کد خبر: 903613
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۳
تولیت آستان قدس رضوی گفت: امروز رسالت مراکز بزرگ فرهنگی جهان اسلام، تبیین اسلام ناب محمدی(ص) برای مصون‌سازی ملت‌های مسلمان در برابر تهاجم فرهنگی غرب و تفکرات افراطی و تکفیری است.

به گزارش آستان نیوز، حجت‌الاسلام‌ سید ابراهیم رئیسی که به دعوت رئیس‌جمهور و مقامات دینی تاتارستان به این جمهوری خودمختار فدراسیون روسیه سفر کرده است، در دیدار با شیخ کامل سمیع اوللین، مفتی اعظم تاتارستان اظهار داشت: از اینکه طی سال‌های اخیر، تعداد مساجد تاتارستان به 600 مسجد افزایش یافته، بسیار خوشحالم چراکه این خانه‌های خدا در روی زمین مراکز مصون‌سازی مسلمانان در برابر هجمه‌های جبهه استکبار و طاغوت هستند.
وی با تأکید بر اینکه اگر ملت‌‌‌ها در شناخت معارف دینی عمیق شوند، می‌توانند در مقابل هجوم دشمن و افکار باطل ایستادگی کنند، افزود: دلیل اینکه تفکرات افراطی و تکفیری مانند داعش و القاعده در کشورهای اسلامی، عده‌ای را تحت تأثیر قرار می‌دهند، کم‌اطلاعی از عمق محتوای دین است.
تولیت آستان قدس با اشاره به موفقیت‌های حاصل شده در جبهه‌های عراق و سوریه مقابل جریان‌های تکفیری و داعش، تأکید کرد: مصون‌سازی مردم در برابر القائات و انحرافات این گروه‌‌‌ها همچنان یک ضرورت اساسی است.
تولیت آستان قدس رضوی در بخش دیگری از اظهارات خود در دیدار با مفتی اعظم تاتارستان، گفت: امروز که رشد و توجه به معنویت در بین جوانان غربی و شرقی رو به افزایش است، قدرت‌های استکباری و سلطه‌جو می‌خواهند در جهان اسلام دین را امری فردی و شخصی معرفی کنند که در هیچ یک از شئون سیاسی، اجتماعی و اقتصادی حضور و دخالت ندارد، در حالی که ما آنچه از آیات قرآن و سیره نبوی می‌آموزیم، ضرورت حکمفرمایی دین در تمام شئون زندگی است.
رئیسی همچنین با اشاره به ظرفیت عظیم معنوی و ذخایر غنی فرهنگی آستان قدس رضوی به عنوان یک مرکز بزرگ مذهبی و فرهنگی بین‌المللی، تأکید کرد: حرم مطهر رضوی و گنجینه‌های فرهنگی آستان قدس رضوی متعلق به همه جهان اسلام و همه مذاهب اسلامی است و ما آمادگی گسترش همکاری با همه مراکز فرهنگی و دینی در منطقه از جمله تاتارستان و سایر مناطق مسلمان‌نشین فدراسیون روسیه را داریم.
تولیت آستان رضوی در پاسخ به اعلام اشتیاق شیخ کامل سمیع اوللین برای گسترش همکاری و تعامل با آستان قدس رضوی، از وی دعوت به‌عمل آورد تا در سفر به ایران و مشهد مقدس از نزدیک با ظرفیت‌های گسترده مجموعه آستان قدس رضوی آشنا شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار