کد خبر: 903637
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷
گزارش اولیه سازمان برنامه و بودجه حاکی است، طی سال ۹۶ رشد تعداد بیکاران تقریباً در حد صفر بوده است.
 
تسنیم: گزارش اولیه سازمان برنامه و بودجه حاکی است، طی سال ۹۶ رشد تعداد بیکاران تقریباً در حد صفر بوده است. 
 
آمار‌های اولیه از گزیده شاخص‌های مربوط به اشتغال در سال ۹۶ نشان می‌دهد در این مدت ۷۹۰ هزار شغل جدید ایجاد شده است که تقریبا معادل رقمی است که در این سال وارد بازار کار شده اند. یعنی در سال ۹۶ تمامی کسانی که به عنوان نیروی کار جدید وارد بازار کار شده اند، شغل پیدا کردند و رشدی در تعداد بیکاران نداشته ایم.

بر این اساس جمعیت شاغل کشور در سال ۹۵ از ۲۲.۵ میلیون نفر به ۲۳.۳ میلیون نفر در سال ۹۶ افزایش یافته است. تعداد بیکاران هم در حد ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر باقی ماند.

بر اساس گزارش اولیه سازمان برنامه و بودجه، نرخ مشارکت اقتصادی در سال ۹۶ حدود ۴۰.۳ درصد بوده و این نرخ ۰.۹ درصد نسبت به سال ۹۵ رشد کرده است. طی سال ۹۶ نرخ بیکاری ۱۲.۱ درصد بوده که نسبت به سال قبل از آن حدود ۰.۳ درصد کاهش یافته است. بر این اساس نرخ بیکاری جوانان ۱۵ تا ۲۴ ساله در سال گذشته حدود ۲۸.۴ درصد بوده است.

همچنین طی سال گذشته، جمعیت شاغل در بخش کشاورزی ۴ میلیون ۱۰۹ هزار نفر بوده که نسبت به سال ۹۵؛ ۴۸.۸ هزار نفر رشد کرده است. جمعیت شاغل در بخش صنعت نیز ۷ میلیون و ۴۸۷ هزار نفر بوده که نسبت به سال ۹۵، ۲۸۷ هزار نفر افزایش یافته است. گفتنی است طی این مدت جمعیت شاغل در بخش خدمات نیز حدود ۴۵۲ هزار نفر افزایش پیدا کرده است.
 
گزارش جدید سازمان برنامه و بودجه درباره تعداد بیکاران
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار