کد خبر: 904033
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
صحبت‌هاي حسين شمقدري را در اختتاميه جشنواره مردمي فيلم عمار مي‌بينیم؛ انتقادي جدي به عدم جوانگرايي در مديران رسانه ملي و نامشخص بودن رويكرد اين سازمان در قبال فتنه 88.

محمدامين نوروزي
صحبت‌هاي حسين شمقدري را در اختتاميه جشنواره مردمي فيلم عمار مي‌بينیم؛ انتقادي جدي به عدم جوانگرايي در مديران رسانه ملي و نامشخص بودن رويكرد اين سازمان در قبال فتنه 88. انتقادي كه چند ماه، با حضور جوانان تازه نفس، پاسخ داده شد و اين روزها جوان‌هايي با تعهد انقلابي و رويكرد‌هاي فرهنگي- رسانه‌اي را در بخش‌هاي مختلف رسانه ملي مشاهده مي‌كنيم.
جواناني كه پس از فتنه 88 و طبق فرمايشات مقام معظم رهبري، ورود به عرصه فرهنگ را برخود واجب دانسته و با شور و البته شعور انقلابي وارد اين عرصه شده‌اند. جشنواره مردمي فيلم عمار، سازمان فرهنگي -رسانه‌اي اوج، سازمان فضاي مجازي سراج و به تازگي بسيج رسانه ملي نمونه‌اي از اين دسته اقدامات مهم جهت حضور جوانان انقلابي در عرصه فرهنگ به شمار مي‌آيد.
يكي از الزامات تداوم و استمرار هر حركت و پويشي، تربيت نيرو است. تربيت نيرو ماحصل فعاليت هر سازمان پويايي است كه در حال رشد است و حال اين فرصت در اختيار اين نهاد‌هاي نوپاي انقلاب قرار دارد تا با هم‌افزايي، بتوانند تربيت جناح مؤمن انقلابي، همانگونه كه مدنظر مقام معظم رهبري است را پيش ببرند. ايشان در ديدار با نمايندگان مجلس خبرگان رهبري خطاب به جناح مؤمن انقلابي مي‌فرمايند:
«حركت عمومي به سمت آرمان‌ها و اهداف اسلامي است و نيروهاي مؤمن، اصيل و معتقد كه اكثريت قاطع كشور را تشكيل مي‌دهند بايد با حسن ظن به وعده نصرت خداوند، آمادگي خود را براي كار در ميدان‌هاي مختلف اقتصادي، فرهنگي و سياسي و در مواجهه با جهت‌گيري‌هاي دشمن حفظ كنند.»
يكي از مهم‌ترين دستاورد‌هاي جناح مؤمن انقلابي كه به واسطه سازمان اوج صورت گرفت«سريال پايتخت5»و فيلم سينمايي «به وقت شام» بود. آثاري كه علاوه بر حفظ خود به عنوان اثري داستاني و مستقل، موضوع خود را به ميان داعش كشانده و توانسته است نظر مخاطبان رسانه ملي و سينما را به خود جلب كند. همه اينها را مي‌توان موفقيت جناح مؤمن انقلابي و مدير جوان سازمان اوج، احسان محمدحسني دانست.
در هياهوي رسانه‌اي اين روزها، خبر انتصاب علي فروغي، مدير مركز بسيج رسانه ملي به مديريت شبكه سوم سيما كه با اعتماد دكتر علي عسگري رياست سازمان صدا و سيما صورت گرفت، قطعاً نويدبخش افق‌هاي تازه‌اي براي جناح مؤمن انقلابي و جوانان انقلابي است.
جواناني كه برخاسته از موضوعات فرهنگي و اجتماعي روز هستند و پس از فتنه 88، با دغدغه فعاليت‌هاي فرهنگي به پا خاسته‌اند، اين روزها مي‌توانند در عرصه مديريت فرهنگي - رسانه‌اي نقش ايفا كنند.
علي فروغي نيرويي جوان، كاردان و مخاطب‌شناس است كه اين روزها ماحصل تلاش كمتر از دوساله او و همكارانش را در مركز بسيج رسانه ملي كه اين روزها به محلي براي كنش و واكنش نيروهاي انقلابي تبديل شده است و آثاري در خور شأن انقلاب توليد مي‌كند مي‌بينيم.
علي فروغي، مدير جديد شبكه سه سيما قطعاً با چالش‌هاي متفاوتي در مديريت اين شبكه كه با شعار برنامه‌سازي براي جوانان و به عنوان پرمخاطب‌ترين شبكه سيما فعاليت مي‌كند، مواجه خواهد بود و گاه با هجمه‌ها و حمله‌هاي مختلفي روبه‌رو خواهد شد.
نگاه اين روزهاي جناح مؤمن انقلابي به جواناني است كه در عرصه فرهنگ فعاليت مي‌كنند؛ جواناني كه بايد به وسيله هنر و با استناد به واقعيات، سرچشمه‌ اميد و شوق و حركت در جامعه باشند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار