کد خبر: 904342
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۴
مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی از مصرف 11 میلیارد و 745 میلیون مترمکعب گاز در بخش های مختلف مصرفی این استان طی سال گذشته خبر داد.

سید حمید فانی با اعلام این مطلب اظهار کرد: از این رقم، سه میلیارد و 684 میلیون مترمکعب سهم پنج نیروگاه بزرگ استان و چهار میلیارد و 622 میلیون مترمکعب در بخش خانگی، عمومی و تجاری مصرف شده است.

وی افزود: در همین مدت کارخانجات بزرگ فولاد و سیمان به انضمام سایر صنایع استان نیز رقمی بالغ بر دو میلیارد و 670 میلون مترمکعب گاز مصرف کرده اند.

مدیرعامل شرکت گاز استان با تاکید بر لزوم جایگزینی گاز طبیعی به جای بنزیل و گازوئیل در حمل و نقل های شهری به جهت آلایندگی کمتر گفت: از مجموع رقم 11 میلیارد و 745 میلون مترمکعب گاز مصرفی استان در سال96، رقمی بالغ بر 769 میلیون مترمکعب به بخش حمل و نقل(CNG) تخصیص یافته است.

وی با اشاره به گستردگی مشهد مقدس افزود: بیشترین حجم گاز مصرفی استان طی سال 96 در شهرستان مشهد با رقمی بالغ بر شش میلیارد و 343 میلیون مترمکعب گاز به ثبت رسید.

فانی با بیان این مطلب که حجم گاز مصرفی استان در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال 95 تغییری نداشته، تصریح کرد: در این مدت، بیشترین مصرف گاز در روز دهم بهمن ماه با 51 میلیون و 500 هزار مترمکعب و کمترین میزان نیز در هفتم خردادماه با 19 میلیون مترمکعب به ثبت رسید.

گفتنی است؛ با رشد قابل ملاحظه شاخص گازرسانی در خراسان رضوی طی سال گذشته، ضریب نفوذ گاز روستایی این استان از 75 درصد در ابتدای سال 96، به 83 درصد در پایان سال ارتقا یافت.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار