کد خبر: 904477
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۵
انصراف خونه به خونه از بازي پنج‌شنبه مقابل استقلال در بازي نهايي جام حذفي
در حالي خرمشهري‌ها خودشان را براي ميزباني فينال جام حذفي بين استقلال و خونه به خونه در روز پنج‌شنبه آماده کرده بودند که خبر انصراف بابلي‌ها، برگزاري فينال را در هاله‌اي از ابهام قرار داده است.
سعيد احمديان

در حالي خرمشهري‌ها خودشان را براي ميزباني فينال جام حذفي بين استقلال و خونه به خونه در روز پنج‌شنبه آماده کرده بودند که خبر انصراف بابلي‌ها، برگزاري فينال را در هاله‌اي از ابهام قرار داده است. با انصراف ناگهاني خونه به خونه از حضور در فينال، قرار است امروز و در صورت عدم تجديدنظر بابلي‌ها در خصوص بازي فينال تصميم‌گيري شود.
پس از پايان ليگ برتر و دسته اول، حالا همه نگاه‌ها به فينال جام حذفي است تا پرونده فصل جاري فوتبال کشورمان بسته شود. استقلال و خونه به خونه بابل هم دو تيمي هستند که پس از پشت سر گذاشتن حريفانشان به فينال صعود کرده‌اند تا تکليف تيم قهرمان مشخص شود.

انصراف عجيب از حضور در فينال

در حالي استقلالي‌ها قبل از ظهر ديروز در ورزشگاه صنايع دفاع از لباس مخصوص‌شان در صورت قهرماني در جام حذفي رونمايي کردند که چندصد کيلومتر آن‌طرف‌تر و در بابل مديرعامل خونه به خونه به عنوان حريف آبي‌ها در فينال، نامه انصراف از حضور در بازي نهايي را براي ارسال به سازمان ليگ نوشت تا بازي فينال روي هوا باشد! اتفاقات روز آخر ليگ دسته اول که منجر به عدم صعود خونه به خونه به ليگ برتر شد، قاسم حسن‌زاده مالک متمول اين تيم را بر آن داشت تا در تصميمي عجيب انصراف باشگاهش از بازي فينال جام حذفي مقابل استقلال را اعلام کند. در بخشي از متن نامه با اشاره به اتفاقات مشکوک در جريان برخي مسابقات آمده است: «اوج بي‌عدالتي و ناپاکي فوتبال را ديديم و انتظار و اشتياق يک شهر به سخره گرفته شد، لذا در اعتراض به اين ناعدالتي‌ها و ناپاکي‌ها در فوتبال و تا زمان اتخاذ تصميم لازم در جهت حراست از اخلاق، منش و مردانگي در فوتبال پاک از حضور در فينال جام حذفي انصراف قطعي خود را اعلام مي‌داريم.»
در ابتدا هرچند کمتر کسي تهديد مالک خونه به خونه را جدي گرفت و آن را تصميمي احساسي دانست، اما عصر دیروز نامه مکتوب انصراف باشگاه بابلي به ساختمان سازمان ليگ در ميدان شيخ بهايي تهران رسيد تا اين اتفاق شوکه‌کننده برگزاري فينال را تحت‌الشعاع قرار دهد. همچنين در ادامه باشگاه خونه به خونه از بازي در دسته اول هم با توجه به اتفاقات ليگ يک کنار کشيد و رسماً اين باشگاه منحل شد تا اين تيم بابلي خبرسازترين باشگاه ديروز فوتبال ايران باشد. مالک خونه به خونه نيز در مصاحبه‌اي که با خبرگزاري فارس داشت، تيم نساجي را متهم به تباني کرد: «خوشبختانه همه مردم ديدند که چه تيمي با شرط‌بندي و تباني توانست صعود کند. واقعاً متأسفم براي فوتبال که اين اتفاقات در آن مي‌افتد. در بازي نساجي و راه‌آهن تباني صورت گرفته است. در بازي نساجي مقابل صباي قم هم توانستند از طريق شرط‌بندي نتيجه بگيرند. ديگر در جام حذفي و حتي در ليگ دسته اول حضور نخواهيم داشت. با توجه به حواشي‌ پيش آمده، بهتر است در فوتبال نباشيم.»

اولتيماتوم به تیم خونه به خونه

پس از اين اتفاق بود که سازمان ليگ در نامه‌اي به رئيس هيئت فوتبال استان مازندران و باشگاه خونه به خونه در مورد تبعات انصراف از ‏فينال جام حذفي هشدار داد. ‏‏حيدر بهاروند، رئيس سازمان ليگ در نامه‌اي به رئيس هيئت فوتبال استان مازندران و باشگاه خونه به خونه مازندران نوشت: «با توجه به آيين‌نامه ‏رابطه ليگ و باشگاه‌ها و عدم حضور تيم‌ها در مسابقات رسمي برابر مقررات مشمول جرائم انضباطي مي‌گردد. ‏لذا با توجه به تبعات حاصل از انصراف تيم خونه به خونه از مسابقه فينال جام حذفي، خواهشمند است موضوع را بررسي و نظر ‏نهايي آن باشگاه را حداکثر تا ساعت ۱۰ صبح روز سه‌شنبه مورخ 11 ارديبهشت ۹۷ به اين سازمان اعلام فرماييد.‏»
در همين راستا غلامرضا بهروان، رئيس هيئت فوتبال استان مازندران در گفت‌وگو با« جوان» ابراز اميدواري کرد که باشگاه خونه به خونه از تصميمش منصرف شود: «در فوتبال بعضي وقت‌ها آن اتفاقي که مي‌خواهيم نمي‌افتد و تيم خونه به خونه هم به‌رغم شايستگي نتوانست به ليگ برتر راه يابد. اين مسئله نبايد باعث شود تيمي که توانسته تا فينال جام حذفي بالا بيايد و حتي شانس کسب سهميه آسيا را دارد انصراف دهد. اميدوارم مسئولان خونه به خونه در تصميم‌شان تجديدنظر کنند.»
اولتيماتوم سازمان ليگ در شرايطي بود که يکي از خبرگزاري‌ها در خبري عجيب پس از انصراف خونه به خونه مدعي شد که استقلال خوزستان که در نيمه‌نهايي مقابل خونه به خونه شکست خورده بايد با انصراف بابلي‌ها جايگزين اين تيم شود. اين خبر البته خيلي زود توسط فتاحي، رئيس کميته مسابقات ليگ در گفت‌وگو با «جوان» تکذيب شد. هوشنگ نصيرزاده، کارشناس حقوقي فدراسيون هم در اين رابطه به «جوان» گفت: «تيم استقلال خوزستان با توجه به شکست مقابل خونه به خونه حذف شده و نمي‌تواند جايگزين اين تيم شود. در صورتي که خونه به خونه در بازي فينال حاضر نشود، استقلال بايد به عنوان قهرمان معرفي شود.»

باشگاه استقلال: توجهي به شايعات نداريم

در آن سو اما باشگاه استقلال اعلام کرد که بدون توجه به شايعات براي برگزاري فينال آماده مي‌شود. نصرالله عبداللهي، سرپرست آبي‌پوشان پايتخت در گفت‌وگو با سايت باشگاه استقلال درباره بحث منتفي شدن برگزاري جام حذفي فوتبال ايران گفت: «ما کار خودمان را انجام مي‌دهيم. تمرين مي‌کنيم و بليت و هتل‌مان را هم رزرو کرده‌ايم و سفرمان به خوزستان قطعي است. چيزي هم از سوي سازمان ليگ به ما درباره برگزار نشدن بازي اعلام نشده است. به شايعات و حرف‌هاي بيرون توجه نمي‌كنيم و با قدرت خود را آماده بازي فينال مي‌کنيم.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار