کد خبر: 903815
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۲
تبریز 2018 پس از مدت ها انتظار با حضور رئیس جمهوری، مسئولان کشوری و استانی و 60 نفر از مهمانان خارجی و سفیران به صورت رسمی افتتاح شد.

صحبت های دکتر روحانی در سالن مرکز همایش های بین المللی تبریز نشان از این امر داشت که ظرفیت های فرهنگی و تاریخی و طبیعی تبریز باید مورد توجه ویژه باشد و از اقداماتی که طی دو سال اخیر برای تبریز انجام شده تا میزبان شایسته ای برای آغاز 2018 باشند قدردانی کرد.

حضور دکتر روحانی در این مراسم نشان از اهمیت این مراسم داشت در حالی که رئیس جمهور در برنامه مشابه در سایر شهرها حضور نداشتند اما امروز در مراسم افتتاح تبریز 2018 حاضر شدند، این امر نشان از اهیمت صنعت گردشگری دارد و نشان می دهد که مسئولان استانی و شهری باید تلاشی مضاعف برای دست یافتن به اقتصاد پایدار از طریق گردشگری داشته باشند.

همزمان با مراسم آغازین تبریز 2018 پس از دو سال انتظار مرکز همایش های بین المللی شهرداری تبریز نیز به بهره برداری رسید.

مرکز همایش های بین المللی تبریز در زمینی به وسعت 10 هزار متر مربع با زیر بنای 23 هزار متر مربع و در 4 طبقه سازه احداث شده است.

پروژه دارای یک سالن اصلی به ظرفیت یکهزارو 500 نفر، چهار سالن فرعی شامل کلاسهای آموزشی و 1 سالن تمرین ویژه و رستوران به ظرفیت 700 نفر و پارکینگ به ظرفیت 500 دستگاه خودرو است.

سال هاست که شهر تبریز از لحاظ زیرساخت های فرهنگی با مشکلات بسیاری مواجه بوده و کمبود این زیرساخت ها تبریز را از میزبانی بسیاری از فستیوال ها و همایش های بزرگ محروم کرده بود.

اما امروز مرکز همایش های بین المللی تبریز میزبانی شایسته برای مراسم آغازین رویداد بین المللی تبریز 2018 انجام داد.

شهرداری تبریز براساس دغدغه های فرهنگی خود پروژه مرکز همایش های بین المللی را سال گذشته در منطقه کم جمعیت و خوش آب و هوای خاوران آغاز کرد و این پروژه امروز با حضور سران کشورهای اسلامی و مسئولان کشوری به بهره برداری رسید.

مرکز همایش‌ها، پروژه ارزشمندی است که در آینده‌ای نزدیک، به یکی از شاخص‌های مهم  توسعه فرهنگی شهر تبدیل خواهد شد.

شگفتی مهمانان خارجی از زیبایی های تبریز

همه مهمانان خارجی حاضر در مراسم امروز از وزیر و سفیر گرفته تا خبرنگاران خارجی به یک مو ضوع تاکید ویژه داشتند که آن اظهار شگفتی از زیبایی های تبریز بود.

مهمانان خارجی تبریز همه بر این عقیده بودند که تبریز ظرفیت های بسیاری برای جذب گردشگر دارد و تبریز 2018 باید یک نقطه آغاز برای گردشگری این شهر باشد.

تبریز در حال حاضر در مرکز توجه گردشگران کشورهای اسلامی قرار گرفته و باید از این فرصت ارزنده به نحو احسن بهره ببرد تا هزار راه نرفته صنعت گردشگری را طی کند و این شهر زیبا را به یک شهر میراث جهانی تبدیل کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر