کد خبر: 903783
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۱
معاون مطبوعاتي وزير ارشاد:
محمد سلطاني‌فر معاون مطبوعاتي و اطلاع‌رساني وزير ارشاد از تلاش اين معاونت براي كاهش قيمت كاغذ مورد نياز مطبوعات و حمايت از توليد كاغذ ايراني خبر داد.
محمدصادق عابديني

سلطاني فر در نشست رسانه‌اي با خبرنگاران به تشريح اقدامات معاونت مطبوعاتي درمورد موضوعاتي چون كاهش قيمت و تأمين كاغذ براي مطبوعات، يارانه مطبوعات، سازمان جامع رسانه و بيمه خبرنگاران پرداخت. وي با اشاره به اينكه تأمين كاغذ يكي از هزينه‌هاي اصلي در روزنامه‌هاست كه گاهي تا 40درصد از مجموع هزينه‌ها را در بر مي‌گيرد، گفت: با پيگيري صورت گرفته، ارز با قيمت 4هزار و 200 تومان براي واردات كاغذ اختصاص داده شد. وي همچنين از مذاكره با وزارت صنايع براي حمايت از كارخانه‌هاي توليد كاغذ در ايران خبر داد و افزود: وزارت صنايع قول مساعد براي حمايت از كاغذ ايراني داده است. معاون وزير ارشاد از بازگشت سيستم پرداخت يارانه مطبوعات به شكل سابق خود خبرداد و گفت: ما از بودجه يارانه مطبوعات حدود ۹۰ درصدش را به صورت مستقيم به مطبوعات پرداخت و ۱۰ درصد را هم در حوزه‌هاي توزيع رسانه‌ها هزينه مي‌كرديم كه البته در دوره‌هاي قبل و تا اواخر سال ۹۶ اين بودجه كلي به رديف‌هاي مختلفي، تقسيم و به رسانه‌ها داده مي‌شد. سلطاني‌فر با اشاره به رفت و برگشت‌هاي چند باره لايحه پيشنهادي سازمان نظام رسانه اي بر اهميت و حساسيت اين لايحه تأكيد و گفت: با برگزاري نشست‌ها و همچنين اعلام فراخوان از طريق سايت و پايگاه اطلاع‌رساني اين معاونت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، ديدگاه‌هاي كارشناسي متعددي را دريافت كرده‌ایم و نظرات جمع آوري شده است.

وي خاطرنشان كرد: ديدگاه‌هاي روزنامه‌نگاران، اصحاب رسانه و اساتيد دانشگاه درخصوص اين لايحه را جمع‌آوري و به اطلاع مسئولان وكميته فرهنگي دولت رسانده ايم و منتظر تصميم‌گيري دولت و مجلس شوراي اسلامي درخصوص لايحه نظام جامع رسانه‌اي خواهيم ماند. معاون مطبوعاتي وزير ارشاد با بيان اينكه سالانه حدود هزار خبرنگار خارجي به ايران سفر مي‌كنند، از ارائه طرحي براي ساماندهي فعاليت خبرنگاران خارجي خبر داد و افزود: در راستاي سياست ديپلماسي عمومي و رسانه‌اي تلاش خواهيم كرد تا زمينه انتشار واقعيت‌هاي كشورمان در رسانه‌هاي خارجي به وجود آيد. سلطاني فر درباره ارائه اينترنت بدون فيلتر به خبرنگاران نيز توضيح داد: تاكنون 319 خبرنگار متقاضي اينترنت بدون فيلتر شده‌اند كه ما نام و شماره تلفن اين افراد را به كميته تعيين مصاديق مجرمانه اعلام كرده ايم و اين كميته با هماهنگي وزارت ارتباطات، خدمات اينترنت بدون فيلتر را روي تلفن همراه آنها ايجاد خواهد كرد. رسانه‌ها مي‌توانند ليست خبرنگاران متقاضي اينترنت بدون فيلتر را براي معاونت مطبوعاتي ارسال كنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار