کد خبر: 903776
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۱

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس تأکید کرد که تظاهرات‌های بزرگ «‌بازگشت‌» به کرانه باختری نیز کشیده خواهد شد و فلسطینیان ساکن خارج نیز با آن همراه خواهند شد و این تصمیمی است که در عالی‌‌‌‌‌ترین سطوح ملی اتخاذ شده است.
در شرایطی كه رژیم صهیونیستی با اقدامات نظامی تلاش می‌كند جلوی تظاهرات بازگشت در نوار غزه را بگیرد، رهبران حماس از گسترده شدن دامنه این تظاهرات خبر می‌دهند. به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، اسماعیل هنیه،‌ رئیس دفتر سیاسی حماس روز چهار‌‌‌‌شنبه در دیدار با جمعی از علما و اندیشمندان اسلامی در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان تصریح کرد که نوعی بیداری در کرانه باختری ایجاد شده است که می‌تواند موجب شعله‌ور شدن مقاومت و از میان برداشتن تمامی طرح‌ها و توطئه‌‌‌‌‌ها برای نابودی مسئله فلسطین شود. هنیه اظهار داشت:«امروز شاهد رخدادهای بزرگی در مرزهای نوار غزه هستیم و ضربات سختی در جریان تظاهرات‌های بازگشت به طرح‌های شوم علیه قدس و آوارگان فلسطینی وارد شده است». وی گفت:« تظاهرات بازگشت به روش و راهکاری بین ما و رژیم اشغالگر صهیونیستی تبدیل خواهد شد و اوج آن اواسط ماه مه خواهد بود و پس از آن نیز با قوت ادامه خواهد داشت». اسماعیل هنیه تأکید کرد که هزاران نفر از ساکنان غزه به‌رغم گرسنگی، فقر و مجازات‌های اعمال شده روانه مناطق مرزی شده‌اند تا بر حق مسلم و تاریخی خود در بازگشت به سرزمین‌هایی که از آن کوچانده شده‌اند، تأکید کنند.
هنیه تأکید کرد:«رمضان امسال در حالی آغاز می‌شود که ما شاهد رویدادهای بزرگی هستیم و آن را با راهپیمایی بزرگ بازگشت، آغاز می‌کنیم. این ماه، ماه پیروزی‌‌‌‌ها است». هنیه، انتقال سفارت امریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی را مبارزه‌طلبی راهبردی با مردم فلسطین، امت عربی و اسلامی خواند و خبر داد که «راهپیمایی بازگشت به زودی از غزه به کرانه باختری و از آن به خارج منتقل خواهد شد».
فلسطینی‌‌‌‌ها در چارچوب راهپیمایی بازگشت که از 30 مارس آغاز شد، روزانه در مقابل پنج پست بازرسی در نزدیکی دیوار حائل میان غزه و فلسطین اشغالی تجمع می‌کنند و قرار است در سالگرد اشغال فلسطین (روز نكبت) به اوج خود برسد. جنبش حماس هدف از راهپیمایی‌‌‌‌ها را شکستن محاصره نوار غزه و خنثی کردن توطئه امریکا برای سازش موسوم به معامله قرن اعلام کرد. قرار است در 14 می، امریكا نیز سفارت خود را از تل‌آویو به قدس انتقال دهد كه به افزایش موج جدید اعتراضات در فلسطین منجر خواهد شد. از سوی دیگر، وزیر کشور مالزی به صورت ضمنی تأکید کرده است که اسرائیل در عملیات ترور فادی البطش، نخبه فلسطینی در کوالالامپور دست داشته است. خالد القدومی، نماینده حماس در ایران هم در گفت‌وگو با شبکه فلسطین‌الیوم با اشاره به ترور فادی البطش، گفت:«مقاومت در حال بررسی شیوه پاسخ به این جنایت است و این بار رژیم صهیونیستی باید بفهمد که اشتباه بزرگی مرتکب شده است». وی گفت:«ما در مقاومت در حال بررسی این موضوع هستیم که چگونه می‌شود دست رژیم صهیونیستی را قطع کرد که دیگر چنین اقداماتی تکرار نشود و هر دفعه یک عالم فلسطینی را شکار نکند.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار