قرارداد آن‌ها حدود 180 تا 200 میلیون تومان بود. این تیم سیاه جامگان ضعیف‌ترین تیم زندگی من بود و حتی اگر در لیگ یک بازی می‌کرد در انتهای فصل به لیگ دسته دو سقوط می‌کرد.

* علت این عملکرد نامناسب را چه می‌دانید؟

ابزار کار فوتبال بازیکن است. تیمی که خوب بازیکن نگیرد، اگر بازیکن مناسب در اختیار نداشته باشد هزار مربی هم عوض کند، باز هم نتیجه نخواهد گرفت.در کشور ما به دلیل کم بودن تیم‌های خصوصی مدیران این باشگاه‌ها مربیان بیشتری را عوض می‌کنند تا نتیجه بگیرند زیرا دل‌شان به حال پولشان می‌سوزد.

* با توجه به این حرف شما، سیاه جامگان چرا 6-5 مربی در طول فصل عوض کرد؟

در کشور ما فقط پای مربی خارجی می‌نشینند و هرچقدر هم بد باشد برای او صبر می‌کنند اما متاسفانه این صبر و شکیبایی برای مربیان ایرانی وجود ندارد. کاری ندارم که کدام مربی در سیاه جامگان لیگ هفدهم خوب عمل کرد و کدام یک بد اما چیزی که مشخص بود فرصت ندادن کافی به آن‌ها بود که البته شرایط به گونه‌ای بود که خود مربی‌ها نیز از کار در سیاه جامگان به تنگ می‌آمدند. حتی با رفتن میثاقیان و آمدن مرزبان نیز تفاوتی ایجاد نشد زیرا آن ابزاری که مربیان می‌خواستند در این تیم‌ها وجود نداشت.

* بعضی‌ها شایعه درست کرده بودند که اکبر میثاقیان با دلالی بازیکن به تیم اضافه می‌کرده یا برای امضای قرارداد از آن‌ها پول می‌گرفته شما از چنین شایعه‌هایی خبر دارید؟

نه خبر دارم و نه می‌خواهم صحبت کنم. این مسائل مسئولان خاص خود را دارد که می‌تواند تحقیق کنند و صحت و سقم ماجرا را مشخص کنند.

* سیاه جامگان در فصل بعد چه هدفی را دنبال خواهد کرد؟

من برای کار اجرایی و مشخص کردن هدف و حرکت به سمت آن در این باشگاه حضور دارم. هدف ما بسته به آورده و سرمایه‌ای است که مدیریت باشگاه یعنی خانواده عباسی می‌خواهند هزینه کنند. اگر این آورده برای صعود به لیگ برتر باشد، تیمی خواهیم بست که دوباره به بالاترین سطح فوتبال ایران برگردد. گزینه‌های مربی‌گری نیز بسته به سرمایه باشگاه مشخص می‌شود اما فعلا سه گزینه انتخاب کرده‌ایم که هر موقع بودجه مشخص شد، با آن‌ها صحبت کنیم.

* درباره پرسپولیس و استقلال صحبت کردید. عملکرد سرخ‌آبی‌ها را در لیگ هفدهم چطور ارزیابی کردید؟

پرسپولیس همانند پارسال با قدرت و صلابت قهرمان لیگ شد و قهرمانی زودهنگام آن‌ها باعث شد هیجان لیگ کاهش یابد و جذابیتی را در لیگ هفدهم شاهد نباشیم. البته فکر می‌کنم پرسپولیس پس از رفتن طارمی کمی ضعیف شده و قدرت سال گذشته را ندارد و با توجه به محرومیتی که آن‌ها از پنجره نقل و ا نتقالات دارند فکر می‌کنم آن‌ها نتوانند قدرت این دو فصل را در سال بعد داشته باشند.

شفر نیز تحول عجیبی در استقلال به وجود آورد که خود او باعث آن شده است. هیچ کس فکر نمی‌کرد استقلالی که آن گونه فصل را شروع کرده با این مربی آلمانی به یکباره تغییر کند و دوباره به جایگاه خود یعنی جدال برای نایب قهرمانی ادامه دهد.

* سایر تیم‌ها چطور؟ منظور سپاهان، ذوب آهن، تراکتورسازی و یا حتی نفتی است که در سال‌های گذشته همیشه مدعی بودند؟

ذوب آهن قلعه‌نویی در نیم فصل دوم بازی‌های باکیفیتی را ارائه داد و با استقلال شفر بر سر نایب قهرمانی می‌جنگید. این ذوب آهن می‌تواند حتی برای استقلال در آسیا هم دردسرساز شود زیرا بازی روان، باکیفیت و تماشاگرپسندی را ارائه می‌دهد.

اشتباه سپاهانی‌ها آوردن کرانچار بود زیرا در طول فصل دیدیم که هرچقدر هم برای این مربی صبر کردند نمی‌تواند تیم را جمع کند و حتی تا یک قدمی سقوط هم پیش رفت. کرانچار تیم خوبی نبسته بود. با توجه به اینکه در بهترین باشگاه ایران کار می‌کرد. باشگاهی که تمام اختیارات را در اختیار مربی‌اش می‌گذارد تا بتواند نتیجه بگیرد و قهرمانی برایش بیاورد. مربی‌ای که فکر می‌کنم از همین الان باعث می‌شود از المپیک خداحافظی کنیم.

* چطور؟ یعنی اینقدر کرانچار انتخاب نامناسبی برای تیم ملی امید است؟

یک بار دیگر تکرار می‌کنم با انتخاب وی باید از همین الان با المپیک خداحافظی کنیم. مربی‌ای که نتوانسته با تیمی با بهترین امکانات نتیجه بگیرد چگونه می‌توند ما را به آرزوی دیرینه خود برساند. نتیجه نگرفتن در سپاهان یعنی شناختی نسبت به بازیکنان لیگ ما ندارد. بازیکنان تیم ملی امید ما هم از همین لیگ هستند. من نمی‌دانم این انتخاب‌ها چگونه از لپ لپ درمی‌آید. خواهش می‌کنم یکی از فدراسیون و یا حتی کمیته فنی به من بگوید که دلیل ا نتخاب کرانچار چه چیزی بوده است. یادم می‌آید یک بار دیگر او گزینه هدایت تیم ملی امید بود که گفتند مسائل اخلاقی باعث انتخاب نشدن او شده است. اگر مسائل اخلاقی دلیل عدم انتخاب وی بوده هنوز هم آن مسائل وجود دارد و آیا اگر در آن زمان به دلیل فنی او را کنار گذاشتند، اکنون که او از تیمی چون سپاهان اخراج شده، چرا به سمتی وی را منصوب کردند که امید و آرزوهای مردم به آن بسته شده است. اگر می‌خواهند پول‌هایشان را دور بریزند خب چرا به این همه فقیری که در کشورمان است پول نمی‌دهند؟ انتخاب کرانچار نوعی دور انداختن پول این مملکت است.

اگر یک لحظه کی‌روش را فراموش کنیم و بگوییم که برانکو را برای سرمربی همه رده‌های تیم ملی انتخاب کرده‌اند، توجیه دارد زیرا تیمش خوب فوتبال بازی می‌کند اما انتخاب کرانچار هیچ گونه توجیهی ندارد. کارنامه او مشخص است و نمی‌دانم که چگونه کمیته فنی هدایت تیم ملی امید را به کسی داده که از باشگاهش اخراجش شده است. پول خوبی به مربیان خارجی می‌دهیم و هیچ استفاده‌ای از او نمی‌کنیم. ما دو نوع مربی خارجی داریم. مربی‌ای که می‌آید و به فوتبالمان کمک می‌کند و دسته دوم مربیان خارجی هستند که تعطیلات ژانویه خود را در ایران می‌گذرانند و پول این مملکت را می‌برند. پول فوتبال ما چون دولتی است کسی دلش نمی‌سوزد. من برای استیلی، کلانی، محصص و معینی احترام زیادی قائلم اما می‌خواهم بدانم  انتخاب کرانچار چه توجیه منطقی‌ای داشت.

* شایعاتی به گوش رسیده بود که اعضای کمیته فنی در انتخاب کرانچار نقشی نداشتند. نظر شما چیست؟

من نمی‌دانم زیرا در داخل جمع آن‌ها نیستم اما اگر کمیته فنی اختیار ندارد آن را تعطیل کنیم. در فوتبال ما همه چیز بدون توضیح جلو می‌رود. همیشه چند گزینه را در داخل یک قوطی می‌گذارند و گزینه نهایی را از جعبه کنار دستی انتخاب می‌کنند. کمیته فنی توضیح دهد که اگر کرانچار خوب بوده، پس چرا سپاهان را به بدبخت‌ترین سپاهان تاریخ تبدیل کرده است؟

* از حواشی انتخاب مربی تیم ملی امید کمی دور شویم. به نظرتان نمایندگان ایران توانایی قهرمانی در آسیا را دارند؟

پرسپولیس و استقلال تیم خوبی دارند. کاری که شفر با استقلال کرد عجیب و غریب بود و تحول رویایی را در آن ایجاد کرد. کاری که سائلام نتوانست در تراکتورسازی انجام دهد که البته فکر می‌کنم انتظار بیهوده‌ای از این مربی ترکیه‌ای بود. خدا را شکر در لیگ قهرمانان آسیا دو تیم ایرانی به هم خوردند و می‌دانیم که در یک هشتم حداقل یک تیم ایرانی وجوددارد و حریف پرسپولیس هم فکر نمی‌کنم آنقدر دردسرساز باشد که این تیم نتواند کاری که پارسال کرد را تکرار کند. البته پرسپولیس با رفتن طارمی قدرتش کمتر شد. شاید نیمکت‌نشین شدن برخی بازیکنان تاثیرگذار این تیم مانند مسلمان، در این باره نیز موثر بوده باشد اما ما در تمرین جلسات برانکو با بازیکنان نیستیم که بخواهیم نظر دهیم. فکر می‌کنم پرسپولیس در لیگ قهرمانان ضعیف‌تر از سال‌های قبل عمل کند اما استقلال با شفر نوسان نداشته و سطح این تیم در طول نیم فصل دوم یکنواخت بوده است.

البته باز هم می‌گویم که ذوب آهن می‌تواند برای استقلال دردسرساز شود زیرا هم امیر قلعه‌نویی استقلال را خوب می‌شناسد و هم تیم‌هایش به حریف باج نمی‌دهند مخصوصا اگر مقابل تیمی از ایران در آسیا قرار بگیرد. به هر حال معتقدم ما می‌توانیم در مراحل بالای لیگ قهرمانان آسیا نماینده یا نمایندگانی داشته باشیم.

انتهای پیام

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار