کد خبر: 904130
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱
مدرس گروه علوم اجتماعی دانشگاه پیام نور سنندج:
مدرس گروه علوم اجتماعی دانشگاه پیام نور سنندج گفت: نسل‌های امروزی با قرارگرفتن در فضای مجازی نیازمند آموزش توسط رسانه‌ها هستند که اگر این امر بررسی نشود تبدیل به عاملی برای تهدید امنیت می‌شود.

به گزارش جوان از کردستان، اکبر ولدبیگی شنبه‌شب در برنامه زنده «گفتمان» که از شبکه استانی مرکز استان پخش شد، اظهار کرد: امنیت محصول توسعه است و اگر کشور را بر اساس شاخص توسعه تقسیم‌بندی کنیم، امنیت همانند بهداشت در توسعه و پیشرفت کشور نقش مهمی دارد.

به گفته این مدرس گروه علوم اجتماعی دانشگاه پیام نور سنندج، عدم مطالعه، تخریب محیط زیست و آسیب‌های اجتماعی منجر به امنیت ناپایدار می‌شود لذا برای کسب امنیت پایدار در رفع کاهش آسیب‌های اجتماعی و پرورش شهروندان در چهارچوبی خاص باید کوشید.

ولدبیگی تصریح کرد: نسل‌های امروزی با قرارگرفتن در فضای مجازی نیازمند آموزش توسط رسانه‌ها هستند که اگر این امر بررسی نشود تبدیل به عاملی برای تهدید امنیت می‌شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای خلقت انسان تاکنون امنیت سومین فاکتور ضروری زندگی بشر است، گفت: سبک معماری نشان‌دهنده اهمیت حصار و حفاظی برای دفاع از جان، مال و ناموس انسان‌ها است.

به گفته این استاد دانشگاه، داعش نزدیکترین مرز جغرافیایی را با کشور ایران داشت اما محفوظ‌‌ترین کشور در مقابل حملات و تهدیدات آنها در منطقه فقط ایران بود که این امر مصداق شاخص‌ترین فاکتور امنیت است.

ولدبیگی تاکید کرد: رسانه‌ها، اعتیاد به فضای مجازی، آموزش ناکارآمد، بی‌مسوولیتی مدنی نسبت به جوانان و محیط زیست پارامترهای جدا از امنیت نیستند و تا این عوامل اصلاح نشوند امنیت همچنان در حال خطر است.

وی یادآور شد: امنیت منجر به شکوفایی اقتصادی، توسعه پایدار و بهداشت روانی می‌شود که همه این موارد نیاز به آموزش دارد.

این استاد گروه علوم اجتماعی دانشگاه پیام نور سنندج با بیان اینکه ساماندهی فضای مجازی امر مهمی است، تصریح کرد: ما دچار آسیب‌های پنهان هستیم، ۵۰ میلیون گوشی اندروید میان مردم با ۲۵ میلیون کاربر فعال شبکه‌های مجازی در حال اطلاع‌رسانی ناسالم و ناصحیح هستند.

ولدبیگی اظهار داشت: رسانه‌ها و مصرف فرهنگی جامعه بزرگترین شاخص امنیت مخصوصا برای نسل جوان است که باید آن را کنترل کرد و مسوولیت‌پذیری هر شهروند در این زمینه به عنوان ثبات فرهنگی ضرورت دارد.

وی در پایان مدیریت تولیدات فرهنگی را ضروری عنوان کرد و افزود: فیلم‌ها و کارتون‌های نسل گذشته بیانگر ارزش‌های اصیل ایرانی بود اما امروزه سریال‌های غربی موجب مغایرت فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی شده است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر