کد خبر: 904491
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۱
تروریست‌‌‌هایی كه دسته دسته با هلی‌كوپترهای ناشناس به افغانستان انتقال داده‌‌‌ می‌شدند، در آستانه انتخابات پارلمانی در این كشور حملات انتحاری خود را تشدید كرده‌اند.

تروریست‌‌‌هایی كه دسته دسته با هلی‌كوپترهای ناشناس به افغانستان انتقال داده‌‌‌ می‌شدند، در آستانه انتخابات پارلمانی در این كشور حملات انتحاری خود را تشدید كرده‌اند. تروریست‌های داعش دیروز هم با دو حمله انتحاری در منطقه سبز كابل، 25تن را كشته و 49 نفر را زخمی كردند. سفیر امریكا مدعی شده كه عناصر داعش در افغانستان، از سوریه و عراق نیامده‌اند.
شهر کابل پایتخت افغانستان ساعت کاری روز دو‌‌‌شنبه را با طنین دو انفجار در فاصله کمتر از 50 دقیقه از یکدیگر آغاز کرد. ساعت 8 صبح دیروز یك موتورسوار طی حمله‌ای انتحاری خود را در منطقه «شش درك‌» كابل بخشی از منطقه سبز پایتخت منفجر کرد. نجیب دانش، سخنگوی وزارت کشور افغانستان گفته است که در این انفجار چهار نفر کشته و پنج نفر دیگر زخمی شده‌اند. به گزارش بی‌بی‌سی، هنوز دقایقی از حمله انتحاری كابل نگذشته بود كه دومین انفجار در محل انفجار اول رخ داد. بر اثر انفجار دوم هشت خبرنگار و تصویربردار رسانه‌های مختلف که برای پوشش خبری به محل انفجار رفته بودند، کشته و چهار نفر دیگر زخمی شده‌اند. وزارت بهداشت افغانستان اعلام کرده است که در این دو حمله ۲5 نفر کشته و دست‌کم ۴9 نفر زخمی شده‌اند. منطقه «شش درک» از مناطق سبز کابل است و در ماه‌های گذشته چندین بار در آن حمله انتحاری توسط افراد پیاده انجام شده است. منطقه شش درک در حوزه نهم امنیتی شهر کابل قرار دارد و یکی از مناطق به شدت محافظت شده کابل به حساب می‌آید. بیشتر نهادهای امنیت ملی و فرماندهی ناتو نیز در این محل هستند. گروه تروریستی داعش با انتشار خبری در سایت خود مسئولیت این حمله را برعهده گرفت. ارگ ریاست جمهوری افغانستان ضمن محكوم كردن این انفجارها، در بیانیه‌ای اعلام كرد:«تروریست‌های جنایتکار، یک‌بار دیگر در کابل و ننگرهار دست به جنایت ضد بشری زده و شماری از افراد ملکی را شهید و زخمی نمودند. هدف قراردادن افراد ملکی، نمازگزاران در مساجد، پروسه‌های ملی و دموکراتیک، خبرنگاران و آزادی بیان مصداق عینی از جنایت جنگی است. این اقدام تروریست‌‌‌ها در مغایرت با ارزش‌های اسلامی و حقوق بشری قرار دارد». انفجارهای دیروز یک هفته پس از انفجار در محل رأی‌گیری در غرب افغانستان رخ داد که در آن انفجار 70 تن كشته و 120 نفر زخمی شدند. تروریست‌های داعش كه بسیاری از مناطق تحت كنترل خود در عراق و سوریه را از دست داده‌اند، حملات انتحاری در افغانستان را تشدید كرده‌اند تا به نوعی زنده بودن خود را نشان دهند. انتحارهای داعش در آستانه انتخابات پارلمانی افغانستان تشدید شده است و این گروه سعی دارد با ایجاد فضای رعب و وحشت، میزان مشاركت در انتخابات را كاهش دهد. به گزارش بی‌بی‌سی، انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی افغانستان قرار است در تاریخ ۲۸ مهر برگزار شود. ثبت نام رأی‌دهندگان از بیش از دو هفته پیش آغاز شده اما کمیسیون بار‌‌‌ها از کم‌علاقگی مردم به روند ثبت‌نام شکایت کرده است. تهدید امنیتی چالش اصلی در برابر ثبت نام رأی دهندگان انتخابات افغانستان است. کمیسیون انتخابات می‌گوید ناامنی‌‌‌‌ها سبب شده ۴۴ مرکز تعطیل شود و 73مرکز دیگر اصلا ً باز نشوند.

واشنگتن: داعش از عراق و سوریه نیامده

در شرایطی كه گزارش‌های پیشین از اعزام تعداد زیادی از تروریست‌های داعش از عراق و سوریه به افغانستان حكایت می‌كرد اما مقامات واشنگتن مدعی هستند كه همه عناصر داعش از اتباع افغان هستند و از خاورمیانه به افغانستان نیامده‌اند. به گزارش اسپوتنیک، جان بس، سفیر امریکا در کابل گفته است، که در میان دولتمردان افغانستان اتفاق نظر وجود دارد که جنگجویانی که به نام داعش در افغانستان می‌جنگند، از سوریه و عراق نیامده‌اند، بلکه متشکل از تروریست‌‌‌هایی هستند که از گذشته در افغانستان مشغول جنگ بودند و حالا زیر نام داعش عرض اندام می‌کنند. او مدعی شده است«که گروه داعش در افغانستان با اثرپذیری از نام خلافت در سوریه و شمال عراق، در افغانستان از سوی طالبان و حرکت اسلامی ازبکستان ظهور کرده است». سفیر امریکا این سخنان را درحالی می‌گوید که پیش از این روسیه و ایران، بار‌‌‌ها امریکا را متهم کرده بودند که تروریست‌های داعش را از عراق و سوریه به افغانستان انتقال می‌دهد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار