کد خبر: 903805
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰
رئیس دانشگاه تبریز خبر داد
رئیس دانشگاه تبریزگفت: حرکت به سمت مرزهای دانش، حرکت به سمت دانشگاه کارآفرین و بین‌المللی شدن از جمله برنامه‌های مهم این دانشگاه است.

محمدرضا پورمحمدی با حضور در شهرستان مرند اظهار کرد: با بهره‌برداری از ساختمان جدید دانشکده فنی مهندسی مرند می‌توان بر توسعه آموزشی این منطقه تحول بزرگی ایجاد کرد چرا که وجود مراکز آموزش عالی در هر منطقه با تربیت نیروهای متخصص با توجه به نیاز جامعه موجب رشد و شکوفایی آن مناطق خواهد شد.

به گفته وی، در این استان چندین دانشکده اقماری وابسته به دانشگاه تبریز است که یکی از این‌ها همین دانشکده مرند است و از جمله برنامه‌های راهبردی دانشگاه تبریز توجه ویژه به این دانشکده‌های اقماری در شهرستان‌هاست.

رئیس دانشگاه تبریز در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به ظرفیت‌های دانشگاه تبریز نیز تصریح کرد: امسال جشن 70 امین سالگرد این دانشگاه همزمان با رویداد بین‌المللی تبریز 2018 آغاز شد و حرکت به سمت مرزهای دانش، حرکت به سمت دانشگاه کارآفرین و بین‌المللی شدن از جمله برنامه‌های مهم این دانشگاه است.

حجت‌الاسلام علی نعمت‌زاده، امام جمعه شهرستان ویژه مرند نیز از لزوم عمل وعده‌های مسؤولان که در دولت‌های مختلف برای اهالی شهرستان مرند داده‌اند را یادآور شد و گفت: باید وعده‌ها و گفتار مسؤولان برای مردم شفاف باشد تا در آینده مردم دلگرمی بیشتری داشته باشند.

امام جمعه مرند با تاکید بر اینکه مردم این منطقه شهدای زیادی تقدیم انقلاب، دفاع مقدس کرده و در دوره اخیر شهدای مدافع حرم هم داشته‌اند، تصریح کرد: این مردم شهید عبداللهی را داده‌اند که هنوز پیکرش در سوریه مانده است و شهید علیپور که به دو فرزند خردسالش وصیت کرد پس از شهادتش هیچ انتظاری از کسی نداشته باشند چون به وظیفه‌اش عمل کرده است.

وی تاکید کرد. امروز وضعیت جهان وحدت و همدلی را برای خدمت بیشتر به ملت، ایجاب می‌کند تا خدای نکرده اعتماد مردم تضعیف نشود.

محمد حسن‌نژاد، نماینده مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم خواستار توجه ویژه دولت به خواسته‌های مردم این منطقه شد.

وی در ادامه از وزیر علوم خواست؛ ضمن توجه به خواسته‌های به حق مردم از روند تسریع در اجرا و اتمام برخی پروژه‌ها، دانشکده فنی مهندسی مرند هم تبدیل به دانشگاه مرند شود. 

 نماینده مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه مصوبه اخیر شورای اداری، چهار پروژه اختصاص به این شهرستان داشته است، افزود: آبرسانی به مرند، قطار،آب شرب و کشاورزی از جمله آنهاست.

حسن‌نژاد با تاکید بر اینکه شهرستان مرند از جمله یکی از مناطق مستعد استان برای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی است، یادآور شد: با توجه به این همه طرفیت‌های منطقه ضروری است از سوی دولت اهتمام ویژه به اجرا و اتمام برخی پروژه‌ها از جمله ایجاد بیمارستان، آزادراه، کارخانه الیاف شیشه، منطقه ویژه اقتصادی و ... صورت گیرد.

به گفته وی از آنجا که این شهرستان ویژه است، باید مسؤولانش اختیارات خاص برای توسعه آن داشته باشند و در این راستا نیز اعتبارات لازم از سوی دولت اختصاص یابد.

داوود گرشاسبی، فرماندار شهرستان ویژه مرند نیز در این دیدار بیان داشت: شهرستان مرند با سبقه تاریخی دارای جوانان و مردمی پرشور است و بر این اساس با صدها شهید و هزاران ایثارگر و پنج شهید در فتنه داعش، دارای ویژگی‌های بارزی است.

وی افزود:مرند یکی از ۳۴ شهرستان ویژه در کشور است، از این رو درخواست‌هایی در هشت بند در حوزه آب شرب و کشاورزی، ورزش و بهداشت و موارد دیگر از دولت داریم که البته در سفر رئیس جمهور به استان، در مرند پروژه‌هایی با بیش از ۳۳ میلیارد تومان افتتاح شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر