کد خبر: 904347
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۰
بیگی با تاکید بر افزایش اختیارات استانداران
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس گفت: افزایش اختیارات مسوولان محلی باید توام با افزایش نظارت‌های دقیق باشد و همین امر سبب تسریع و تسهیل پیشبرد امور می‌شود.

احمد علیرضابیگی، در خصوص لزوم افزایش اختیار استانداران، اظهار داشت: هرچقدر بتوانیم اختیار مرکزنشین‌ها را به مقامات محلی به ویژه استاندار که مقام عالی دولت است، تفویض کنیم، زمینه تسهیل امور بیشتر فراهم می‌شود.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بسیاری از مشکلات امروز کشور در نتیجه بروکراسی سنگین و طولانی به وجود آمده زیرا در پیچ و خم‌های اداری زمان زیادی تلف می‌شود، این در حالی است که در سایر کشورها ظرف 48 ساعت صدور مجوزها انجام می‌شود ولی در کشور ما بعضاً صدور مجوزها تا دو سال نیز طول می‌کشد.

وی افزود: افزایش اختیارات مسوولان محلی باید توام با افزایش نظارت‌های دقیق باشد و همین امر سبب تسریع و تسهیل پیشبرد امور می‌شود همچنین امضاهای طلایی که عموماً از سوی مرکزنشینان باید انجام شود، به حداقل برسد.

علیرضابیگی ادامه داد: اگر به نماینده عالی دولت در استان‌ها  اختیارات بیشتری در قالب ستاد تسهیل به وی اعطا شود، می‌تواند نتایج بهتری را ایجاد کند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اکنون ستاد تسهیل وظیفه رسیدگی به مشکلات صاحبان صنایع را بر عهده دارد و عذر آنها در خصوص وام‌های معوق را موجه می‌داند، گفت: در این ستاد از سوی استاندار تصمیماتی گرفته می‌شود ولی این آرا در مرکز نیز به کمیسیون می‌رود و در مورد آن تصمیم‌گیری می‌شود، اگر این موضوعات فقط در استان مورد بررسی قرار گیرد، قطعاً سرعت عمل بیشتر می‌شود.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه از آن جایی که استاندار از نزدیک شاهد امور و پاسخگوی مردم است، بهتر از هر شخص دیگری مشکلات را متوجه می‌شود، گفت: اگر همه امور در پایتخت متمرکز شود، امضاهای طلایی بیشتر می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر