کد خبر: 904210
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۶
دبیر ستاد بزرگداشت شهید مطهری در نشست خبری:
کوچکیان‌فرد با اشاره به برنامه‌های بزرگداشت استاد شهید گفت: کتاب‌های «درآمدی به نظام جامع اندیشه شهید مطهری» و «انقلاب اسلامی از دیدگاه فلسفه تاریخ» از آثار این شهید در این ایام منتشر می‌شود.

حسین کوچکیان‌فرد دبیر ستاد سی و نهمین سالگرد شهادت استاد مرتضی مطهری امروز(یکشنبه نهم اردیبهشت ماه) با حضور در نشستی خبری با اشاره به برنامه‌های در نظر گرفته شده به مناسبت ایام شهادت استاد بیان داشت: برای مطرح کردن اندیشه‌های این شهید هر ساله بنیاد علمی و فرهنگی شهید مطهری ستاد بزرگداشتی را با حضور نهادها و سازمان‌های غیر دولتی و مردمی و نهادهای فرهنگی برگزار می‌کند تا برنامه‌های هفته بزرگداشت در این ستاد بررسی و تصویب شود و پس از اجرا گزارش آن برای سنجش بازخورد و رفع نواقص به ستاد ارائه شود.

وی با تأکید بر اینکه سازمان متبوعش نقش هماهنگی میان سازمان‌ها و نهادها برای بزرگداشت هفته معلم و سالروز شهادت استاد شهید را بر عهده دارد، گفت: به دلیل تقارن این روز عمده فعالیت‌ها بر محوریت مهدویت خواهد بود، در 105 هزار مدرسه سراسر کشور مسابقه کتابخوانی می‌شود، همچنین محل شهادت استاد توسط آموزش و پرورش تهران گلباران خواهد شد.

کوچکیان‌فرد با بیان اینکه امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران هم برنامه‌هایی برای این هفته در نظر دارد، اظهار داشت: تجلیل از معلمان در 123 منطقه و نواحی شهرداری تهران، برگزاری مسابقات ورزشی جام مطهر و اهدای کتاب به کتابخانه مدارس با محوریت آثار شهید مطهری و دیدار با خانواده شهدای معلم از برنامه‌های این سازمان است.

وی ادامه داد: مسابقه کتابخوانی از آثار شهید مطهری از کتاب «حجاب» ویژه دختران و کتاب «آینده انقلاب اسلامی» ویژه پسران و برگزاری نمایشگاه آثار شهید مطهری در 100 حوزه مقاومت و  دبیرستان‌های منتخب دوره دوم متوسطه از برنامه‌های سازمان بسیج دانش‌آموزی در هفته بزرگداشت  شهید مطهری است.

دبیر ستاد سی‌ونهمین سالگرد شهادت استاد مرتضی مطهری بیان داشت: برپایی کرسی‌های آزاد اندیشی با موضوع آرا و اندیشه‌های شهید مطهری در دانشگاه‌ها، فعال ساختن کانون‌های شهید مطهری در واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی و برپایی مسابقه کتابخوانی قیام و انقلاب مهدی(عج) از سوی نهاد دانشگاهی صورت می‌گیرد.

وی افزود: خانه موزه شهید مطهری در این ایام شاهد مراسم شب شعر خواهد بود، همچنین برنامه گرامیداشتی در فرهنگسرای ارسباران بر پا می‌شود، از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نشست تخصصی با موضوع اندیشه‌های شهید مطهری در سرای اهل قلم سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران انجام می‌شود.

کوچکیان‌فرد از برگزاری همایش حکمت مطهر در دانشگاه صداوسیما خبر داد و گفت: در این همایش علی مطهری نائب رئیس مجلس، آیت‌الله سیدمصطفی محقق‌داماد، حجت‌الاسلام محمدیان مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌ها، سید عزت‌الله ضرغامی عضو شورای عالی فضای مجازی و آیت‌الله علیرضا اعرافی رئیس حوزه‌های علمیه سراسر کشور در روز دوشنبه دهم اردیبهشت ماه  از ساعت 9 تا 17 به ایراد سخنرانی می‌پردازند.

وی ادامه داد: به مناسبت این هفته کتاب‌های «درآمدی به نظام جامع اندیشه شهید استاد مطهری» و «انقلاب اسلامی از دیدگاه فلسفه تاریخ» از آثار این شهید منتشر می‌شود.

 

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار