کد خبر: 903660
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳
با توجه به تأیید حکم صادرشده برای راننده اتوبوس جنایتکار عضو فرقه دراویش، این فرد یک قدم تا چوبه دار فاصله دارد.
 
فارس: ۳۰ دی ماه سال گذشته بود که عده‌ای از خدا بی خبر تحت عنوان اعضای فرقه دراویش در منطقه پاسداران تهران خیابانی را به آشوب کشیدند.

این افراد که به خاطر یک دستمال قصد به آتش کشیدن قیصریه را داشتند از همه عده و عده‌شان استفاده کردند و به میدان آمدند تا امنیت حاکم بر شهر را بر هم بزنند.

دستگیری یک سارق جرقه شروع یک آشوب

اما ماجرا از کجا آغاز شد و چه چیز باعث شد تا دست فتنه این بار از آستین عده‌ای اعضای یک فرقه کوچک و معدود بیرون بزند؟

دستگیری یکی از اعضای این فرقه آن هم به اتهام سرقت بهانه‌ای شد تأکید می‌کنم بهانه‌ای شد تا عده‌ای که در سودای آشوب بودند گرد هم جمع شوند و برای پلیس خط و نشان بکشند و خیابانی را به آتش!

فرقه‌ایی‌ها که به خیابان آمده و برای خود محیطی امن ایجاد کرده بودند به کوچک و بزرگ رحم نکرده و هر کسی را مورد ضرب و شتم قرار دادند.
 
راننده اتوبوس جنایتکار در یک قدمی چوبه دار


ثلاث، اتوبوس و شهادت ۳ مأمور ناجا

همه در گیر و دار برقراری امنیت و آرامش بودند و ناجایی‌ها هم با حفظ خونسردی و خویشتن داری مثال زدنی وارد منطقه شده بودند که یک باره سر و کله راننده وحشی یک اتوبوس پیدا شد.

محمد ثلاث ۵۰ ساله عضو فرقه دراویش پشت فرمان اتوبوسی که از قبل در خیابان پاسداران پارک شده بود نشست و به سمت مأموران راه افتاد و تعدادی را زیر گرفت که در این واقعه ۳ مأمور نیروی انتظامی به فیض شهادت نائل آمدند.

دستگیری ثلاث

ثلاث با هوشیاری مأموران دقایقی بعد از شهادت مأموران ناجا دستگیری شد فردی که خودش هم مجروح شده بود و به بیمارستان منتقل شد.

وی به محض قرارگیری بر تخت بیمارستان در مصاحبه با دوربین تلویزیون گفت: من خودم بچه داشتم و نمی‌خواستم کسی را بکشم!
اما درست بعد از این الفاظ گفت: البته حالا کاری است که شده باید چه کار کنم!
 
راننده اتوبوس جنایتکار در یک قدمی چوبه دار


تشکیل پرونده قضایی در دادسرای امور جنایی و صدور کیفرخواست

دستگاه قضایی خیلی زود دست به کار شده و برای ثلاث به اتهام سه فقره قتل عمدی مأموران نیروی انتظامی پرونده تشکیل داد.

از ثلاث بازجویی شد و انگیزه وی از این اقدام ثبت و ضبط شد و نهایتا این فرد از سوی بازپرس پرونده مجرم شناخته شد.

متعاقب این اقدام سرپرست دادسرای امور جنایی و نماینده دادستان تهران برای این پرونده کیفرخواست صادر کرده و پرونده به دادگاه ارجاع شد.

تعیین وقت و شعبه برای رسیدگی به پرونده

رسیدگی به این پرونده به قاضی کشکولی سپرده شد و مقرر شد در ۲۰ اسفند ماه اولین جلسه رسیدگی به پرونده این راننده اتوبوس جنایتکار برگزار شود.

این در حالی است که همه تشریفات قانونی نظیر انتخاب وکیل مطالعه پرونده از سوی وکیل و ... در کمترین زمان ممکنه انجام گرفت و سرانجام نوبت رسیدگی شد.

۳ بار ازدواج و طلاق در پرونده عضو ۱۵ ساله فرقه دراویش

شهریاری معاون دادستان تهران درخصوص پرونده شخصیت متهم گفت: در ابتدای رسیدگی به پرونده برای متهم از سوی واحد مددکاری پرونده شخصیت تشکیل داده شد. براساس این پرونده مشخص شد وی پس از ازدواج اولش صاحب دو فرزند دختر و پسر شده است که بعدا همسرش را طلاق داده.

شهریاری گفت: متهم مجددا ازدواج کرده، اما باز هم برای بار دوم همسرش را طلاق داده و همسر سوم اختیار کرده است، اما آن را هم طلاق داده و به گفته خود در حال حاضر هم مجرد است.

سرپرست دادسرای امور جنایی تهران گفت: حسب اظهارات خود متهم وی فاقد مسکن بوده است و قبلا شوفر اتوبوس بوده و به دلیل شکستگی دست به مدت یک سال امکان فعالیت نداشته است و شب‌ها در اتوبوسی که در گلستان هفتم پارک بوده می‌خوابیده است.

با توجه به استعلام انجام شده از سوابق کیفری متهم مشخص شد وی دارای سابقه کیفری از نوع مواد مخدر، ایراد ضرب و جرح و محکومیت مالی بوده است.

همچنین مشخص شد ثلاث از ۱۵ ساله پیش وارد جریان دراویش شده است و طبق اعلام خودش وی مسلمان تابع دین اسلام و شیعه دوازده امامی است.

ثلاث گفته است تعصبات خاص وی درباره دراویش انگیزه او برای حمایت از برادران دینی وی بوده است که همین حضور موجب تهاجم به مردم شده است.

شهریاری گفت: وی در ابتدا به هیچ وجه از عملکرد خود پشیمان نبود، اما در آخرین دفاع اظهار پشیمانی کرد.

تغییر وکیل، ۳ جلسه محاکمه و نهایتا ختم دادرسی

ثلاث در میانه رسیدگی به پرونده و آن هم برای وقت کشی اقدام به تغییر وکیل خود از تسخیری به تعیینی کرد و همین امر باعث شد تا وکیل دوم فرصت مطالعه یک هفته ایی پرونده را از دادگاه بگیرد.

اما این وقت کشی هم به نفع ثلاث تمام نشد و سرانجام دادگاه بعد از برگزاری ۳ جلسه متهم را مستحق قصاص آن هم سه فقره شناخت.

صدور حکم و اعتراض متهم

دادگاه سرانجام در مهلت قانونی حکم مورد نظر را صادر کرد و به متهم و طرفین پرونده ابلاغ کرد.

ثلاث هم که به حکم اعتراض داشت اعتراض خود را اعلام کرده و به این ترتیب پرونده به دیوان عالی کشور رفت.

اما سرانجام روز گذشته دیوان عالی کشور خبر از تأیی و ابرام حکم صادر شده از سوی شعبه نهم دادگاه کیفری را اعلام کرد.

ثلاث در یک قدمی چوبه دار

پس از انتشار خبر تأیید حکم صادر شده برای راننده اتوبوس عضو فرقه دراویش رئیس کل دادگستری استان تهران اعلام کرد که پرونده به شعبه رسیدگی کننده ارجاع شده تا تشریفات اجرای حکم صورت گیرد.

این خبر به این معنی است که ثلاث حالا در یک قدمی چوبه دار قرار گرفته و با انجام تشریفات و گذر از این مرحله حکم صادره اجرا خواهد شد.
 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار