کد خبر: 903981
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۷
رئیس‌جمهوری آمریکا و صدراعظم آلمان در یک کنفرانس خبری مشترک روز جمعه ادعاهای خود علیه ایران را تکرار کردند.

جوان آنلاین: «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا و «آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان روز جمعه در کاخ سفید کنفرانس خبری مشترک برگزار کردند. 

ترامپ در آغاز این نشست مدعی شد کارزار فشار بر کره شمالی باعث شده این کشور به سمت آشتی‌جویی حرکت کند. وی گفت که او اشتباهات دولت قبل را تکرار نخواهد کرد و فشار حداکثری بر کره شمالی تا زمان خلع سلاح کره شمالی را ادامه می‌دهد.

ترامپ گفت که در دیدار با مرکل با وی درباره ایران رایزنی کرده است. او با تکرار مواضع خصمانه و ادعاهای اثبات‌نشده خود علیه ایران گفت: «رژیم ایران بر آتش خشونت، خونریزی و هرج و مرج در سراسر خاورمیانه می‌دمد. ما باید اطمینان حاصل کنیم این حکومت سفاک به دستیابی به سلاح اتمی نزدیک هم نمی‌شود و ایران به اشاعه موشک‌های خطرناک خود و حمایتش از تروریسم پایان می‌دهد.»

اظهارات ترامپ در حالی مطرح می‌شود که دولت‌های عراق و سوریه نقش جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با گروه‌های تروریستی در منطقه را مورد تمجید قرار داده‌اند. در مقابل، دولت آمریکا از زمان آغاز ناآرامی‌ها در سوریه از گروه‌های شبه‌نظامی و تروریست‌ها حمایت کرده است. 

ترامپ در ادامه ادعاهای خود گفت: «در خاورمیانه (غرب آسیا) هر جا مشکلی هست، ایران آنجا هست. همزمان با اقدام ما برای ریشه‌کن کردن اندک بقایای داعش از سوریه، باید اطمینان حاصل کنیم که ایران از موفقیت‌های ما منتفع نمی‌شود. برای جلوگیری از این اتفاق، ائتلاف ما و شریکان منطقه‌ای ما باید کمک‌های مالی و نظامی خودشان را به اقدامات ما برای مبارزه با داعش افزایش دهند.»

 وی افزود: «برخی از این کشورها ثروت‌های هنگفتی در اختیار دارند و هزینه‌های کمک‌های شایان توجهی که به آنها کرده‌ایم را خواهند پرداخت.»

بعد از اظهارات ترامپ، «آنگلا مرکل»، علی‌رغم آنکه گفته می‌شود برای قانع کردن ترامپ جهت ماندن در برجام به واشنگتن سفر کرده در این نشست خبری گفت که این توافق کامل نیست.

وی گفت: «نظر ما این است که برجام اولین مرحله‌ای است که به کند کردن اقدامات ایران کمک کرده است. اما ما فکر می‌کنیم که این توافق برای بازداری و مهار بلندپروازی‌های ایران کافی نیست.»

مرکل با بیان اینکه برجام «به هیچ عنوان کامل نیست» گفت که این توافقی «تمامی مشکلات با ایران را حل نخواهد کرد.» او گفت برجام یک گام از گام‌های لازم برای مهار «اقدامات بد ایران» است.

منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۸
0
0
ترامپ دیوانه " همه دنیا فهمیدند این کره شمالی بود " که شما امریکائی های جنگ طلب را وادار کرد "کره جنوبی را رها کنید " تا تنش بین دوکره از بین برود " دوکره مانند المان " یکی شوند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار