کد خبر: 903612
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۹
مراسم تجلیل از یک دهه تلاش و مجاهدت سردار فضلی در راستای ترویج و گسترش راهیان نور دیروز در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، مراسم تجلیل از یک دهه تلاش و مجاهدت سردار سرتیپ پاسدار «علی فضلی» در راستای ترویج و گسترش راهیان نور با حضور جمعی از فرماندهان نظامی، رزمندگان و مسئولان ستاد مرکزی راهیان نور روز گذشته در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.
سردار فضلی، بسیجی و مردمدار
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه مسیر سربازی امام زمان (عج) از سربازی معمار کبیر انقلاب و امام خامنه‌ای می‌گذرد، گفت: اگر از من بخواهند که سربازی برای اسلام و امام زمان معرفی کنم، بنده «سردار فضلی» را معرفی خواهم کرد. سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا دیروز در این مراسم اظهار داشت: حدود ۴۰ سال است که از نزدیک با سردار فضلی آشنا هستم. وی افزود: اگر از من بخواهند که چند کلمه در رابطه با سردار فضلی بگویم، می‌گویم سردار فضلی مصداق «و منهم من ینتظر‌» و شهید زنده است.
سرلشکر صفوی ادامه داد: اگر از من بخواهند که سربازی برای اسلام و امام زمان (عج) معرفی کنم، می‌گویم سردار فضلی. آن کسی که سرباز خوبی برای امام (ره) و رهبری بوده است، سرباز خوبی برای امام زمان (عج) خواهد بود. وی ادامه داد: زمانی که سیاستمداران نمی‌توانند در موقع هجوم دشمن از کشور دفاع کنند، این فرماندهان هستند که کشور را نجات می‌دهند.
سردار صفوی بیان کرد: سردار فضلی اندیشه خدامحوری، قرآن‌محوری و ولایت‌محوری دارد و در اعتقادات خود محکم است. در اخلاق و رفتار نیز بسیجی و مردم‌مدار است. سردار فضلی در کارنامه ۴۰ ساله خود، موفقیت‌‌‌ها و پیروزی‌های بسیاری دارد.
سرلشکر صفوی گفت: در بهمن ۶۴ نیز موشک به کنارش اصابت کرد و یک چشمش از حدقه بیرون آمد اما خداوند او را حفظ کرد تا اسوه و الگویی برای جوانان امروز و فردای کشور باشد.
سردار بی‌ادعا
فرمانده کل سپاه در دوران دفاع مقدس گفت: یکی از کار‌‌هایی که در دوران جنگ تحمیلی هم رخ داد، ایجاد اختلاف بین ارتش و سپاه بود که امروز برخی دوباره سعی دارند همین کار را بکنند اما باید گفت برادری ارتش و سپاه در آتش و خون به دست آمده است.
سرلشکر محسن رضایی، فرمانده کل سپاه در دوران دفاع مقدس و دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در این مراسم اظهار داشت: امروز اینجا جمع شده‌ایم تا از یکی از سرداران بی‌ادعا و چهره‌های ماندگار دفاع مقدس تجلیل کنیم.
وی افزود: بعضی چهره‌‌‌ها نماد و سیمای تاریخ هستند و وقتی به سیمای آنها نگاه می‌کنیم کل تاریخ را می‌توانیم در چهره آنها ببینیم؛ سردار علی فضلی یکی از این چهره‌هاست که می‌توان در سیمای او بی‌ادعایی، اخلاص و پاکی بسیجیان و رزمندگان و دستاوردهای دفاع مقدس را دید.
سرلشکر رضایی تصریح کرد: سردار فضلی زمانی‌که وارد دفاع مقدس شد، جوانی 19 ساله بود ولی با این حال در صحنه‌های سخت جنگ تا آخر جنگ در خط مقدم نقشی موثر داشت و در همه عملیات‌‌‌ها همواره داوطلب اول حضور بود و هیچ‌گاه از مسئولیت شانه خالی نکرد.
سرلشکر رضایی با اشاره به شرایط سخت و نابرابر جنگ تحمیلی، اظهار داشت: سردار علی فضلی مظهر عشق و فداکاری دفاع مقدس است؛ البته این نوع عشق با زمان صلح فرق می‌کند، به عبارتی فداکاری در آتش با فداکاری در صلح تفاوت دارد، به همین دلیل او مظهر عشق و فداکاری در آتش است.
وی ادامه داد: از کار‌‌هایی که در دوران دفاع مقدس هم رخ داد، ایجاد اختلاف بین ارتش و سپاه بود که امروز برخی دوباره سعی دارند همین کار را بکنند اما باید گفت برادری ارتش و سپاه در آتش و خون به‌دست آمده و اقتدار ما به واسطه امریکا و شوروی نیست و ما امروز در امنیت کامل در مسائل منطقه نقش‌آفرینی می‌کنیم.
سرلشکر رضایی تصریح کرد: خوب نیست برخی به دنبال تضعیف ارتباط سپاه و ارتش باشند؛ البته خواست آنها محقق نمی‌شود.
فعالیت بیش از ۱۰۰ هزار خادم و مبلغ در راهیان نور با تلاش‌ سردار فضلی
رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور گفت: با تلاش سردار فضلی بیش از ۱۰۰ هزار خادم، راوی و مبلغ در راهیان نور فعالیت دارند.
سردار سرتیپ بسیجی بهمن کارگر‌، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور در مراسم تجلیل از یک دهه تلاش و مجاهدت سردار «فضلی‌» در راستای ترویج و گسترش راهیان نور اظهار داشت: سردار فضلی جانباز و مجاهد فی‌سبیل‌الله است که آشنایی دیرینه‌ای با ایشان دارم.
وی افزود: بهره‌مندی از نیت الهی، اخلاص در عمل، تبعیت‌پذیری محض از ولی فقیه، دلسوزی، مقدم داشتن منافع سازمان بر منافع شخصی، تواضع و فروتنی، داشتن دغدغه انقلاب و ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس و پرهیز از ورود مسائل جناحی و سیاسی به موضوعات از جمله ویژگی‌های سردار فضلی است. وی با اشاره به خدمات سردار فضلی در عرصه راهیان نور گفت: با تلاش ایشان بیش از ۱۰۰ هزار خادم، راوی و مبلغ در راهیان نور فعالیت دارند. همچنین در طول سال بیش از 6‌میلیون نفر به راهیان نور سفر و از یادمان‌های دفاع مقدس در استان‌های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، هرمزگان و بوشهر بازدید می‌کنند.
وی ادامه داد: تلاش‌های سردار فضلی در رابطه با راهیان نور، مدال افتخاری بر سینه ایشان است؛ سند ملی راهیان نور نیز که امروز از آن رونمایی خواهد شد، با تلاش ایشان تهیه شده و به تصویب رسیده است.
رونمایی از سند ملی راهیان نور
در حاشیه مراسم تجلیل از یک دهه تلاش و مجاهدت سردار «فضلی‌» در راستای ترویج و گسترش راهیان نور از «سند ملی راهیان نور‌» رونمایی شد.
سند ملی راهیان نور تعیین‌کننده چشم‌انداز، راهبرد‌‌ها و سیاست‌های کلی و اجرایی راهیان نور است که نقش دستگاه‌‌‌ها برای پشتیبانی از این حرکت عظیم فرهنگی را هم مشخص می‌سازد. همچنین این سند نقش مهمی در توسعه کمی و کیفی راهیان نور دارد.
سردار ادیبی، دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور در این رابطه گفت: این سند با بهره‌گیری از تجربه چندساله مجریان و متخصصان فنی راهیان نور و فرماندهان عالی نیروهای مسلح و با توجه به ظرفیت‌های امکاناتی و انسانی تهیه شده است.
وی افزود: این سند پس از تهیه، ابتدا در شورای هماهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و سپس در هیئت امنای بنیاد به تصویب رسید و توسط سرلشکر باقری به متولیان ابلاغ خواهد شد.

قدرداني رئیس سازمان بسیج از خدمات سردار فضلی
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: زحمات سردار فضلی در طول عمر با برکت ایشان، فراوان است و خداوند عمر پر برکتی به وی داده است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بسیج، سردار غلامحسین غیب‌پرور، رئیس سازمان بسیج مستضعفین به همراه مسئول نمایندگی ولی فقیه در بسیج و جمعی از معاونین سازمان بسیج با حضور در دانشگاه افسری امام حسین (علیه‌السلام)، مسئولیت جدید سردار فضلی را تبریک گفت.
در این دیدار صمیمانه سردار غیب‌پرور با تشکر از مجاهدت‌های قریب به یک دهه‌ای سردار فضلی در سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: زحمات سردار فضلی در طول عمر با برکت ایشان، فراوان است و خداوند عمر پربرکتی به وی داده است. رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: خدمت در سنگر انقلاب اسلامی توفیق بزرگی است و فعالیت در خیمه ولایت، منت بزرگی است که خداوند سبحان به ما عنایت فرموده است. وی گفت: بسیج ظرفیت عظیمی برای همکاری با دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) دارد. حجت الاسلام و المسلمین تویسرکانی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج نیز با بیان اهمیت و جایگاه سپاه اظهار داشت: سپاه عزیز است و در این سپاه عزیز و مقتدر؛ حاج علی فضلی یکی از عزیزترین‌‌‌ها است. وی افزود: سپاه مهد انسان‌های والا و مجاهد است و ادب و تواضع حاج علی فضلی همواره برای همگان درس‌آموز بوده است. در ادامه این نشست سردار علی فضلی عنوان کرد: همه خاطرات من از بسیج‌، خاطراتی خوش و به یادماندنی است که لحظه لحظه آن مجاهدت‌های بسیجیان و فرماندهان بسیج بوده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار