کد خبر: 904285
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۹
توافق آبي‌ها و شفر براي تمديد قرارداد
وينفرد شفر در استقلال مي‌ماند؛ اين خبري بود که ديروز رسانه‌اي شد و منابع آگاه خبر از توافق سرمربي آلماني با باشگاه استقلال دادند...
سعيد احمديان

وينفرد شفر در استقلال مي‌ماند؛ اين خبري بود که ديروز رسانه‌اي شد و منابع آگاه خبر از توافق سرمربي آلماني با باشگاه استقلال دادند، خبري که خيال آبي‌پوشان را از ماندن سرمربي موفق‌شان راحت کرد، به خصوص که در هفته‌هاي اخير گمانه‌زني‌هاي زيادي درباره به توافق نرسيدن اين مربي به گوش مي‌رسيد.
تنها چند هفته لازم بود تا وينفرد شفر هنرش را به رخ ليگ ايران بکشد و نشان دهد که هنوز تمام نشده و مي‌تواند دست به کارهاي بزرگي بزند. او استقلال بحران‌زده منصوريان را تحويل گرفت و يک تيم مدعي در پايان ليگ تحويل داد. مديران استقلال اگر مي‌دانستند قرار است شفر چنين تحولي در تيم‌شان ايجاد کند شايد به جاي يک قرارداد شش ماهه همان ابتدا قراردادي محکم و چند ساله با سرمربي آلماني مي‌بستند تا مانند امروز نگران قيمت افزايش دلار و چانه‌زني‌هاي شفر براي بالا بردن رقم قرارداد نباشند. با اين حال اما باشگاه استقلال دهم مهر با شفر يک قرارداد هفت ماهه بست و ريسک نکرد، قراردادي که تمديد آن در پايان فصل به توافق طرفين بستگي داشت. طبق اين قرارداد هفت ماه شفر حدود ۳۰۰ هزار دلار دريافت مي‌کرد.
استقلالي‌ها پس از امضاي اين قرارداد براي تمديد با شفر در پايان فصل شرط گذاشتند؛ در صورتي كه استقلال با سرمربي جديدش بين سه تيم اول ليگ قرار بگيرد و بتواند سهميه آسيايي کسب کند، قرارداد شفر به صورت اتوماتيک براي فصل دوم هم تمديد شود و اين مربي با دو برابر رقم فعلي قراردادش يعني مبلغ ۶۰۰ هزار دلار در استقلال بماند.

نمره قبولي شفر

با پايان ليگ، شفر هم در آسيا و هم در ليگ نمره قبولي گرفته و در همين مدت کوتاه تبديل به يکي از محبوب‌ترين مربيان خارجي تاريخ آبي‌پوشان شده است. استقلال با شفر در ليگ به مقام سوم رسيده و در آسيا هم به عنوان سرگروه به مرحله يک‌هشتم نهايي صعود کرده است. کارنامه فوق‌العاده شفر سبب شد تا تمديد قرارداد با اين مربي از هفته‌ها قبل در اولويت‌هاي باشگاه استقلال قرار گيرد. با اين حال مديران استقلال با توجه به نتايج اين تيم در ليگ و آسيا، کار آساني براي تمديد با شفر نداشتند و اين مربي آلماني در مذاکراتش از موضعي بالا برخورد مي‌کرد كه اين مسئله کار افتخاري را سخت‌تر کرده بود.
با تمام اينها باشگاه استقلال در مذاکره با شفر خواستار کاهش دستياران خارجي او بود که مهم‌ترين آن عدم تمديد با ساشا پسر شفر آناليزور استقلال بود، مسئله‌اي که با واکنش قاطعانه سرمربي آلماني روبه‌رو شد و او به باشگاه پيغام داد که پسرش در صورت ادامه همکاري در کادر فني استقلال ماندني خواهد بود. گفته مي‌شد که مديرعامل استقلال اضافه شدن فرهاد مجيدي را به شفر پيشنهاد داده بود، پيشنهادي که با پاسخ منفي اين مربي همراه شد تا پرونده نشستن شماره 7 سابق آبي‌ها روي نيمکت آبي‌پوشان با شکست مواجه شود.

درخواست افزايش 200 هزار دلاري

علاوه بر مخالفت با کاهش دستياران خارجي و اضافه شدن مجيدي، شفر خواستار اضافه شدن مبلغ قراردادش هم بود. اين مربي آلماني كه در قرارداد با استقلال متعهد شده بود در صورت تمديد، قراردادي 600 هزار دلاري امضا کند اما با زير پا گذاشتن توافقش، خواهان بستن قراردادي 800 هزار دلاري شد، موضوعي که قبول آن از سوي باشگاه با توجه به گراني قيمت ارز با ترديدهايي روبه‌رو شد. همين مسئله باعث شد تا شفر پس از آخرين بازي استقلال در ليگ که با پيروزي مقابل سپاهان همراه بود، از بررسي ديگر پيشنهاداتش خبر دهد تا به نوعي به تعلل استقلالي‌ها واکنش نشان داده باشد: «قبل از بازي با سپاهان صحبت کرديم، اما هنوز پيشنهادي به من داده نشده و حالا مدير برنامه‌‌هايم مي‌‌تواند پيشنهاد ديگر تيم‌ها را بررسي کند.»

توافق براي ماندن

در شرايطي که پيش‌بيني مي‌شد شفر از استقلال در حال دور شدن است، اما ديروز خبر رسيد که پس از جلسه شنبه اين مربي با افتخاري، او براي ماندن در استقلال به توافق رسيده است. شفر در اين جلسه در کنار فرزند خود شرکت کرد تا با افتخاري درباره ادامه حضور در استقلال گفت‌و‌گو کند. افتخاري و شفر هفته گذشته نيز در ساختمان فوتسال جلسه‌اي برگزار کردند تا درباره آخرين شرايط صحبت کنند و قرار بود که افتخاري نظر شفر را به هيئت مديره انتقال دهد که اين موضوع در روزهاي گذشته اتفاق افتاد. اعضاي هيئت مديره با پيشنهاد شفر موافقت کردند و دست افتخاري را براي تمديد قرارداد با شفر باز گذاشتند. مديرعامل استقلال نيز روز شنبه و با پايان ليگ جلسه‌اي با مرد آلماني برگزار کرد که در اين جلسه گام‌هاي بلندي براي تمديد قرارداد سرمربي برداشته شد. احتمالاً طي روزهاي آينده و بعد از فينال حذفي وينفرد شفر قرارداد رسمي خود با استقلال را امضا خواهد کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار