کد خبر: 904336
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۵
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی:
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی گفت: ۵۰ سرمایه گذار خارجی برای فعالیت در حوزه های مختلف اقتصادی در استان مرکزی مجوز دریافت کرده اند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی گفت: ۵۰ سرمایه گذار خارجی برای فعالیت در حوزه های مختلف اقتصادی در استان مرکزی مجوز دریافت کرده اند.

حسن میرزاخانی در نخستین جلسه مرکز خدمات سرمایه گذاری استان مرکزی در سال جاری که با حضور استاندار در اراک برگزار شد، اظهار داشت: برخی از سرمایه گذاران مذکور فعالیت خود را آغاز کرده و برخی دیگر هم به زودی عملیات اجرایی را شروع خواهند کرد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی افزود: همچنین در سال گذشته موفق به دریافت ۱۲ مجوز سرمایه گذاری خارجی از هیات سرمایه گذاری خارجی در تهران شدیم که مهمترین آن موضوع سرمایه گذاری «رنو» و ایجاد ۹۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در استان است.

میرزاخانی با اشاره به اینکه سال گذشته استان مرکزی در زمینه جلب و جذب سرمایه گذار خارجی در تقویم اقتصادی استان سال بی نظیری را رقم زد، خاطر نشان کرد: مهمترین آن ابلاغ مجوز سرمایه گذاری خارجی شرکت «رنو» در استان مرکزی است که امیدواریم این پروژه هرچه سریع تر عملیاتی شود.

وی بیان داشت: بالغ بر ۶۰۰ میلیون دلار حجم سرمایه گذاری خارجی این شرکت است که با اجرایی شدن این پروژه، شاهد رونق اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری در استان مرکزی خواهیم بود. همچنین پارسال موفق به دریافت سه مجوز سرمایه گذاری خارجی برای احداث نیروگاه های خورشیدی در شهرستان های دلیجان، محلات و خمین شدیم که امیدواریم به زودی شاهد آغاز عملیات این پروژه ها باشیم.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی اظهار داشت: هم اکنون ۴۰ متقاضی سرمایه گذاری نیروگاه خورشیدی در استان، در حال طی کردن مراحل  قانونی هستند، همچنین به تصویب رسیده که بالغ بر ۶۰۰هکتار از اراضی غیرقابل استفاده کشاورزی به متقاضیان احداث نیروگاه واگذار شود.

میرزاخانی خاطرنشان کرد: امسال، سال پرکاری برای مرکز خدمات سرمایه گذاری استان مرکزی به شمار می رود، چراکه براساس دستور استاندار مرکزی طی سال جاری میزان صدور مجوز سرمایه گذاری خارجی در استان، حداقل به حجم ۵۰۰میلیون دلار پیش بینی شده است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر