کد خبر: 903732
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۵
در دیدار با سفیر سوئیس مطرح شد
در دیدار مشترک شهردار کلانشهر تبریز با سفیر سوئیس راهکارهای جذب سرمایه گذاری خارجی بررسی شد.

، مهندس ایرج شهین باهر، در دیدار با سفیر سوئیس با تاکید بر اهمیت مدیریت بحران و مقاوم سازی بافت فرسوده، گفت: با توجه به وجود 18 درصد بافت فرسوده در شهر تبریز و موقعیت جغرافیایی حساس و زلزله خیر این شهر بهسازی و مقاوم سازی بناها و تمرکز بر مدیریت بحران از اولویتهای اصلی مدیریت شهری تبریز است.

وی با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری بخش خصوصی و جذب سرمایه گذاری خارجی، افزود: با توجه به مهیا بودن زمینه های لازم، آماده همکاری عنوان کرد: راهکارهای حضور بخش خصوصی و جذب سرمایه گذاران سوئیس برای همکاری و اجرای پروژه های شهری تبریز در حال بررسی و ضرورت دارد زمینه ها و الزامات از طریق نمایندگان سفارت طرفین انجام شود.

شهین باهر هچنین، از همکاری در حوزه حمل و نقل عمومی به ویژه در زمینه مترو به صورت فاینانس با کشور سوئیس خبر داد و گفت: همکاری های مختلف اقتصادی، علمی و صنعتی بستر های لازم برای تقویت مناسبات فرهنگی مخصوصا در حوزه گردشگری را محقق می کند.

ایرج شهین باهر همچنین ضمن اشاره به ظرفیت های انحصاری در بخش تولید تصریح کرد: شهر تبریز عنوان پایتخت تولید فرش دستباف جهان را کسب کرده و برند جهانی صنایع غذایی، چرم کیف و کفش، متوجه فعالان این حوزه در تبریز است.

برگزاری هفته فرهنگی تبریز در زوریخ

مارکوس لایتنر، سفیر سوئیس، نیز در این دیدار با استقبال از سرمایه گذاری این کشور در بخش متروی تبریز گفت: راهکارهای حضور بخش خصوصی سوئیس در متروی تبریز بصورت فاینانس درحال بررسی است.

وی ضمن تقدیر و ابراز خرسنی از دیدار شهردار تبریز، از مهندس شهین باهر برای حضور در مراسم افتتاحیه نمایشگاه گردشگری سوئیس، دعوت کرد.

مارکوس لایتنر همچنین ضمن دعوت از دانشگاه تبریز برای همکاری های علمی با دانشگاه های سوئیس گفت: بدلیل سطح بالای علمی دانشگاه های ایران، علاقمند به همکاری های علمی با این مجموعه هستیم.

سفیر سوئیس در ادامه پیشنهاد برگزاری هفته فرهنگی تبریز در زوریخ  را همزمان با حضور رئیس جمهوری اسلامی ایران در تیرماه ۹۷ مطرح کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر