کد خبر: 904592
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱
مجید جلالی

سرمربی تیم فوتبال پیکان می‌گوید مربیان معتقدند اگر کنار زمین به داور اعتراض کنند سوت‌ها به سود تیمشان خواهد بود.

مجید جلالی در گفت وگو با ایسنا درباره مباحث مختلفی از جمله ارزیابی‌اش از لیگ هفدهم و همین طور شرایط تیم خودش در فصل آینده به صحبت پرداخت. سرمربی تیم فوتبال پیکان معتقد است برخی مربیان بر این باورند که اعتراض کردن و ایجاد جو ناآرام اطراف زمین مسابقه، روی داور تاثیراتی دارد که به نفع تیمشان سوت می‌زنند. او می‌گوید بهتر است کمیته داوران و فدراسیون فوتبال روی این گونه رفتارها نظارت بیشتری داشته باشد.

در ادامه گفت‌وگوی خبرنگار ایسنا را با مجید جلالی می‌خوانید.

* لیگ هفدهم به پایان رسید و پرسپولیس چند هفته زودتر قهرمانی خود را تثبیت کرد. ارزیابی کلی شما از لیگ هفدهم چیست؟

از نظر فنی لیگ خوب و قابل قبولی بود. می‌دانید که حتی تیم‌هایی که در انتهای جدول بودند وقتی بازی می‌کردند اثرات نگرش مربی‌شان را در ساق‌های بازیکنان می‌دیدید. این یک نوع پیشرفت محسوب می‌شود. برخی تیم‌ها الان تمرین‌های خوب و هدفداری را انجام می‌دهند و گرایش به استفاده از جوانان در لیگ بیشتر شده است. یعنی گرایش به بازی بهتر و انجام تاکتیک‌های متنوع بیشتر شده است. الان هم جوان‌های خوبی از دل لیگ بیرون آمده‌اند و تا حد بسیار زیادی می‌توانم بگویم سطح فنی لیگ افزایش پیدا کرده است. این‌ها همه نشان می‌دهد لیگ در طول زمان روز به روز بهتر می‌شود.

* در پاسخ به سوال قبل به جوانان اشاره کردید. خاطرمان است سال قبل با پیشنهاد شما لیست تیم‌ها از ۱۸ بازیکن به ۲۰ بازیکن افزایش پیدا کرد تا تیم‌ها بتوانند دو بازیکن جوان روی نیمکت داشته باشند. این اتفاق چقدر روی جوان‌سازی لیگ تاثیر داشت؟

این‌ها مواردی است که گذشت زمان ثابت می‌کند چقدر مفید خواهد بود. این قانون از امسال اجرایی شد و برای امسال هم حداقل برای تیم ما بسیار خوب بود چرا که روی نیمکتمان بازیکنان جوان زیادی بودند که باعث شد با فضای مسابقه خو بگیرند. شاید با اطمینان بتوانیم بگوییم پدیده امسال لیگ پیام نیازمند بود. بازیکنی که در لیگ برتر بازی نکرده بود و امسال آمد چقدر تاثیرگذار ظاهر شد. بازیکنان جوان خوب دیگری هم بودند که نشان دادند آینده‌دار هستند.

* لیگ هفدهم با حواشی زیادی همراه بود از جمله اشتباهات داوری که باعث شد در مقاطعی برخی مربیان اعتراضات زیادی به داوری داشته باشند.

وقتی که داوری‌ها از غرض‌ورزی، لج و لج‌بازی و زد و بند فاصله می‌گیرد آن داوری‌ها را باید بگوییم داوری‌های خوبی است. امسال به نظر من داوری‌ها خوب بود. این که حالا چرا اینقدر به داوری‌ها اعتراض می‌شود یک دلیل بسیار مهم دارد که باید سازمان لیگ و کمیته اخلاق به آن ورود کنند و حتما در موردش تصمیم‌گیری کنند. من به عنوان یک مربی می‌خواهم به این سوال من جواب بدهند که شاید پاسخ آن‌ها استراتژی کار من برای فصل آینده باشد. الان بین مربیان و نیمکت‌های تیم‌ها به این معتقدند که فضاسازی‌های کنار زمین نقش موثری روی نظر داور دارد. حتی در این زمینه برخی تیم‌ها به بازیکنانشان یاد داده‌اند که وقتی داور خطایی اعلام کرد سریعا به سمت داور بروند و اعتراض کنند. این جور کارها نشان داده روی تصمیمات داور تاثیرگذار هستند. درست است ما داوران خوبی داریم اما این گونه رفتارها روی تصمیمات آن‌ها تاثیر می‌گذارد. روی چند بازی به وضوح من این‌گونه مسائل را دیدم. جلوی این کار باید گرفته شود چرا که اگر جلوی این کار گرفته نشود من به عنوان یک مربی می‌بینم که متضرر می‌شوم. بازیکنانم به من می‌گویند وقتی شما اعتراض نمی‌کنید حق ما خورده می‌شود. بنابراین من هم از کمیته داوران و هم از سازمان لیگ و کمیته انضباطی و همینطور کمیته اخلاق می‌خواهم به من بگویند که آیا این فضاسازی کار بدی است یا کار خوبی است و ما انجام نمی‌دهیم؟

* در لیگ امسال مانند سال‌های قبل شاهد تغییرات زیادی در مربیان تیم‌ها بودیم. به طوری که قبلا شاهد بودیم وقتی تیمی از مربی‌اش حمایت می‌کرد آن تیم نتیجه می‌گرفت اما هر تیمی بارها و بارها مربیان خود را عوض کرد هیچ وقت نتیجه نگرفت. شاید گواه این موضوع هم برای امسال ذوب آهن اصفهان باشد که در ابتدای فصل نتایج خوبی نمی‌گرفت و در انتها نایب قهرمان شد. نظرتان درباره جابه‌جایی زیاد مربیان چیست؟

این به بافت تخصصی فوتبال برمی‌گردد. وقتی بافت مدیریتی تخصصی نباشد این اتفاقات رخ می‌دهد. شما اطمینان داشته باشید اگر پدیده امسال مربی‌اش را تغییر داده بود این تیم امسال به لیگ یک سقوط کرده بود چرا که با چالش‌های زیادی برخورد کرده بود اما وقتی به مربی‌اش ثبات داد، شرایط روز به روز برایش بهتر شد. استقلال خوزستان دقیقا به همین دلیل خودش را در لیگ برتر حفظ کرد. ثبات به تیم‌ها کمک می‌کند. گاهی تیمی مشکلاتی دارد که می‌بینید مربی از پس کارش برنمی‌آید. بله در آن زمان باید مربی را تغییر داد اما می‌بینیم تیم‌هایی هستند که در طول فصل ۴ یا ۵ تغییر انجام داده‌اند و الان هم به لیگ یک سقوط کرده‌اند. پس این نشان می‌دهد که چه کاری خوب است و چه کاری خوب نیست.

* فصل آینده لیگ هجدهم آغاز می‌شود. به اعتقاد شما جامعه فوتبال باید چه کاری انجام دهند که شاهد لیگ پویاتری باشیم؟

اگر در پایان هر لیگ یک گروه تحلیل‌گر بازی‌ها و لیگ را به طور دقیق بررسی کنند به اطلاعات خوبی می‌رسیم که می‌تواند در آینده به ما کمک کند. اگر این گروه روی لیگ تحقیق کند و نتایج تحقیقاتشان را در جلسه‌ای با مربیان مطرح کنند مطمئن باشید سرعت پیشرفت لیگ ما از این که هست بیشتر می‌شود. من هفته گذشته نامه‌ای به تاج نوشتم و در آن نامه چهار پیشنهاد را به آقای تاج دادم که اگر پیشنهادات من اجرایی شود خیلی کمک کننده خواهد بود.

* می‌خواهیم درباره تیم خودتان هم صحبت کنید. برای فصل آینده برنامه‌تان چیست؟ آیا تیمتان را برای قهرمانی می‌بندید یا سیاستی که طی دو سال اخیر داشتید را همچنان ادامه خواهید داد؟

قرار است طی روزهای آینده جلسه‌ای را برگزارکنیم و با باشگاه صحبت کنیم. طی دو سال اخیر کار ما نسبتا خوب بوده است اما اگر بخواهیم از این پوسته‌ای که در حال حاضر در آن هستیم خارج شویم نیاز به ابزارهای قوی‌تر، جدیدتر و بهتری داریم. یعنی باید دیدگاه‌هایمان هم جدیدتر شود. باید ببینیم این ابزارها و دیدگاه‌ها می‌تواند در تشکیلاتمان به وجود بیاید یا خیر. الان نشان داده‌ایم جوانان خوبی داریم و تیمی نیستیم که یک سال برای بقا بجنگیم و یک سال در میانه جدول باشیم. روند کاری ما منطقی دارد که بر اساس آن منطق پیش رفته‌ایم. درست است ما هر دو سال ششم شدیم اما اگر دقت کنید فصل قبل ما سه بازی مانده به پایان فصل رتبه دهم جدول بودیم و در سه بازی آخر ۹ امتیاز گرفتیم و به رتبه ششم رسیدیم. در حالی که امسال بر عکس شد و ما سه بازی مانده به پایان فصل چهارم بودیم و در سه بازی آخر فقط یک امتیاز گرفتیم و ششم شدیم. این نشان می‌دهد که اگر ما کمی ظرفیت‌هایمان را بیشتر کنیم می‌توانیم پیشرفت بیشتری داشته باشیم.

انتهای پیام

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار