کد خبر: 903725
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۹

مرحله نیمه نهایی رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا امشب در ورزشگاه آلیانز آره نا شهر مونیخ دو تیم بایرن مونیخ و رئال مادرید به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

بایرن مونیخ در حالی امشب برابر رئال میزبان واهد بود که قهرمانی خود را در بوندس لیگا قطعی کرده اند و اگر بتوانند در لیگ قهرمانان هم قهرمان شوند دست به کار بزرگی زده اند.هاینکس در میانه فصل به جای کارلو آنچلوتی به جمع بایرنی ها اضافه شد، قصد دارد در پایان فصل این تیم را ترک خواهد کند.  اصلی‎ترین نقطه قوت بایرن لواندوفسکی است .خامس رودریگس دیگر نقطه قوت بایرن حداقل در این بازی است بازیکنی که پیش ازاین در رئال بازی می کرده است.

 در آن سو رئال مادرید در سال‌های اخیر، نتایج بسیار خوبی مقابل باواریایی ها کسب کرده اند.آنها در ۶6 بازی اخیر خود برابر بایرن ، ۵ پیروزی کسب کرده اند. بایرن در این بازی دو بازیکن اصلی خود را در اختیار ندارد. آرتورو ویدال و دیوید آلابا، هر دو مصدوم شده اند و حضور ویدال به صورت حتم غیرممکن خواهد بود ولی شاید آلابا بتواند بایرن را همراهی کند.

 اما دیشب لیورپول در دیدار رفت مقابل رم با درخشش محمد صلاح به پیروزی رسید تا گام بلندی را برای حضور در مسابقه فینال بردارد. در این بازی لیورپول با ۵ گل به برتری رسید. رم از همان دقایق اول بازی را هجومی آغاز کرد و در حالی که بی وقفه حملات زیادی را روی دروازه رم انجام می داد اما دقیقه ۱۹ شوت ناگهانی و سهمگین کولاروف به تیر افقی اصابت کرد تا میزبان با خوش شانسی دروازه خود را بسته ببیند. در ادامه حملات ادامه داشت تا این که مانه در دقیقه ۲۹ با دروازه بان حریف تک به تک شد که با بی دقیتی به بیرون زد.

روند هجومی لیوپول ادامه داشت تا این که محمد صلاح ستاره بی چون و چرای بازی در دقیقه ۳۶ در گوشه محوطه شوتی زیبا را با ضربه چپ وازد دروازه حریف کرد .

چند دقیقه بعد لیورپولی ها توپی را به تیرک دروازه حریف زدند تا در زدن توپ به تیرک در نیمه اول برابر شده باشند.دقایق پایانی نیمه اول صلاح زننده گل اول ضمن تک به تک شدن با دروازه رم توانست گل دوم را به ثمر برساند.

در نیمه دوم بازهم حملات لیورپول ادامه داشت تا ایم که در دقیقه ۵۶ به گل رسید. در این صحنه بازهم ستاره این بازی محمد صلاح این بار با پاسس زیبا هم تیمی خود مانه را در موقعیت گلزنی قرار داد تا گل سوم به ثمر برسد.رم که دیگر چیری برای از دست دادن نبود کمی به جلو آمد اما بازهم این لیورپول بود که توانست گل چهارم را هم به ثمر برساند.در دقیقه ۶۹ توپ ارسالی از کرنر را فیرمینو وارد دروازه رم کرد پنجم گل به ثمر برسد.در این بازی که رم بارها و بارها جملات خطرناکی را روی دروازه لیورپول انجام داده بود بالاخره توانست در دقیقه ۸۱ اولین گل بازی را به ثمر برساند.در این صحنه ادین ژکو گل اول بازی را زد.

چهار دقیقه بعد دیه گو پروتی گل دوم را از روی پنالتی به ثمر رساند.رم با این دو گلی که به ثمر رساند امیدوار به بازی برگشت ماند تا شاید بتواند معجزه بازی با بارسلونا را بار دیگر در ورزشگاه المپیکو تکرار کند .

نکته مهم اینکه ستاره مصری در این دیدار بعد از گلزنی مقابل تیم سابقش خوشحالی نکرد. محمد صلاح که 2 گل و دو پاس گل در این دیدار ثبت کرد بعد از گلزنی مقابل تیم سابقش 2 بار سجده شکر به جا آورد.مانه دیگر ستاره مسلمان لیورپول هم بعد از گلزنی به مانند صالح سجده شکر به جا آورد.

درخشش محمد صلاح پیش از این تنها استیون جرارد به آن رسیده بود، یعنی دو گل و دو پاس گل در یک دیدار لیگ قهرمانان اروپا. رکوردی که حالا به غیر از صلاح، فیرمینیو هم آن را دارند.البته این ستاره با ۱۰ گلی که به ثمر رسانده رکورد جدیدی هم دست یافته است.

 

وحید صابری

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار